Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bluetooth etikett scanner, samt OSD tangentbord samtidigt?

Permalänk
Medlem

Bluetooth etikett scanner, samt OSD tangentbord samtidigt?

Frågan är som rubriken lyder.
Om man har en bluetooth handhållen etikett scanner ansluten till en IPAD Air finns det nån lösning att även touch tangentbordet på ipaden är aktivt samtidigt?

Använder Ipad i jobbet, och behöver då fylla i namn i ett formulär samt direkt efter scanna etiketter på alla artiklar som personen ska låna.
I och med det blir runt 200pers varje gång så är det inte rimligt att jag stänger ner bluetooth, skriver namn, sätter på bluetooth, scanna etiketter vid varje enskild person.

Så fort bluetooth scannern ansluts så avaktiveras touch tangentbordet i och med Ipaden ser scannern som ett "keyboard" så fort jag stänger av bluetooth så öppnas touch tangentbordet igen.

Tacksam för hjälp

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk
Medlem

Antingen får du hitta en annan Bluetooth-scanner som inte fungerar som ett tangentbord utan skickar det direkt till appen (förutsätter att appen har stöd för detta).

Annars får du skaffa ett Bluetooth-tangentbord och koppla upp det, alternativt kan du skaffa Apples USB-kameraadapter och koppla in ett tangentbord via USB-porten.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.