Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Rappen:

Har sett en del prat om LAN adaptrar till Nintendo Switch i tråden och tänkte upplysa om att den 30 mars släpper Bionik sin version som är bra mycket smidigare än den som Hori har släppt tidigare.

Kommer nog själv överväga att införskaffa en sån då jag ogillar att ha adaptern ifrån Hori hänga utanför.

Bionik Giganet High Speed USB 3.0 Gigabit Ethernet Adapter (Nintendo Switch)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81mOHLB8CiL._SL1500_.jpg

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81AoAsEFRKL._SL1500_.jpg

Helt najs finns mycket till Switch man vill ha.
Lite synd att jag inte har plats för en Nintendo projektor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Helt najs finns mycket till Switch man vill ha.
Lite synd att jag inte har plats för en Nintendo projektor.

https://youtu.be/_q3C4zcIaK4

https://c1.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_limit,w_695/v1511221832/kw5wrtctouthy1tht1zv.jpg

Hehe jo jag såg den där på Kickstarter eller Indiegogo.. kommer inte ihåg vilken. Men jag är alltid skeptisk till crowdfunding. Känns som att nästa projekt man backar så är det nån som tar pengarna och springer, sen kollar kickstarter eller Indiegogo t.ex. åt andra hållet.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fläkten låter rätt mycket i dockat läge.
Framedrops får du på alla konsoler och datorer när du hittar ett tillräckligt krävande spel. Så det kan man ju inte skylla på hårdvaran utan det är upp till de som gör spelen att prioritera grafik/flyt.
Om du köper den för stationärt användande så är det enbart för de exklusiva spelen. Annars är det mycket bättre med ex en Xbox.

Ok, har faktiskt aldrig lirat en sekund på playstation eller x-box. Enda jag lirat är nintendo 8/16 bit och sega megadrive så vet inte vad jag missat men har "alltid" gillat Nintendospel så kanske blir ett hyfsat köp.

Permalänk
Medlem

Halloj.
Fick idag hem spelet Cars 3 som jag tänkte skulle vara ett perfekt spel att lira ihop med lillgrabben då han älskar Blixten McQueen. Köpte även med sådant 2-pack ratt-case för Joy Consen.
Tog ett tag innan jag klurade ut hur jag skulle kunna få 2 player i spelet, men tillslut så fattade jag att man var tvungen att göra det under Controllers på Home-screenen.

Men hur gör jag för att nu kunna svänga med tiltningen? Trodde det var det som var grejen med dessa små rattar, att man skulle kunna köra bilspel genom att tilta kontrollen och få en lite mer realistisk känsla. Eller är det bara vissa spel som har stöd för det eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har skrivits om det här tillbehöret i tråden men här kommer ett tips till alla som kanske har en ps4, xbox one, wii u pro controller som dom vill använda med switchen.

Bra alternativ om man inte vill punga ut 600-700 kr för en switch pro controller. Det är 8Bitdo bluetooth adapter som gör det möjligt att använda andra kontrollers trådlöst med Nintendo Switch. 20 USD kostar den på amazon.com. Inte undersökt mer om vart man kan få tag i den annars men finns/kommer säkert till fler ställen närmare oss.

Ett litet klipp på det hela:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zingo99:

Ok, har faktiskt aldrig lirat en sekund på playstation eller x-box. Enda jag lirat är nintendo 8/16 bit och sega megadrive så vet inte vad jag missat men har "alltid" gillat Nintendospel så kanske blir ett hyfsat köp.

Det jag menade var att om Nintendos egna spel inte lockar har inte switch särskilt mycket att erbjuda. Xbox och playstation har båda många bra spel från tredje part. Även switchen får ju lite sådant som Doom och payday 2 men med väldigt mycket sämre grafik och flyt. De kan användas som media enheter (blu ray, Netflix, svt play osv.)

Gillar du deras spel är det värt ett köp. Ångrar du dig är det inte svårt att sälja de ligger väl rätt ok i pris. Sett flera gå för 3500 för en switch med två eftertraktade spel (typ mario och zelda.) Eller så kan du ju använda öppet köp som finns till just detta, elgiganten ger 30 dagar i butik. Men bara på konsolen spelen går inte lämna tillbaka om du brutit förpackningen.

