Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Samla info från sida - hur?

Tjo,

Jag skulle vilja skapa ett program som kan skrapa info från http://booking.stockholm.se/.

Det jag vill göra är att jag ska kunna skriva in en sökning från min dator med anläggningsplats och datum och att jag då kan få tillbaka till exempel tider som det är ledigt/bokat. Hur skulle ni göra? Jag har tidigare använt mig av nodejs för att skrapa men då använt mig av css-klasser, id-taggar eller liknande men nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga i och med att jag faktiskt måste genomföra en sökning först.

All hjälp uppskattas

/en rookie

Permalänk
Medlem

kolla in curl eller imacro

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Gå in på sidan, klicka F12 och kolla vad som händer när du väljer aktivitet. Sedan är det bara att replikera så att samma sak händer i din kod.

Så jag bara valde något och fick fram följande URL:

Det är bara att ändra i parametrarna för att få ut vad du nu vill ha.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av Christley:

kolla in curl eller imacro

Skrivet av celoz:

Gå in på sidan, klicka F12 och kolla vad som händer när du väljer aktivitet. Sedan är det bara att replikera så att samma sak händer i din kod.

Så jag bara valde något och fick fram följande URL:

Det är bara att ändra i parametrarna för att få ut vad du nu vill ha.

Tack för tipsen. Jag har kikat på curl, men kommer nog att pröva med phantomjs för det här projektet. Just för att jag enkelt ska kunna flytta över det till DOM senare.

När det gäller själva URL:en så behöver jag komma åt själva schemat och då måste jag in på t.ex. "11-manna plan" eller liknande och då fungerar t.ex. detta URL för en av sökningarna:

Problemet är bara hur jag nu ska överföra att det tex är upptaget vissa tider utan att kopiera all HTML och CSS. Jag kan ju se att de bokade tiderna har en classen "rsBookedTime" men hur jag ska kunna koppla det till en viss tid är den stora problematiken. Någon som har en bra idé där?

EDIT: Jag har hittat att genom att använda deras avancerade sök och att sätta aktivitet till fotboll och lokaltyp till konstgräsplan så kan jag se vilka planer som är lediga under ett visst intervall. Men jag skulle också vilja att det gick att se dels vilka tider som det är ledigt samma dag, och hur länge den är ledig just nu (förutsatt att den är ledig) samt att om den är upptagen, kunna se tills vilken tid som den inte längre är upptagen. Vad tror ni om det?