Windows update i Windows 7 fast i "Letar efter uppdateringar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Eller kanske http://www.wsusoffline.net/

Den gillar jag.

Skulle använt den istället så hade det gått lite fortare.

Använde den till Windows 8.1 iallafall.

Permalänk

Då måste jag fråga alla i tråden, har ni installerat en Windows UTAN SP1 på den senaste tiden, det tar lång tid om något!

Permalänk
Medlem

Det kanske är avsikten att det ska vara svårt numera, eftersom de vill ha ihjäl win 7? Det hjälper inte att ta ner https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3102810 först?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Kört simplix på några datorer nu och tycker det fungerar bra. Rekommenderar att man kör in antivirus efteråt, för det strular annars. Plus att man inte får glömma växlarna för ie11, silent och reboot vilket jag brukar göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Då måste jag fråga alla i tråden, har ni installerat en Windows UTAN SP1 på den senaste tiden, det tar lång tid om något!

Japp, det har jag. Tog inte så farligt lång tid på min bärbara dator med SSD. Installera Windows 7, sedan installera SP1 direkt och sedan installera runt 240 uppdateringar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av ConnyxD:

Hej!
Har precis byggt ihop en dator som jag dessutom installerade ett Windows 7 Home premium på. Det enda problemet är dock att det visas en röd varningssymbol när jag går in på Windows update som menar att jag måste söka efter uppdateringar. Men när jag gör det, stannar den som sagt bara på "Letar efter uppdateringar" och jag förstår inte varför. Den hittar alltså inga uppdateringar. Hjälp skulle uppskattas!
MVH

Jag fick vänta i tio timmar för att få fram mina uppdateringar på min gamla dator när jag installerade Windows 7

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

Tjena! Har samma problem som alla haft här.

Har låtigt updaten stått och tugga på sen igår natt vid 03:00 och nu är klockan 20:00 och det har inte hänt något alls ännu. Ska man blåsa av det hela och testa att uppdatera Windows updaten som septembro skrev om eller ska man låta den forsätta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingsanchez:

Tjena! Har samma problem som alla haft här.

Har låtigt updaten stått och tugga på sen igår natt vid 03:00 och nu är klockan 20:00 och det har inte hänt något alls ännu. Ska man blåsa av det hela och testa att uppdatera Windows updaten som septembro skrev om eller ska man låta den forsätta?

Testa detta. Det löste det för mig
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-up...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Du är en jävla hjälte! Gjorde detta och det funkade. Vet inte hur jag ska tacka dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingsanchez:

Du är en jävla hjälte! Gjorde detta och det funkade. Vet inte hur jag ska tacka dig!

Jag har haft samma problem väldigt många gånger innan jag hittade denna nu under hösten, så vet känslan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

På sista tiden har jag sett minst 5 windows7 datorer med samma problem; en kärna av cpu:n står och kör på 100% pga windows update utan att några uppdateringar hittas eller om de görs så hämtas inget hem eller installeras. För de två laptopar var detta ett stort problem för prestanda, energiförbrukning och ljudnivå. Två av dessa datorer hade automatiska uppdateringar igång och en var dessutom uppdaterad med det senaste uppdateringspaketet (den som innehåller MS spyware bl a). På en dator har jag försökt med manuell uppdatering av de två uppdateringarna som föreslås i länken, men det hjälpte inte. Det har slutat med att jag helt sonika har stängt av win update på dessa maskiner.

Jag har aldrig haft problem med uppdateringarna medan win7 fortfarande var aktuellt och inte heller under win8 perioden. Det var inte förrän win10 kom så blev det plötsligt det ena problemet efter det andra uppstod.

Att windows update för win7 ska ha så svårt plötsligt att fungera och drar ner prestandan på win7 maskinerna, har jag svårt att se annat än att MS medvetet har gjort eller struntar i att fixa.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

WU kan inte hantera att installera mer än ca 60-70 uppdateringar åt gången tyvär.
Har väl nåt med Win SxS att göra och cache.

Märkligt att det inte tar 50 åt gången eller liknande isåfall.. sedan startar om..
borde väl inte vara helt svårt för Microsoft att lägga in en patch så den inte tvärnitar då den försöker ta allt på en gång.

Permalänk
Medlem

Tack "jnsson" för lösningen!

Jag har provat ett antal "fix" innan jag hittade den du tipsade om. Ägaren till datorn klagade på att den var seg och det stämmer ju in på det skrivs i tråden.