Har ni fått era Asus Strix GTX 1080 ifrån Inet.se?

Permalänk

Trodde tråden skulle handla om kort just från Inet.se, så det hade ju varit trevligt om vi höll det till det.

Har också en beställning på Inet.se jag ha då ingen brådska att få mitt kort då det är sommar och jag har ett hus och trädgård som behöver mig.
Sist jag pratade med inet så låg jag 70-80 i kö.

Trevlig sommar på er alla

Permalänk

@malmlinus: sry, my bad. trevlig sommar

Permalänk

Svar: Idag
Beställt: 18 juni
Köplats: 157

Vill ha det innan Deus Ex: Human Divided som kommer 23 augusti iallafall

Permalänk
Medlem

Ni som har fått era kort, har ni några uppgifter om hur mycket det går att driva på 4pins kontakterna? Skulle det gå att driva två 140mm fläktar per uttag?
Vad tycker ni förövrigt om denna fläktstyrnings funktionen? Fungerar det bra att låta grafikkortet styra chassifläktarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Orkade inte vänta på strix 1080. Jag ändrade min order till det tystare msi kortet.
Har köplats nr2 på Inet!

Förväntar mig leverans nästa vecka!

Lycka till alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 19sundstrom74:

Orkade inte vänta på strix 1080. Jag ändrade min order till det tystare msi kortet.
Har köplats nr2 på Inet!

Förväntar mig leverans nästa vecka!

Lycka till alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Fick mitt MSI från Inet i förrgår. Utmärkt kort

Visa signatur

MSI Geforce GTX 1080 - Intel Core i5 9600K@ 5.0 GHz - Corsair Hydro 115i Platinum RGB - Phanteks Evolv X - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3000 MHz - ASUS Rog Strix Z390-E Gaming - Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem

Beställt från Inet

Svar: 1/7
Beställt: 29/5
Köplats: 45

Permalänk
Skrivet av ÖverklockarN94:

Fick mitt MSI från Inet i förrgår. Utmärkt kort

Kul!
Tror inte det är så stor skillnad mellan de olika korten, Men en tyst kylare är aldrig fel.
Hoppas på bra kisel också!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har just lagt en beställning på Inet ett ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC betalt och klart vara att vänta på leksaken

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

har fått mina 2 asus strix dc2 oc kort från Alina. bra kort kör både stabilt 2.1Ghz dock gilla jag inte kylaren så installerade corsair H75 vatttenkylning på kortet.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

@Netforce:

Varför gillade du inte kylare på kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

har fått mina 2 asus strix dc2 oc kort från Alina. bra kort kör både stabilt 2.1Ghz dock gilla jag inte kylaren så installerade corsair H75 vatttenkylning på kortet.

Undrar samma..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

har fått mina 2 asus strix dc2 oc kort från Alina. bra kort kör både stabilt 2.1Ghz dock gilla jag inte kylaren så installerade corsair H75 vatttenkylning på kortet.

När beställde du ditt kort från Alina?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

http://wccftech.com/nvidia-does-not-16nm-yield-issue-gtx-1080...

Dessa företag skall vara världsledande...
Mitt största problem som kund 2016 är att företagen brister i följande:
Kommunikation
Enhetligt arbete
Genomarbetade rutiner.

Känns som vilket företag man än har att göra med så lyser inkompetensen i form av diverse systemfel inom företagen.

Inte nog med denna skiten så har jag ringt TRE mobiloperatör 3 gånger på 2 veckor o beställt en surfplatta. Visar sig att de sålt mig en platta (samsung tab s2) som de inte har kvar eller få in i lager mera.
Tog 2 veckor o 4 samtal att komma fram till detta.
Siste idioten ör inte född än asså.....
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde mitt 29/5 och var på plats 15 den 12/6. Fick ett nytt svar den 23/6 och då var jag på 13:e plats i kön och jag har inte hört ett enda ord sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iZynx:

Beställde mitt 29/5 och var på plats 15 den 12/6. Fick ett nytt svar den 23/6 och då var jag på 13:e plats i kön och jag har inte hört ett enda ord sen dess.