Än så länge finns inte deras gamla spel men det bör komma så man kan ladda ner och spela gameboy, gameboy advance, Nes,Snes, n64 och kanske Gamecube spel på den. Den gamla Wii u hade ju den funktionen. ( Kallas virtual console dock inga gamecube spel på wii u)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Har sett en del prat om LAN adaptrar till Nintendo Switch i tråden och tänkte upplysa om att den 30 mars släpper Bionik sin version som är bra mycket smidigare än den som Hori har släppt tidigare.

Kommer nog själv överväga att införskaffa en sån då jag ogillar att ha adaptern ifrån Hori hänga utanför.

Bionik Giganet High Speed USB 3.0 Gigabit Ethernet Adapter (Nintendo Switch)

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81mOHLB8CiL._SL1500_.jpg

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81AoAsEFRKL._SL1500_.jpg

Den ser bra ut med folk på amazon hintar om att den kanske inte är så smidig som bilden visar

”Works as advertised. Knocking one star off as the OEM Switch dock had to be slightly modified for the back to close properly. When the Cat-5 cable is plugged in, the opening is too small for the door to close. The opening had to be filed slightly bigger. If this product was a little shorter, this would not be an issue.”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Hollow knight har fått sin utlovade uppdatering som tyvärr har dåliga nyheter.
De kan inte ge ett konkret datum spelet har små buggar och andra problem som behöver åtgärdas. Målet är att få stadiga 60 fps i nuläget belyser de att spelet flyter på bra samt har korta laddningstider på Switch.

Release: Given the current status of the build, we’re not yet ready to give an update on release window. We know that can be frustrating to hear, but like we’ve said before, we don’t want to set a concrete target until we’re sure we can hit it, and the game is rock-solid. We’re close, but there are a lot of small bits to tie up and plenty of testing to do. We’ll keep working at it and we’ll keep everyone updated as we approach the big day!

Källa
__________________________________________________________________________

Kommande spel

D/Generation HD 27 april, $9.99.

YU-NO: A Girl Who Chants Love at the Bound of this World, TBA.

Eat Beat Deadspike-san release nästa vecka.

Splatoon 2 – Zink Mini Splatling finns ute nu.

__________________________________________________________________________

Trailers, GDC och Gameplay:

A Duel Hand Disaster: Trackher

Flipping Death Xbox summering men det kommer till Switch med.

First PixelJunk Monsters 2 gameplay

Roller Coaster Tycoon Switch GDC 2018 Gameplay

Layton Mystery Detective Agency trailer 2 spelet har release i Japan nästa månad.

Juicy Realm

Dold text
Permalänk
Medlem

För dom som är intresserade av ett skönare grep till sin switch finns denna uppe på kickstarter nu.

Satisfye Pro Gaming Grip

Var med och starta ett grip med utbytbara grep, på Indiegogo. Var inte jätte nöjd med det, var en aning obekvämt. Men När det kommer till de här greppet så ser det ju ut som att dom har tänkt till när de kommer till placeringen i förhållande till vart joysticken på höger joy-con sitter.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det jag menade var att om Nintendos egna spel inte lockar har inte switch särskilt mycket att erbjuda. Xbox och playstation har båda många bra spel från tredje part. Även switchen får ju lite sådant som Doom och payday 2 men med väldigt mycket sämre grafik och flyt. De kan användas som media enheter (blu ray, Netflix, svt play osv.)

Gillar du deras spel är det värt ett köp. Ångrar du dig är det inte svårt att sälja de ligger väl rätt ok i pris. Sett flera gå för 3500 för en switch med två eftertraktade spel (typ mario och zelda.) Eller så kan du ju använda öppet köp som finns till just detta, elgiganten ger 30 dagar i butik. Men bara på konsolen spelen går inte lämna tillbaka om du brutit förpackningen.

