Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2010

Kvitto blocket

Hej, håller på att sälja ett par högtalare på blocket och har fått en som är intresserad, han vill dock ha kvittot vilket jag givetvis har. Problemet ligger i att jag fick med högtalarna när jag köpte min mobil. På kvittot är både mobilen samt högtalarna sålunda inkluderade. Hur ska jag göra? Antar att jag måste dölja mitt imei nummer som står på kvittot men går det bra att ge bort det sen? (Har givetvis en kopia).

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Benq123456789:

Hej, håller på att sälja ett par högtalare på blocket och har fått en som är intresserad, han vill dock ha kvittot vilket jag givetvis har. Problemet ligger i att jag fick med högtalarna när jag köpte min mobil. På kvittot är både mobilen samt högtalarna sålunda inkluderade. Hur ska jag göra? Antar att jag måste dölja mitt imei nummer som står på kvittot men går det bra att ge bort det sen? (Har givetvis en kopia).

Originalet hade jag behållit själv isf

Skickades från m.sweclockers.com

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Originalkkvitto skall du inte ge ut.

Det du kan göra är att skriva ett handskrivet kvitto.

Eller ge honom kopia på ditt originalkivtto.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

@Benq123456789:

Sätt små tejpbitar på den informationen du vill dölja, gör en kopia av kvittot och kopian gäller som kvittounderlag vid eventuell service av produkten för nya ägaren.

CPU: i7-6700K Skylake GPU: Gainward GTX 980 Ti Phoenix GS
PSU: Corsair RM750x Mobo: Asus Z170-Pro Gaming Minne: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Chassi: Fractal Design Define R5 Blackout Optisk: ASUS Blu-ray OS: Win10 64-bit Home Hårddisk: Samsung 850 Evo 250GB