Jag beställde som sagt också 29/5 och enligt inets facebook chatt så låg jag på plats 45 nu i fredags.. Känns som att de inte riktiga har koll på kö lapparna så att säga

Permalänk
Medlem

Har idag kontaktat Inet igen. Denna gången via Facebook, och väntar på svar.. Undrar om dom har fått någon ny info ifrån leverantör och om dom kanske nu har en liten mer aning om när min order kommer att bli komplett.
Får jag någon intressant info, så lägger ja in det här sen

EDIT: Då jag inte fick svar via Facebook, så valde jag att ringa istället.

Detta börjar bli ganska intressant nu anser jag. @Inet sa till mig via telefon, att dom nu inte längre ger ut vilken plats man har i kön, då folk tydligen har "fuskat sig fram". Hur förstår jag inte, men personen jag pratade med påstod att så var fallet. Det kunde lika gärna handla om att folk har beställt efter mig, och tagit sig förbi min plats i kön. Jag blev riktigt irriterad och frågade för säkerhetsskull samma fråga igen, så att vi båda verkligen förstod varandra korrekt. Ja.. Tydligen..
Nu har jag börjat tröttna på detta riktigt ordentligt. Dom hade denna gången inte någon som helst information om det kommer att dyka upp kort överhuvudtaget inom det närmsta. Ingen info alls.
Rykten jag har hört, är ju iaf att CDON skulle få in några kort på Fredag, men @Inet vet inget alls.

Det börjar luta åt att avbeställa detta, då hela min semester och sommaren bara har passerat förbi. Jag behöver dessutom få iväg mina gamla komponenter så snabbt som möjligt, för att dessa inte skall minska i värde.

Är det någon annan som har haft kontakt med @Inet eller hört något mer ifrån Asus? @Kinc ?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

@^

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Permalänk

Jag kan förstå Inet att dom inte alltid kanske kan svara på när dom får sina leveranser eftersom jag inte tror att dom får reda på all information från detta fall ASUS. Dock tycker jag att dom kan informera lite mer hur läget ser ut.

Om dom nu låt säga får in 8 st kort hade det varit trevligt att veta för oss i kön att man ser att det händer något.

Har själv nu funderat på att avbeställa och kanske invänta och se vad som händer (om det händer) med information om 1080Ti. Då det känns att det kommer dröja en månad innan jag får mitt STRIX 1080. Sommaren är här och jag känner inte att jag behöver mitt kort just nu.

Hoppas att Inet kommer med mer löpande information om hur läget ser ut. Inte bara för ASUS kort utan info till alla som sitter i kö för något kort.

Permalänk
Skrivet av malmlinus:

Jag kan förstå Inet att dom inte alltid kanske kan svara på när dom får sina leveranser eftersom jag inte tror att dom får reda på all information från detta fall ASUS. Dock tycker jag att dom kan informera lite mer hur läget ser ut.

Om dom nu låt säga får in 8 st kort hade det varit trevligt att veta för oss i kön att man ser att det händer något.

Har själv nu funderat på att avbeställa och kanske invänta och se vad som händer (om det händer) med information om 1080Ti. Då det känns att det kommer dröja en månad innan jag får mitt STRIX 1080. Sommaren är här och jag känner inte att jag behöver mitt kort just nu.

Hoppas att Inet kommer med mer löpande information om hur läget ser ut. Inte bara för ASUS kort utan info till alla som sitter i kö för något kort.

Prata med inet. Jag beställde 1080rog strix dc3 oc 160527.
Dagen efter var jag på plats 30.
Efter en vecka plats 23.
Den 20:e var jag på plats 15.
Runt den 30:e var jag öppe på plats 23 igen.
Idag på plats 15 igen.