Än så länge finns inte deras gamla spel men det bör komma så man kan ladda ner och spela gameboy, gameboy advance, Nes,Snes, n64 och kanske Gamecube spel på den. Den gamla Wii u hade ju den funktionen. ( Kallas virtual console dock inga gamecube spel på wii u)

En fördel är också alla indiespel man kan spela bärbart.
Dom spelen finns på steam, psn, xblive också men då finns inte möjligheten till bärbart spelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

En fördel är också alla indiespel man kan spela bärbart.
Dom spelen finns på steam, psn, xblive också men då finns inte möjligheten till bärbart spelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var det specifikt Zingo jag svarade och han/hon skrev "Funderar på en switch men har inget intresse att ha den som bärbar" så ignorerade att den gick spela portabelt i det fallet.
Sen jag personligen klarar inte av att köra den bärbar pga får väldigt ont händerna redan efter någon minut. Hade kanske varit perfekt med det greppet som @Rappen länkar till för hade inga problem att spela med joycons i greppet som följde med. Men sålde den i torsdags blev inte mycket spelande efter att jag klarat storyn i odysse.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det blev ett köp av Poly Bridge nu när det var på rea, det kliade i ingenjörsnerven och jag är inte besviken. Inget spel jag rekommenderar kontroll till, det är definitivt utvecklat för touch och funkar prima i bärbart läge utan joycons.

Enda jag kan klaga på är att vissa broar blir lite löjliga, hade gärna sett ett seriösare spel med mindre sneda broar och "hopp".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu var det specifikt Zingo jag svarade och han/hon skrev "Funderar på en switch men har inget intresse att ha den som bärbar" så ignorerade att den gick spela portabelt i det fallet.
Sen jag personligen klarar inte av att köra den bärbar pga får väldigt ont händerna redan efter någon minut. Hade kanske varit perfekt med det greppet som @Rappen länkar till för hade inga problem att spela med joycons i greppet som följde med. Men sålde den i torsdags blev inte mycket spelande efter att jag klarat storyn i odysse.

Jag hade inte full koll på eran konverastion var ett tillägg
Håller med att man kan bli lite trött att hålla den i bärbart men brukar själv koppla lös joycon och låta skärmen stå på ett bord framför om det blir för jobbigt.
Jag har dock vant mig på senaste.
Helst kör jag full screen men brukar ha med mig switchen till våran stuga då lämnar jag dockningen hemma.

Ang joycon + greppet så tycker jag det är skönare än vad det ser ut när man ser den.
Köper hellre en extra uppsättning joycon ist för pro kontroller pga joycon kan kopplas lös då till 4st.

Sen kan jag även tipsa om man vill ha lite retrokännsla så fungerar alla bluetooth 8bitdo kontroller.
Man behöver ingen specialmottagare som dom marknadsför.

Skickades från m.sweclockers.com

Tilägg
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Det blev ett köp av Poly Bridge nu när det var på rea, det kliade i ingenjörsnerven och jag är inte besviken.

Näe, det är awsome, har säkert loggat 100 timmar på Steam i det spelet

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings Limited Edition

Väntar på Penny-Punching Princess - Limited Edition med.

Bad Dudes’ Switch release är flyttad till 29 mars.

All-Star Fruit Racing har listats på engelska Amazon release är satt till den 31 juli.

Remothered: Tormented Fathers kommer till Switch.

Trailer nedan har 18-årsgräns!

Dold text
Permalänk
Medlem

Tipsar om "30-in-1 Game Collection" som jag har för mig ligger på 150 kr i e-shoppen nu.
En fin blandning med casual play minispel för hela familjen. De flesta spelen är roliga och väldigt lätta att komma in i. Funkar säkert också på förfesten om ni är ett gäng som är lite barnsliga

Några minus dock: - går ej att spela med endast en joycon, vilket är synd då en majoritet av spelen bara använder en eller två knappar.
- musiken går en på nerverna efter en stund...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Super Chariot kommer den 10 maj både i NA och Europa.

Fox n Forests – “Gorgeous Gorge” kommer i vår.

Gooey kommer till Kirby Star Allies 28 mars.

Inferno Climber: Reborn, eShop, TBA.

All-Star Fruit Racing 31 juli 2018.

