Rösta fram Årets Datorbutik 2015

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Rösta fram Årets Datorbutik 2015

Det har återigen blivit dags för SweClockers teknikfrälsta medlemmarna att dela med sig av sina erfarenheter och utse årets bästa datorbutik.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

För att priser och leveranstider inte är allt, jag skulle tex aldrig handlat från pixmania "oavsett" pris...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Min röst gick till Webhallen..då Greattech inte fanns med.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Ozzed:

Det är ju dock subjektivt. Om inet vinner varje år så håller ju helt klart inte folk med dig.

Jag själv har faktiskt inte bestämt mig och det ligger just på Netonnet eller inet.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Å snart så urartar den här tråden. Ge det några timmar bara.
Eftersom att majoriteten av mina köp under 2015 gjordes hos Inet så är det dom som får min röst i år också,:)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Ozzed:

Leverans över natt får jag inte från någon annan än Inet för det mesta, och priset skiljer ofta inte mer än några tior max en hundralapp (på dyra saker) så inte mycket att försöka springa runt om. Men om de som inte vill ha Inet som vinnare inte röstar så blir det ju garanterat de som vinner oavsett vad folk tycker så rösta om du vill ha ett annat resultat. Jag handlar lite här och var, beroende på pris och sortiment men är det tidskritiskt så blir det Inet eller fysisk butik alla dagar i veckan.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Jag röster på Greattech, trots att de inte finns valbara.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

Netonnet och Inet är kungarna på tronen.
Netonnet har dock grymt mycket bättre reor än inet.

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Ozzed:

Och där kom den första skitnödiga kommentaren, härligt!

"Happiness is only real when shared"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Folk kan vara hur arga de vill över att inet vinner varje år, men ibland så kan en fanbase bildats av en anledning...

Om det är tack vare pingvinstänger eller grymt snabb frakt och bra kundservice vet jag dock inte

Min röst går till inet.

Citera för svar!
| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Steelseries Rival | Ducky MX Brown TKL / Filco Minila MX Brown |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2010

MaxFPS/MaxGaming skulle ha fått min röst om de varit med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Inet kommer vinna igen helt oförtjänt. För 5 år sedan tycker jag att de var det självklara valet, nu är de inte ens i min top 3.

7900x @ 4,7ghz - 1080ti @ 2100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2013

Tycker inet har blivit sämre under året! Netonnet får min röst iår Toppensortiment, bra priser, aldrig haft några problem med service, bra leveranstider! Finns inte mer att säga

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv TG Moderkort: Asus X99-S CPU: Intel i7-5820K Kylare: Corsair H110i GT RAM: Corsair Vengeance 16GB GPU: ASUS GTX 1080Ti Strix Nätagg: XFX Blackseries 1050W Lagring: Samsung 950 PRO 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Webhallen får min röst.

[7700K 4.5Ghz] - [PRIME Z270-A] - [16Gb 3200Mhz] - [EVGA GTX980Ti 6GB SC ACX] - [~500GB 840 EVO] - [FD 800W Newton R3 Platinum] - [Noctua D14] - [Define R3] - [S27A950D @120hz]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av SummitSub:

Folk kan vara hur arga de vill över att inet vinner varje år, men ibland så kan en fanbase bildats av en anledning...

Om det är tack vare pingvinstänger eller grymt snabb frakt och bra kundservice vet jag dock inte

Min röst går till inet.

Att du beskriver sig själv som ett fan av en butik beskriver problemet med denna ömröstningen ganska bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

Webbhallen all in!! :D:D

i5 4770K 4.0 GHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 PC-17000 2133MHz | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | Fractal design Newton R2 650W | Corsair H60 | BitFenix Prodigy - Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Vact:

MaxFPS/MaxGaming skulle ha fått min röst om de varit med.

Sidan med något nätagg (4) och några ljudkort? Aa jättekända för sina datorkomponenter.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Ozzed:

Man ska leva på hoppet sa loppan.
Jag röstar Webbis!

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2013

Inet har grymt bra leveranstider och support. Synd bara att deras reor inte alls är på samma nivå som Netonnet, CDON och Komplett! Från min erfarenhet då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av sebbeharry:

Han är inne och är skitnödig på varje nyhet som postas, så man får ta det med en nypa salt.

OnT: Röstade på Webhallen då jag börjat handla där mer och mer och gillar det (Handlar mest över disk). Netonnet har bra priser, men deras butiker känns som att komma till ett U-land. Inet är OK, men inte bäst. Dustin har bra utbud och leverans, handlar där en del med jobbet. Har dock aldrig haft personlig kontakt med nån där, så kan inte bedöma annat än sajten.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av sebbeharry:

Visst är det konstigt att det kommer varje år? Vänta bara, snart kommer konspirationsteorierna om att dem mutar sina kunder med pingvinstånger, gratis frakt, ja allt mellan himmel och jord.
Så himla trött på dom som ska se allt som negativt här i världen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Grattis Inet!

Gav min röst till Webhallen.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Köpt allt från Webhallen 2015. Öppnade upp en butik i Halmstad så väldigt enkelt att köpa och hämta direkt. Så Webhallen

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Webhallen blir det, då man enbart har handlat där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Webhallen men inget speciellt med dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Inet 4 the win

Skrivet av Ozzed:

Min röst gick självklart på inet för dem ända jag vet som ger en sina grejor under natten och godis på det. liksom vad mer kan man begära.
deras kundservice är mycket bra.
det ända som kanske är minus är att dem är lite dyrare än vad andra ställen är. men då är det bara några tior så har aldrig riktigt stört mig.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Ingen butik har utmärkt sig för min del under förra året. Min gamla favorit Alina förtjänar inte min röst denna gång då de krånglat med ett garantiärende.

Någon butik blir det en röst på för att minska procentandelen för Inet.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Många som prisar leveranstiderna, dags att rösta fram posten som bästa butik?

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Köpt från webhallen, inet, dustin och cdon förra årret.
Men är konflikterad. Inets sortiment är uselt, dustin kunde leverera produkter ingen annan kunde, cdon hade superbilliga 290X, webhallen fungerade utan tvister. Inet har mest användarvänlig design på sin hemsida. Dustin har en dålig design, cdon är inte för hårdvara direkt. Webhallen ligger i mitten av allt med klara lagersaldon.

Jämför jag tidigare erfarenheter med förra årets intryck hamnar Webhallen som årets butik och cdon som utmanare.