Bestäkkde även corsair obsidian 750d airflow i samma order.
Den har inte levererats på mer än 6 veckor nu trots att deb funnits hur länge dom helst på marknaden.
Så det ör inte bara nvidia o asus dom inte levererar,
Corsair är lika vördelösa dem.
Hela denna branschen saknar professionalitet.
Undrar vad som händer här näst på detta äventyr att beställa en dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt. Har ni beställt OC-varianten eller den vanliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Ni som har beställt. Har ni beställt OC-varianten eller den vanliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har beställt OC

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

@Sanazin: OC.

Pratade med inet igen då jag fick lov att ta ett annat chassi då mitt 750d airflow beställt 160527 preliminärt nu skulle komma 160804.
Blev 750d vanlig o så tar man bort fronten ist.
Då trodde de helt plötsligt att jag skulle få mitt kort i veckan samt nu var min köplats 21.
Mycket hoppande på de där köplatserna asså...

hittills har mina köplatser gått från 30 -> 23 -> 15->23->15->21.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphan88:

@Sanazin: OC.

Pratade med inet igen då jag fick lov att ta ett annat chassi då mitt 750d airflow beställt 160527 preliminärt nu skulle komma 160804.
Blev 750d vanlig o så tar man bort fronten ist.
Då trodde de helt plötsligt att jag skulle få mitt kort i veckan samt nu var min köplats 21.
Mycket hoppande på de där köplatserna asså...

hittills har mina köplatser gått från 30 -> 23 -> 15->23->15->21.

Jag har citerat @Inet flertalet gånger i forumet, utan svar. Och nu anser jag att dom bör svara här och förklara sig lite hur vi som förbokar och ligger ute med pengar, kan få våra positioner i kö, förflyttade.

Kanske dags att man tar detta vidare istället tro?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Meh, nu borde jag inte ens lägga mig in i denna tråden men detta är ju sjukt.
Varför ens beställa ett kort som inte finns i lager?
Å jag antar att de flesta som förbokar oj förlåt beställt ett 1080 och väntar i kö sitter på rätt ok hårdvara ändå.
Först blir det trendigt att förboka spel å nu e det hårdvara som gäller att förboka om man vill va en av de coola?

blir inte förvånad om nästa gen så kommer ett grafikkort i övre segmentet att kosta runt 10k och folk kommer slåss om det, Shiat Nvidia e grymma på att trollbinda folk.

aja..

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Inaktiv

När de säger din köplats typ 318, säg då att du ringde igår och då hade du plats 3.
Är väl så de fuskas?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en helt nybyggd dator och valde initialt Asus Strix GTX 1080 OC (eller något liknande) och det var som jag förstår det överklockade och mest populära, stod förra veckan på plats 90+ av drygt 400st och då var grafikkortet det enda som behövdes för att bygga datorn, så när jag förstod att det mycket väl kunde dröja en månad eller mer innan det blev bygge gav jag upp....fick rådet att samma kort men utan Överklockning (1784 mhz mot 1607 mhz) kändes som en liten skillnad och inte ett direkt nerköp så jag bytte till "ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3" och där låg då bara drygt 10 ordrar, så valet kände ok.
Fick idag veta att tisdag nästa vecka väntas drygt 50 sådana kort in och då börjas min dator byggas.

Så vi får se om och när saker går i lås...

p.s la den ursprungliga ordern den 5 Juni d.s

Permalänk
Medlem

Idag stod det grönt på hela min order, fick ett 1080 Strix som jag väntat på i evigheter. Fast jag har ju inte fått det än, måste vänta på montering av datorn också

Permalänk

Kollade min order på Inet nu och där stod det bokad också
Så det går framåt för er andra som inte fått Asus 1080 Strix DC3 OC än
Jag beställde 160527 och hade för ngn dag sedan mellan plats 15-21 (fått olika bud).
Så nu kanske ni som inte fått kan bilda er en uppfattning.
160528 var jag på ca plats 30.
Nu ska datorn monteras så tar det väl en dryg vecka innan jag får hem skönheten

Permalänk
Medlem

Hallå!

Tidigare när jag gått in på min order på inet.se och kikat så har det stått "Ej i lager" på grafikkortet.
Nu när jag kollar så står det "Bokad"

Kanske är bättre, vem vet..

http://imgur.com/kYWH2x8