Be Quiet visar flaggskeppschassit Dark Base 900 på Computex

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet visar flaggskeppschassit Dark Base 900 på Computex

Tyska Be Quiet satsar på modularitet och exklusiva materialval med sitt nya värstingchassi Dark Base 900, vilket visas upp offentligt för första gången på Computex 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Klart intressant chassi! Ska bli spännande att se detta i labbet.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

249€ är ju ändå helt ok. Verkar vara väldigt välbyggt, och något man kan ha med sig ett tag.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Alltså är det bara jag som är intresserad av mindre chassin? Typ matx och mitx? Vad jag sett har det mesta handlat om diverse olika tornskapelser som alla är gigantiska tycker jag. Hade varit kul med fler mindre chassin också.

Permalänk
Medlem

Känns som att det är en liten "disconnect" mellan dem som gör hårdvara och chassi tillverkarna. Snacket går ju att allt ska bli mer energi effektivt, då "behövs" ju inte jätte chassin med massor av kylnings kapacitet.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Såg faktiskt snyggt ut!
Jag är sugen på lite större chassin som har moderkortet i liggande position men det kanske mest är riktat mot små byggen idag. Mitt HAF XB EVO är praktiskt men inte så snyggt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Känns som att det är en liten "disconnect" mellan dem som gör hårdvara och chassi tillverkarna. Snacket går ju att allt ska bli mer energi effektivt, då "behövs" ju inte jätte chassin med massor av kylnings kapacitet.

Det tycker inte jag. Köper man ett tower vill man ha det för storleken och möjlighet att få plats med kraftfulla kyllösningar. Det är entusiast-segmentet där andra saker är mer intressanta. Det finns mindre formfaktorer för HTPC/små byggen med energieffektiva lösningar som inte behöver topprestanda.

Dessutom är det här chassit litet och pluttigt bredvid mitt Corsair fulltower.

Permalänk
Medlem

Pro-version är mest troligt mitt nästa chassi!

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk

Absolut ett intressant chassi i segmentet modulära burkar.
Skulle kunna tänka mig detta chassit i nästa bygge.

Ska bli intressant att se Jonas recension av detta senare i sommar.

Permalänk
Inaktiv

Ännu ett chassi där nästan en tredjedel av volymen används till hårddiskplatser. Vem sjutton behöver plats för nio diskenheter?!

Deprimerande!

Permalänk
Snusfri
Skrivet av anon132576:

Ännu ett chassi där nästan en tredjedel av volymen används till hårddiskplatser. Vem sjutton behöver plats för nio diskenheter?!

Deprimerande!

Jag och många fler behöver ett stort antal HDD-platser.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ännu ett chassi där nästan en tredjedel av volymen används till hårddiskplatser. Vem sjutton behöver plats för nio diskenheter?!

Deprimerande!

Det är 7 stycken. Jag har 5 enheter i mitt chassi, så för mig är det helt ok eller kanske något få. Nu vet jag inte om de har små SSD-platser på baksidan. Det ser ut som de löstagbara en och en vilket borde göra att man kan plocka bort överblivna platser för bättre luftflöde. Däremot gillar jag inte att de bara hänger i luften fästa på baksidan. En stor HDD kan vara hyfsat tung, men antar att de har tillräckligt stabila fästen eller möjlighet att sätta något stabiliserande på framsidan efter montering.

Permalänk
Inaktiv

En repris på nyheten från 27/5? http://www.sweclockers.com/nyhet/22166-be-quiet-introducerar-... Allt verkar bra utom möjligen valet av brandgult men det kan man leva med.

Permalänk
Medlem

Gillar det inte, tycker det är fult faktiskt, i kategorin fula chassin så finns det fetare chassin.

Skickades från m.sweclockers.com