__________________________________________________________________________

Fysiska produkter:

Dark Souls – Solaire of Astora amiibo

All-star Fruit Racing Europa omslag.

Shantae: Half-Genie Hero – Ultimate Edition release datum är satt till den 27 April för Europa, NA har inget datum ännu. Alla förhandsbokningar och dag-ett släpp ger bonus sakerna.

__________________________________________________________________________

Veckans Skvaller

Pokémon är definitivt på väg till Switch frågan är bra när?
Enligt Pixelpar kommer det vara 2018 och eventuellt 2 versioner är bekräftade av olika källor.

Bandai ska marknadsföra olika Pokémon saker redan i maj. Om detta stämmer så kan spelet snart vara på gång. Att både Smash Bros. och Pokémon kommer till Switch detta år kommer då bli ett jättelyft för den lilla konsolen.

Källa

I've been extra cautious with Pokemon leaks recently. However, Pokemon Switch is definitely lined up for a 2018 release & there are 2 versions (shock horror). Confirmed by multiple sources Pokegraph (http://www.pokegraph.com/1511-La-sortie-du-jeu-Pokemon-sur-Nintendo-Switch-se-confirme-pour-2018 …) also claim 2018 + Bandai will be showing merch in May

Vidare belyser han att även ett nytt Joy-con sett kan vara på gång i samband till Smash Bros. färgen på dem kommer att vara mörklila/purpur.

Take this one with a HUGE GRAIN OF SALT, but I've also heard mentions of purple Joy-Con being released around the same time as Super Smash Bros for Nintendo Switch.

Till sist ger han ut några oannonserade titlar en del har redan rapporteras.

Some upcoming (unannounced?) Nintendo Switch games: • Football Manager Touch • Inferno Climber: Reborn • Dragon Quest Heroes I & II (HAC-BABKA-EUR) • Riot Civil Unrest • 6180 the moon

Frågan kvarstår kommer de som köpte Dragon Quest Heroes I & II från Japan, kunna använda sin singel kart istället för de två stycken som kommer att lanseras för Europa?

Dragon Quest Heroes I & II är det enda spelet som har det dyrare kortet på 64 GB dock bara på japanska.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ny patch till Switch finns ute nu: 5.0.1

  • General system stability improvements to enhance the user's experience

Källa

Tiny Metal kommer att få en gratis uppdatering i maj som har multiplayer.

Sling Ming kommer den 5 april, eShop.

Källa

__________________________________________________________________________

Gameplay

Bomb Chicken Gameplay

Super Rocket Shootout Gameplay

Atelier Lydie & Suelle

Dold text
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Snake Pass har fått en ny uppdatering:
Som har ett arkadläge och en ny ikon.

The update changes the game's icon back to the original design, and also includes a new arcade mode for gameplay.

Det är egentligen inte samma ikon som det var i början se bilderna för att upptäcka skillnaderna.

Arkadmode betyder att du ska på tid samla ihop så mycket frukt som möjligt på alla 15 nivåer. Om du sen får tillräckligt bra poäng kan du hamna högt på leaderboard.

Källa, Källa II

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rogue Aces 12 april, €12.99 eShop.

Aftercharge kommer till sommaren 3v3 battle. Spelet kommer att ha cross-platform för Xbox1, PC samt Switch.

Pool Elite kommer i sommar.

Hello Kitty Kruisers boxed edition ger en av de sex olika tygmärken. Gäller endast de engelska utgåvorna.

Källa
__________________________________________________________________________

Trailers och Gameplay

Yoku’s Island Express “Side-Quests” trailer

Outlast 2 Gameplay

Atelier Lydie & Suelle launch trailer

Trailblazers

PlataGO! - Announcement Trailer release 2018.

Dold text
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Harvest Moon: Light of Hope Collector's edition Europa. Har fått en del goodies som är bra mycket trevligare än den amerikanska.

Den amerikanska har en chokladfärgad kossa istället för en kaffekopp. Kossan går även att få med om du beställer via amerikanska gamestop.

Vilken är din favorit?

