Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

GTA 5 Freezing efter 4 minuter.......

Permalänk

GTA 5 Freezing efter 4 minuter.......

Hejsan sweclockers, om jag inte är på rätt tråd så ändra gärna denna tråd till den rätta Tack,

jo det är nu så att för några dagar sedan så skulle jag börja spela gta online igen.

men när jag lirar så får jag freeze lag som fan efter 4 minuter "ungefär" 4min.
har kollat upp många youtube Freezing lags fixing och har gjort allt dom visat.
så vad kan jag göra mer?

har ställt ner grafiken på "normal" inget händer där, och har även sänkt sakerna på Nividias kontroll panel.

jag har GTX 680M
nividia

Snälla hjälp en broder !!

Tack som fan ifall ni löser detta!

Permalänk
Medlem

@Johansson1
Ta hem Real-temp och kolla så värdena se bra ut där, inget du har installera eller nåt program som ligger och drar i bakgrunden?

680M är det en laptop du spelar på?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren:

Ja det är det.

men det ska inte spela någon roll eftersom många med stationära har problemet aswell

Permalänk

@bärplockaren: '

vad ska jag göra med real temp?

Permalänk
Medlem

@Johansson1
Start upp program har de rullades under tiden du spelar och ha koll på temperaturen se att de inte går för högt, nu vet jag inte värdena för en laptop men 70-80 grader är väl ett gränsfall.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren:

tempraturen är precis vid 70. 77 grader """PÅ Cpu""""

LOL

hur gör jag för att sänka detta. btw, ja jag har en fläkt.

Permalänk
Medlem

Testa att öka växlningsfilen, funkade för mig för längesen. 70 grader är inget att prata om på en laptop, min blir 98c

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

@henkrik92:

oh shiet.

det va inte bra

Permalänk

@Johansson1:

när jag inte kör något spel så är Cpu¨n på 75 grader och med spel är det på 93 - 95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johansson1:

@henkrik92:

oh shiet.

det va inte bra

Det är ingen fara, den klockar ner sig innan överhettning

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

@henkrik92: hur gör jag för att minska överhättningen ?

Permalänk
Medlem

Förlåt jag missförstod, Det är ingen fara med cpun. Men man kan byta kylpasta i datorn för att få ner tempsen lite, annars kan du gå in i energialternativ och göra så endast 95% av processorn går att maxa. Då blir den lite svalare

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C