Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

För sent att sälja sina fonder?

Permalänk
Avstängd

För sent att sälja sina fonder?

Ja Brexit inföll ju o börsena rasar.. I Sverige är de stängda så jag undra om de e för sent o sälja sina fonder tex nu? De tar kanske nån dag innan de registreras så man hamnar kanske i raset ändå?

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

vad har du för sparhorisont? Vad är det för fonder du vill sälja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

Ja Brexit inföll ju o börsena rasar.. I Sverige är de stängda så jag undra om de e för sent o sälja sina fonder tex nu? De tar kanske nån dag innan de registreras så man hamnar kanske i raset ändå?

Vad tror ni?

Eftersom börsen är stängd tror jag inte att dina försäljningar kommer ske innan börsen öppnar. Jag tror dock att det som alltid gäller att ha is i magen. Börsen har varit skakig ända sedan Asien börsen kraschade i höstas. Jag sitter kvar och väntar iskallt med mina.
Samtidigt så om du har fonder så kommer du säkerligen inte beröras lika kraftigt som vi som har aktier.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Avstängd

Sitter med ca 100 000kr LF fastighetsfond

Permalänk
Medlem

Ja, det är för sent. Fondkurserna beräknas varje dag efter börsens stängning och en order måste läggas före kl 12-13 (beroende på förvaltare och depåinstitut). Lägger du en order på en svensk fond idag kommer den inte att genomföras förrän på måndag kväll, dvs efter raset som kommer på måndag.

Du hade behövt lägga ordern före lunch igår för att ha räddat dina pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Ja det är försent. Viket betyder köpläge. Tur lönen kom nu för på måndag är det rea.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

Sitter med ca 100 000kr LF fastighetsfond

Lika bra att vänta, den har redan nästan blivit stabil igen. LF Fastighetsfonden har typ fördubblas i värde på 3 år.

Permalänk
Medlem

Guld har ökat som sjutton i år.
Fasiken att jag sålde av BR gold fund i våras.

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnde. Sparhorisont? Är det långsiktigt sparande så är det viktigaste inte att sälja för att undvika dippar. Viktigaste är att fortsätta spara. Då köper du ju när det är lågt. Sparar du i 30 år så ska du se att du har en värdeökning när det är dags för uttag.