Kan inte hitta ljudkort som input.

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta ljudkort som input.

Jag har ett ljudkort som jag försöker koppla en mikrofon och ett el-piano till, och ljudkortet tar upp signalerna från både mikrofonen och el-pianot, men datorn tar inte emot signalerna från ljudkortet.

Jag kan se ljudkortet som en enhet i alla program som tillhör windows, men ljudmjukvaran jag använder, men jag kan inte hitta ljudkortet i mitt ljud-program, Asus Realtek HD Audio Manager.

Jag använder ljudkortet Behringer UMC22.

Har någon en lösning?

EDIT:

Datorn tar visst input från ingång 1 på ljudkortet, vilket är en xlr/tele ingång, men inte från ingång 2, som är en teleingång.

Permalänk
Medlem

Det är för det mesta så som du beskrivit, windows själv kan bara använda första mic ingången. Sen realtek audio manager är bara det interna ljudkortet. UMC Audio Control Panel är inställningarna för Behringer ljudkortet.
Nu vet jag inte vad du vill göra, om du bara vill spela upp ljuden i datorns högtalare så går det helt enkelt köra igång någon DAW (finns gratis varianter ). Då ska du kunna köra monitor på alla mic kanaler utan att använda det för att spela in. Vill du använda det för att streama till något annat program så vet jag inte hur du ska gå tillväga, möjligen finns det några virtuella mixers som går att använda. Men det är ingenting jag har testat eller sökt efter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT