Be Quiet visar flaggskeppschassit Dark Base 900 på Computex

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Be Quiet visar flaggskeppschassit Dark Base 900 på Computex

Tyska Be Quiet satsar på modularitet och exklusiva materialval med sitt nya värstingchassi Dark Base 900, vilket visas upp offentligt för första gången på Computex 2016.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009

Klart intressant chassi! Ska bli spännande att se detta i labbet.

Chassi: Fractal Define R4 Moderkort: ASUS ROG CROSSHAIR VI HERO CPU: AMD Ryzen 7 1700 3,0GHz GPU: MSI GTX 970 TwinFroZr SSD: KINGSTON V300 120GB HDD: 3X Western Digital Green 2TB RAM:Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC21300/2666MHz CL16 (CMK16GX4M2A2666C16R) Nätaggregat: XFX 750W 80+ Brons Modulär Tangentbord: Qpad MK85 Mus: Qpad OM75 PRO Skärm: ASUS VG248 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

249€ är ju ändå helt ok. Verkar vara väldigt välbyggt, och något man kan ha med sig ett tag.

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Alltså är det bara jag som är intresserad av mindre chassin? Typ matx och mitx? Vad jag sett har det mesta handlat om diverse olika tornskapelser som alla är gigantiska tycker jag. Hade varit kul med fler mindre chassin också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Apr 2012

Känns som att det är en liten "disconnect" mellan dem som gör hårdvara och chassi tillverkarna. Snacket går ju att allt ska bli mer energi effektivt, då "behövs" ju inte jätte chassin med massor av kylnings kapacitet.

Ha det gött

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 1080ti Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Nzxt s340 Elite¤

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2016

Såg faktiskt snyggt ut!
Jag är sugen på lite större chassin som har moderkortet i liggande position men det kanske mest är riktat mot små byggen idag. Mitt HAF XB EVO är praktiskt men inte så snyggt..

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i7 4770k Delid, Fulklock @ 4.4 Ghz | MSI Gaming 5 Z97 | Asus Strix GTX 1070 OC | 32GB Corsair LP DDR3 1600mhz | Noctua NH-D15 | EVGA Supernova G2 750W | Coolermaster HAF XB EVO | Vortex Pok3r | Logitech MX Master | Yamaha NX-50 | Asus VG248 144hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av bobzombie:

Känns som att det är en liten "disconnect" mellan dem som gör hårdvara och chassi tillverkarna. Snacket går ju att allt ska bli mer energi effektivt, då "behövs" ju inte jätte chassin med massor av kylnings kapacitet.

Det tycker inte jag. Köper man ett tower vill man ha det för storleken och möjlighet att få plats med kraftfulla kyllösningar. Det är entusiast-segmentet där andra saker är mer intressanta. Det finns mindre formfaktorer för HTPC/små byggen med energieffektiva lösningar som inte behöver topprestanda.

Dessutom är det här chassit litet och pluttigt bredvid mitt Corsair fulltower.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Mar 2003

Pro-version är mest troligt mitt nästa chassi!

FD nano S - 4790k (delid) - 1080 gtx - asus swift 27" - custom H2O-loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Absolut ett intressant chassi i segmentet modulära burkar.
Skulle kunna tänka mig detta chassit i nästa bygge.

Ska bli intressant att se Jonas recension av detta senare i sommar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Ännu ett chassi där nästan en tredjedel av volymen används till hårddiskplatser. Vem sjutton behöver plats för nio diskenheter?!

Deprimerande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av LennyV:

Ännu ett chassi där nästan en tredjedel av volymen används till hårddiskplatser. Vem sjutton behöver plats för nio diskenheter?!

Deprimerande!

Jag och många fler behöver ett stort antal HDD-platser.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av LennyV:

Deprimerande!

Det är 7 stycken. Jag har 5 enheter i mitt chassi, så för mig är det helt ok eller kanske något få. Nu vet jag inte om de har små SSD-platser på baksidan. Det ser ut som de löstagbara en och en vilket borde göra att man kan plocka bort överblivna platser för bättre luftflöde. Däremot gillar jag inte att de bara hänger i luften fästa på baksidan. En stor HDD kan vara hyfsat tung, men antar att de har tillräckligt stabila fästen eller möjlighet att sätta något stabiliserande på framsidan efter montering.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jul 2001

En repris på nyheten från 27/5? http://www.sweclockers.com/nyhet/22166-be-quiet-introducerar-... Allt verkar bra utom möjligen valet av brandgult men det kan man leva med.

Burk 1| AMD FX-8350@4500| Burk 2| i7-4930K@4200| Burk 3| AMD Ryzen Threadripper 1950X@4GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Gillar det inte, tycker det är fult faktiskt, i kategorin fula chassin så finns det fetare chassin.

Skickades från m.sweclockers.com