Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dell S2716DG - Funderingar

Hejsan,

Är inne på att köpa ny skärm och hittade en intressant skärm från Dell "Dell S2716DG". Har kollat på sweclockers recension och tror den hade fungerat bra för mig, även om jag vet bristerna med TN-panel etc.

En sak jag inte förstår är hur det fungerar med G-sync om man sitter på ett AMD-kort, går det att få ut 144hz eller måste jag byta till Nvidia?

Ett annat alternativ är denna, men då är frågan skulle den fungera med G-sync?
https://www.komplett.se/product/835555/datorutrustning/bildsk...

Tacksam för svar

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

Anledningen till att du inte fått något svar är inte att frågeställningen är knepig, utan snarare ett tecken på att frågan med fördel kunnat ställas direkt till en person i en datoraffär. Som du ser i en liten ruta till vänster på Kompletts hemsida så har de ingen telefonsupport på helgen, men däremot chattlinje.

Adaptiv synkronisering är hur som helst skilt från uppdateringsfrekvens. Du kan givetvis köra i olika uppdateringsfrekvenser utan att använda dig av Gsync/Freesync. Det är en specialfunktion som är avstängd från början.

Dock så är det så att Gsync bara fungerar med nyare Nvidiakort.
Freesync fungerar bara med nyare AMD-kort.
Är du osäker på om ditt kort har stöd för adaptiv synkronisering så bege dig till grafikkorttillverkarens hemsida.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Bildexpert 📺

@fisken92: Du kan köra i 144 Hz med ett AMD-kort och ska även kunna köra 120 Hz ULMB. Du kommer dock inte åt G-Sync eftersom det kräver Nvidia-kort. Sedan är det förstås en annan femma hur många spel du kan köra i de frekvenserna.

Samtidigt finns det ingen anledning för dig att välja Dell-skärmen eftersom du till viss del betalar för G-Sync-funktionen som du ändå inte kan använda. Det är är därför jag i testet går igenom alternativ som fungerar bättre för dig med AMD-kort, där bland annat BenQ-skärmen du frågar om nämns som alternativ.