Futuremark visar upp DirectX 12-testet Time Spy i 3DMark

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Futuremark visar upp DirectX 12-testet Time Spy i 3DMark

Futuremark visar upp en trailer av det senaste deltestet Time Spy ur sin syntetiska grafiksvit 3DMark, där detta har byggts från grunden upp att dra nytta av DirectX 12.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Den här infon kan ju vara lite svajig innan launch, men det enligt steaminformationen på deras säljplattform ser det ut som att man får time spy basic edition även om man köpt 3Dmark.
http://store.steampowered.com/app/223850/

Kommer kanske släppas separat som eget program framöver med högre prislapp...

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Kul grej att de har tidigare 3dmarks som miniatyrer i glasmontrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Sweet, blir att testa bara testet släpps lös.

Jag gillar att tidigare tester refereras också. Alltid älskat Canyon Flight från 3DMark05 och 06.

Stavning.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Jag saknar fortfarande ultrarealismen. Det var ju snyggt men ser fortfarande ut som datorgrafik. nVidias manshuvud för fem sex år sedan är fortfarande bland det bästa jag sett.

Edit. Från 2007 var det http://www.nvidia.com/coolstuff/demos#!/human-head

| Fractal Design Define R5 | Asrock X399 Fatal1ty | AMD Ryzen Threadripper 1950X | Enermax Liqtech 360 | Corsair Vengeance LPX 4x8GB 3200 C16 | OCZ ZX 1000W | ASUS GTX 1070 Ti Strix | Samsung TA24-550 | Debian Sid | LXQt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

kul, ska bli se hur mina 970 står sig mot AMD i dx12

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Aug 2013

Jag blev helt tagen av hur de format denna test, med alla andra tester i något sorts museum och glasburar, sjukt rolig detalj och helt underbar. kalla mig nörd, men jag fick goosebumps av denna trailer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Är det verkligen någon som bryr sig om syntetiska 3D-tester längre? Jag har alltid kört 3DMark för demons skull och se vad de kan lyckas med grafiskt (vilket har varit en besvikelse senaste åren), men för att benchmarka så är det ju värdelöst då det är syntetiskt och reflekterar inte alla hur snabba korten är egentligen... Att stirra sig blint på en fiktiv siffra som tagits fram med hjälp av korta och intetsägande tester är ju rätt så meningslöst om man inte vet hur poängen sätts eller vad som egentligen testas... Har flera gånger kört 3DMark och jämfört med bekanta där det sedan visade sig ge helt andra resultat i riktiga spel... Exempelvis så gav min förra dator ett betydligt bättre resultat i 3DMark än en bekants dator, men hans dator kunde ändå köra spelen lika bra eller t.om bättre ibland än vad jag kunde, fast vi hade samma upplösning och inställningar. Så syntetiska tester och fantasisiffror tror jag inte på...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av mrpijey:

Är det verkligen någon som bryr sig om syntetiska 3D-tester längre? Jag har alltid kört 3DMark för demons skull och se vad de kan lyckas med grafiskt (vilket har varit en besvikelse senaste åren), men för att benchmarka så är det ju värdelöst då det är syntetiskt och reflekterar inte alla hur snabba korten är egentligen.

Det finns massor av tester hos Sweclockers med både syntetiska tester och speltester. Om jag nu kollar på denna med MSI GTX 1080:
http://www.sweclockers.com/test/22288-msi-geforce-gtx-1080-ga...

Där är skillnaden i prestanda i första 3Dmark testet mellan referenskortet AMD 390 X 8GB och MSI GTX 1080 en faktor på 1,71. Tittar jag sen i prestandaindex så är skillnaden 1,75. Det innebär att det syntetiska testet inte var speciellt långt ifrån vad prestandaindexet indikerar.

Edit: Ska bara tillägga att det förstås är väldigt förenklad jämförelse. Syntetiska tester är en indikation att jämföra med även om det oftast är mer intressant att titta på tester av speltyper som man själv gillar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Inte imponerad alls, ser mest ut som en reklam film för en ny consol, vart har vi realtime global illumination och hög poly scener över 50 Miljoner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av sAAb:

Jag saknar fortfarande ultrarealismen. Det var ju snyggt men ser fortfarande ut som datorgrafik. nVidias manshuvud för fem sex år sedan är fortfarande bland det bästa jag sett.

Edit. Från 2007 var det http://www.nvidia.com/coolstuff/demos#!/human-head

Jag lägger man man på 128x tesselering vilket en handfull NVskort pallar med är det inte konstigt det ser bra ut.
Synd bara att det förr eller senare blir standard då alla releveanta Nv kort pallar med det och presterar bättre en gen bakom som inte har samma overkill Tesselation är det klart att klar det blir bra, synd bara nyrare nv kort i en nyare klass pallar det sämre än ett 780ti, som inte har dåligt med prestanda, bara avsaknaden av onödiga stöd inte en käft bryr sig om.

Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

För suddigt för att se realistiskt ut. Ser ut som att hela miljön är extremt rökbelagt. Men det kanske är nya trenden.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Shiieeet gick in på 3DMarks hemsida och såg att det va rea på 3Dmark på steam och köpte direkt.

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av fxfighter:

För suddigt för att se realistiskt ut. Ser ut som att hela miljön är extremt rökbelagt. Men det kanske är nya trenden.

Det är nog lite luftburen rök men tror en hel del är videokomprimeringsartefakter.

EDIT: Vad i helvete är inte luftburen rök? Hur tänkte jag här?

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Grattis till alla som sitter med en Six core eftersom DX 12 använder fler kärnor kommer vi ha högre fps än dem med mindre kärnor .

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Lexius:

Grattis till alla som sitter med en Six core eftersom DX 12 använder fler kärnor kommer vi ha högre fps än dem med mindre kärnor .

fire strike skalar redan med fler trådar.

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

Jävla häftigt med tidsglaset han höll i.

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]