Problem med windows update

Permalänk

Problem med windows update

Hej,

Jag har just köpt en ny dator och installerade windows med en produktnyckel som jag har på min gamla dator.
Jag har inaktiverat nyckeln på gamla datorn enligt denna guiden
http://www.howtogeek.com/124286/how-to-uninstall-your-windows...

Jag har sedan aktiverat nykeln på nya datorn enligt samma guide.

Dock "fastnar" windows update. Den söker och söker men kommer aldrig vidare.

Vad kan jag göra för att åtgärda detta?

Tack!

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Medlem

Om det är ett gammalt os (W7) så är det ganska normalt om man har en opatchad iso att den står bra länge innan den går vidare.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

@longbottom: Nästan alla har problem med uppdatering av Windows 7 efter en ny installation, det kan ta upp till ett dygn eller längre för att windows skall hitta några uppdateringar, men det finns olika lösningar på detta problem, du kan testa att ladda hem och installera KB3112343 https://www.microsoft.com/sv-SE/download/details.aspx?id=5002...

Och du kan även kolla denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/trad/1430308-windows-update-...

Edit: Jag tror att Microsoft har gjort Windows 7 installationen extra krånglig eftersom dom vill att vi skall använda Windows 10 och det kan även du göra och skriva in din Windows 7 nyckel under Windows 10 installationen.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av _niko_:

Om det är ett gammalt os (W7) så är det ganska normalt om man har en opatchad iso att den står bra länge innan den går vidare.

Ja det är möjligt. Den har sökt nu i ca 2-3h. Men jag avvaktar några timmar till så får vi se

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Skrivet av janee:

@longbottom: Nästan alla har problem med uppdatering av Windows 7 efter en ny installation, det kan ta upp till ett dygn eller längre för att windows skall hitta några uppdateringar, men det finns olika lösningar på detta problem, du kan testa att ladda hem och installera KB3112343 https://www.microsoft.com/sv-SE/download/details.aspx?id=5002...

Och du kan även kolla denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/trad/1430308-windows-update-...

Edit: Jag tror att Microsoft har gjort Windows 7 installationen extra krånglig eftersom dom vill att vi skall använda Windows 10 och det kan även du göra och skriva in din Windows 7 nyckel under Windows 10 installationen.

Okej, Tack!
Jag skall pröva länkarna du skickade.

Jag vet inte ifall jag vill går över till win10.
Microsoft verkar väldigt angelägna med att få över alla till windows 10. Vad är anledningen till det? Min paranoida hjärna säger mig att integriteten är mer kompromissad på win10 än tex win7. Måste fördjupa mig och läsa lite artiklar där de går igenom alla skillnaderna när man får tid

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Medlem

Jag petade in en opatchad Windows 7 i går. Efter 6 timmar "sökte" den fortfarande. Jag ignorerade den över natten, och på morgonen hade den hittat, och ville installera 250'ish viktiga uppdateringar, och ytterligare ett 50-tal av de mindre viktiga. Så riktigt hur lång tid det tog i slutändan vet jag inte, men 6+ timmar. Tålamod rekommenderas alltså.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av longbottom:

Ja det är möjligt. Den har sökt nu i ca 2-3h. Men jag avvaktar några timmar till så får vi se

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag petade in en opatchad Windows 7 i går. Efter 6 timmar "sökte" den fortfarande. Jag ignorerade den över natten, och på morgonen hade den hittat, och ville installera 250'ish viktiga uppdateringar, och ytterligare ett 50-tal av de mindre viktiga. Så riktigt hur lång tid det tog i slutändan vet jag inte, men 6+ timmar. Tålamod rekommenderas alltså.
B!

Tog min väns dator, som är en seg AMD Athlon på 2GHz o en 7200RPM hårddisk 7 timmar o söka, o det är efter både SP1 och den här stora uppdateringen som dom släppte för någon månad sedan. var ungefär 100 uppdateringar kvar då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av longbottom:

Okej, Tack!
Jag skall pröva länkarna du skickade.

Jag vet inte ifall jag vill går över till win10.
Microsoft verkar väldigt angelägna med att få över alla till windows 10. Vad är anledningen till det? Min paranoida hjärna säger mig att integriteten är mer kompromissad på win10 än tex win7. Måste fördjupa mig och läsa lite artiklar där de går igenom alla skillnaderna när man får tid

Din paranoida hjärna är förmodligen bara välfungerande och logisk. Du är troligen mer kunnig inom vissa områden här än många andra. Tillexempel samhällskunskap.. Då brukar varningsklockorna ringa när andra försover sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av janee:

@longbottom: Nästan alla har problem med uppdatering av Windows 7 efter en ny installation, det kan ta upp till ett dygn eller längre för att windows skall hitta några uppdateringar, men det finns olika lösningar på detta problem, du kan testa att ladda hem och installera KB3112343 https://www.microsoft.com/sv-SE/download/details.aspx?id=5002...

Och du kan även kolla denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/trad/1430308-windows-update-...

Edit: Jag tror att Microsoft har gjort Windows 7 installationen extra krånglig eftersom dom vill att vi skall använda Windows 10 och det kan även du göra och skriva in din Windows 7 nyckel under Windows 10 installationen.

Patchen som jag installerade funkade. Nu uppdaterar den Tack!

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag petade in en opatchad Windows 7 i går. Efter 6 timmar "sökte" den fortfarande. Jag ignorerade den över natten, och på morgonen hade den hittat, och ville installera 250'ish viktiga uppdateringar, och ytterligare ett 50-tal av de mindre viktiga. Så riktigt hur lång tid det tog i slutändan vet jag inte, men 6+ timmar. Tålamod rekommenderas alltså.
B!

Tack för tipsen!

Skrivet av jnsson:

Tog min väns dator, som är en seg AMD Athlon på 2GHz o en 7200RPM hårddisk 7 timmar o söka, o det är efter både SP1 och den här stora uppdateringen som dom släppte för någon månad sedan. var ungefär 100 uppdateringar kvar då

Tack för tipsen!

Skrivet av Nima2001:

Din paranoida hjärna är förmodligen bara välfungerande och logisk. Du är troligen mer kunnig inom vissa områden här än många andra. Tillexempel samhällskunskap.. Då brukar varningsklockorna ringa när andra försover sig

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det brukar vara så tyvärr

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**