Rösta fram Årets Datorbutik 2015

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram Årets Datorbutik 2015

Det har återigen blivit dags för SweClockers teknikfrälsta medlemmarna att dela med sig av sina erfarenheter och utse årets bästa datorbutik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

För att priser och leveranstider inte är allt, jag skulle tex aldrig handlat från pixmania "oavsett" pris...

Permalänk
Medlem

Min röst gick till Webhallen..då Greattech inte fanns med.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Det är ju dock subjektivt. Om inet vinner varje år så håller ju helt klart inte folk med dig.

Jag själv har faktiskt inte bestämt mig och det ligger just på Netonnet eller inet.

Permalänk
Medlem

Å snart så urartar den här tråden. Ge det några timmar bara.
Eftersom att majoriteten av mina köp under 2015 gjordes hos Inet så är det dom som får min röst i år också,:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Leverans över natt får jag inte från någon annan än Inet för det mesta, och priset skiljer ofta inte mer än några tior max en hundralapp (på dyra saker) så inte mycket att försöka springa runt om. Men om de som inte vill ha Inet som vinnare inte röstar så blir det ju garanterat de som vinner oavsett vad folk tycker så rösta om du vill ha ett annat resultat. Jag handlar lite här och var, beroende på pris och sortiment men är det tidskritiskt så blir det Inet eller fysisk butik alla dagar i veckan.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag röster på Greattech, trots att de inte finns valbara.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Netonnet och Inet är kungarna på tronen.
Netonnet har dock grymt mycket bättre reor än inet.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Och där kom den första skitnödiga kommentaren, härligt!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Folk kan vara hur arga de vill över att inet vinner varje år, men ibland så kan en fanbase bildats av en anledning...

Om det är tack vare pingvinstänger eller grymt snabb frakt och bra kundservice vet jag dock inte

Min röst går till inet.

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

MaxFPS/MaxGaming skulle ha fått min röst om de varit med.

Permalänk
Medlem

Inet kommer vinna igen helt oförtjänt. För 5 år sedan tycker jag att de var det självklara valet, nu är de inte ens i min top 3.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Tycker inet har blivit sämre under året! Netonnet får min röst iår Toppensortiment, bra priser, aldrig haft några problem med service, bra leveranstider! Finns inte mer att säga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Webhallen får min röst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Folk kan vara hur arga de vill över att inet vinner varje år, men ibland så kan en fanbase bildats av en anledning...

Om det är tack vare pingvinstänger eller grymt snabb frakt och bra kundservice vet jag dock inte

Min röst går till inet.

Att du beskriver sig själv som ett fan av en butik beskriver problemet med denna ömröstningen ganska bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Webbhallen all in!! :D:D

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

MaxFPS/MaxGaming skulle ha fått min röst om de varit med.

Sidan med något nätagg (4) och några ljudkort? Aa jättekända för sina datorkomponenter.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Man ska leva på hoppet sa loppan.
Jag röstar Webbis!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Inet har grymt bra leveranstider och support. Synd bara att deras reor inte alls är på samma nivå som Netonnet, CDON och Komplett! Från min erfarenhet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Och där kom den första skitnödiga kommentaren, härligt!

Han är inne och är skitnödig på varje nyhet som postas, så man får ta det med en nypa salt.

OnT: Röstade på Webhallen då jag börjat handla där mer och mer och gillar det (Handlar mest över disk). Netonnet har bra priser, men deras butiker känns som att komma till ett U-land. Inet är OK, men inte bäst. Dustin har bra utbud och leverans, handlar där en del med jobbet. Har dock aldrig haft personlig kontakt med nån där, så kan inte bedöma annat än sajten.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Och där kom den första skitnödiga kommentaren, härligt!

Visst är det konstigt att det kommer varje år? Vänta bara, snart kommer konspirationsteorierna om att dem mutar sina kunder med pingvinstånger, gratis frakt, ja allt mellan himmel och jord.
Så himla trött på dom som ska se allt som negativt här i världen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!

Gav min röst till Webhallen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Köpt allt från Webhallen 2015. Öppnade upp en butik i Halmstad så väldigt enkelt att köpa och hämta direkt. Så Webhallen

Permalänk
Medlem

Webhallen blir det, då man enbart har handlat där.

Permalänk
Medlem

Webhallen men inget speciellt med dem.

Permalänk

Inet 4 the win

Skrivet av Ozzed:

Varför ens Rösta när inet vinner jämt? Fast de oftast är dyrare och har söligare leverans än andra. Jag hoppas på Netonnet.

Min röst gick självklart på inet för dem ända jag vet som ger en sina grejor under natten och godis på det. liksom vad mer kan man begära.
deras kundservice är mycket bra.
det ända som kanske är minus är att dem är lite dyrare än vad andra ställen är. men då är det bara några tior så har aldrig riktigt stört mig.

Permalänk
Inaktiv

Ingen butik har utmärkt sig för min del under förra året. Min gamla favorit Alina förtjänar inte min röst denna gång då de krånglat med ett garantiärende.

Någon butik blir det en röst på för att minska procentandelen för Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Många som prisar leveranstiderna, dags att rösta fram posten som bästa butik?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Köpt från webhallen, inet, dustin och cdon förra årret.
Men är konflikterad. Inets sortiment är uselt, dustin kunde leverera produkter ingen annan kunde, cdon hade superbilliga 290X, webhallen fungerade utan tvister. Inet har mest användarvänlig design på sin hemsida. Dustin har en dålig design, cdon är inte för hårdvara direkt. Webhallen ligger i mitten av allt med klara lagersaldon.

Jämför jag tidigare erfarenheter med förra årets intryck hamnar Webhallen som årets butik och cdon som utmanare.