Källa

Intervju med Hisashi Nogami om Octo Expansion han talar lite om detaljerna i den nya expansionen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Minecraft Star Wars Sequel Skin Pack dlc finns ute nu.

Tiny Metal kommer att ha en gratis multiplayer uppdatering i maj.

Dragon Blaze kommer till Japan 5 april följt av en västerländsk release okänt.

Battle Chasers release datum för spelet kommer preliminärt att annonseras ut nästa vecka.

Källa

Crazy Justice kommer att få en ny battle royal map som kommer att ta uppemot 100 spelare samt ha stöd för Cross-play för Switch, Xbox1 och PC. En del menar att det ser ut som ett sämre spel av Fortnite eller PUBG.

Looks very much like a worse version of Fortnite or PUBG.

The discounted pre-order period is started on Fig, where you can get Crazy Justice for just 15 USD. Retail price will be 24.99 USD

Källa

Rogue Aces släpps april 12.

__________________________________________________________________________

Trailers och Gameplay

Snake Pass, Pool Panic, Super Rocket Shootout och Devious Dungeon.

Snake Pass: Arcade Mode

Pool Panic Gameplay

Super Rocket Shootout

Devious Dungeon 30 mars.

Dold text
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Yesterday Origins boxart

Mark of the Ninja: Remastered teaser.

Little Nightmares: Complete Edition trailer. I den japanska trailern kan man använda Super Smash Bros. Pac-man amiibon för att få en ny ansiktsmask.

LEGO The Incredibles släpps i NA 15 juni Europa får vänta drygt en månad 13 juli.

Switch versionen av Dragon Quest XI är bekräftad för NA och Europa.

Blossom Tales är snart på väg till Switch.

We submitted a patch for ...BlossomTales ...NintendoSwitch today! Fingers crossed it passes Lotcheck soon. Fixed some bugs, reworked the Spanish translation and the video capture feature is also coming. Thanks for purchasing our game and much love to all supporters! <3

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Dagens leverans

  • Penny-Punching Princess - Limited Edition finns 26 kvar i lager.

  • Atelier Lydie & Suelle - Nintendo Switch - Limited Edition finns 4 kvar i lager.

  • Shogakukan/Corocoro Comic April 2018 Issue [Carrying Case] Splatoon 2, Kirby Star Allies [Card] Duel MastersApril 2018 Issue

Permalänk
Konsolgrävare

Bayonetta ∞ Non-Stop CLIMAX EDITION

Skrivet av Tiamat:

Aj då sånt suger Nin NiN games kan vara sega se till så att de skickar eller ger pengarna tillbaks. Vet att en del har klagat på dem.

Efter en lång väntan så fick jag äntligen mitt exemplar av Bayonetta ∞ Non-Stop CLIMAX EDITION!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Efter en lång väntan så fick jag äntligen mitt exemplar av Bayonetta ∞ Non-Stop CLIMAX EDITION!

https://i.imgur.com/HYIqjQa.jpg
https://i.imgur.com/TE4z7hW.jpg
https://i.imgur.com/tovzxMx.jpg

Snyggt och din var hel med.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Snyggt och din var hel med.

juste din var lite trasig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Regalia: Of Men and Monarchs – Royal Edition 12 april eShop.

Away: Journey to the Unexpected Gameplay

Old School Musical GDC

Gotcha Racing 2nd

Burly Men at Sea - Nintendo Switch Trailer, 12 april eShop.

12 orbits 26 april Japan, eShop.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ett kryptisk meddelande från Joakim Sandberg Iconoclasts.

BAFL: Brakes Are For Losers

Survive! Mr. Cube kommer i vår till eShop.

Två nya förklädnader till Super Mario Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ett kryptisk meddelande från Joakim Sandberg Iconoclasts.

Han har även sagt i denna intervju att det vore roligt att porta Iconoclasts till Switch (han har själv två ), men att han inte kan säga mer p.g.a. hans publisher. Så det känns rätt säkert att Iconoclasts kommer dyka upp på Switch förr eller senare. Jag har inte hunnit med att skaffa det spelet till PC ännu, så det blir definitivt att invänta en Switch-version istället.