Reparation av en mus några dagar gammal? Varför inte skicka en ny?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Reparation av en mus några dagar gammal? Varför inte skicka en ny?

Hej, skickade in en Ducky Secret mus till er förra veckan.
Hade haft den några dagar innan jag såg att LED ljuset i scrollhjulet var defekt, så kontakta er support och skicka in den i onsdags 11/2.
Men fick nu ett SMS där det står ni inväntar reservdelar för reparation?

Har ni börjat reparera möss till och med?

i7 8600K - Maximus Hero X - Ballistix Elite 3466 MHz - Vega 64 Strix - EVGA G3 750W - EKWB Custom Loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Haziza:

Hej, skickade in en Ducky Secret mus till er förra veckan.
Hade haft den några dagar innan jag såg att LED ljuset i scrollhjulet var defekt, så kontakta er support och skicka in den i onsdags 11/2.
Men fick nu ett SMS där det står ni inväntar reservdelar för reparation?

Har ni börjat reparera möss till och med?

Musen är trasig så måste den ju lagas och ut till kund igen. Eftersom ingen tycker om att få en reparerad andrahandsvara vid nyköp, får du vänta på din reparation

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Det är väl sant, dock var den sönder vid leverans och kan tycka en ny vore väl smidigast för mig eftersom jag köpte en ny av en anledning.

Inet verkar dock tagit åt sig direkt och fick ett sms 2 minuter senare där det stod att en ny produkt är på väg och ett mail med endast en "." som avsändare där det stod samma sak!

Kanske var lite väl hård emot dom känner jag, då Inet alltid vart hjälpsamma tidigare! Men tack iaf Inet.

Det jag uppskattar mest är en god service även om priset är något högre! Därför jag försöker handla det mesta ifrån just dom!

i7 8600K - Maximus Hero X - Ballistix Elite 3466 MHz - Vega 64 Strix - EVGA G3 750W - EKWB Custom Loop

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Haziza:

Hej, skickade in en Ducky Secret mus till er förra veckan.
Hade haft den några dagar innan jag såg att LED ljuset i scrollhjulet var defekt, så kontakta er support och skicka in den i onsdags 11/2.
Men fick nu ett SMS där det står ni inväntar reservdelar för reparation?

Har ni börjat reparera möss till och med?

Eftersom det skiljer sig mycket från serviceärende till serviceärende så har vi ett standardsms som går ut där vi skriver följande:

"Hej! Vi vill meddela dig att ditt serviceärende med nummer xxx har ändrat status. Din nya status är: Väntar på reservdel/utbytesenhet
Mvh Inet Service"

I ditt fall var det givetvis en utbytesenhet som vi väntade på och inte reservdel.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter