Om tomtar och troll i nytt avsnitt av Fulkultur

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Om tomtar och troll i nytt avsnitt av Fulkultur

Jättar, vättar, tomtar och andra väsen från nordisk mytologi är temat när Fulkultur rullar ut ett nytt avsnitt. Som vanligt blir det mysiga diskussioner och en hel del matnyttiga tips.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2005

Ska bli intressant, såg dock inga länkar som handlade om John Bauer eller Theodor Kittelsen vilket är märkligt då det verkar handla om troll.

Chassi: Cooler Master Silencio, Skärm: AOC AG271QX (16:9/2560*1440/1ms/144hz), GPU: GTX 1080Ti, CPU: Ryzen 1600X, HDD: 2TB , SSD: Kingston 480GB, PSU: Corsair TX V2 750W, Mobo: MSI X370 Krait, RAM: 16GB G.Skill Ripjaws @ 3200, Mus: Logitech MX Master & G400, Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: QPAD MK-50, Hörlurar: Beyerdynamic DT770 PRO 80ohm, Superlux HD-668B OS: Win10Pro. AI: Roland Quad-Capture, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Trevligt avsnitt!

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4,5Ghz | Asus GTX 970 black | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Jumper ezbook 3 pro
Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 pro SE

Trädvy Permalänk
Chefredaktör, FZ
Carl Johansson-Sundelius
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Wh1spY:

Ska bli intressant, såg dock inga länkar som handlade om John Bauer eller Theodor Kittelsen vilket är märkligt då det verkar handla om troll.

Vi pratar om Bauer, men missade länken. Även om hans efterträdare Gustav Tenggren. Spana även in Johan Egerkrans!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Wh1spY:

Precis, hur ofta kommer de här poddarna? 1 gång var eller varannan vecka?
När de pratade om AI så nämnde de i alla fall Soma i podden även om det inte var listat vilket jag tyckte var helt ok. Men John Bauer alltså, jag tänker ju på hans målningar när jag tänker "troll", jag menar troll i skogen inte på nätet.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör, FZ
Carl Johansson-Sundelius
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Luminous:

Precis, hur ofta kommer de här poddarna? 1 gång var eller varannan vecka?
När de pratade om AI så nämnde de i alla fall Soma i podden även om det inte var listat vilket jag tyckte var helt ok. Men John Bauer alltså, jag tänker ju på hans målningar när jag tänker "troll", jag menar troll i skogen inte på nätet.

Se förklaring ovan Och ja, onsdagar varannan vecka släpps Fulkultur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

@CalleFZ: Jepp, ursäkta. Jag hade inte tid att lyssna igenom podden då, Kul innehåll hittills, i synnerhet vad det gäller AI då det blev väldig filosofiskt.