Har jag gjort ett riktigt dåligt impulsköp nu?

Permalänk
Medlem

Tyvärr men 3600 är galet mycket för ett 1060 jämfört med vad andra modeller ligger på, sen beror det lite på upplösning men i 1440p och däröver är ett fury för samma peng ett bättre val om man ska följa swecs prestandaindex. I 1080p är det jämnt skägg men ett 1060 under 3k är fortfarande att föredra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Tycker du ska vänta till BF1 kommer.

Och så kan det mycket väl bli något av detta
https://imgur.com/a/sw5u3#rfPxYci
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3770605
http://cdon.se/hemelektronik/sapphire-nitro-rx-480-8g-p385438...

Just BF1 känns som en stark kandidat till att få bra stöd för DX12 med tanke på att DICE var de första som jobbade med Mantle, och de lär ju inte kasta bort den kunskapen. Så ett bra 480 framöver kan mycket väl vara det klokare valet.
Någon har gott ställt hör jag. För en annan är 800 spänn en mindre förmögenhet

För övrigt kan jag inte låta bli att finna det lustigt hur "alla" frenetiskt ska påpeka att 1060 är "extremt mycket mer prisvärd" med hänvisning till priser på 2900, och sedan går folk och köper 1060-kort för 3600 Inte nödvändigtvis samma människor förstås, men ändå. Tänker lite att folk har väl ett liv och vill njuta av sol och värme i Sverige medan den finns istället för att köpa grafikkort till varje pris, och det bara är jag som sitter framför datorn om dagarna nu pga sjukdom, men icke då

Sjukdom..? Inget allvarligt hoppas vi.. krya på dig.. ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Och därmed betala de 250:- Inet debiterar för ett outlöst paket? Exceptionellt dåligt råd.

Du har rätt, det är mycket bättre att betala 800kr mer för en lite bättre kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Sjukdom..? Inget allvarligt hoppas vi.. krya på dig.. ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Lång historia, men det blir sakta bättre, tack

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Det dumma var ju att köpa ett 1060.
Om BF1 som har stöd för DX12 är intressant så är ju ett RX480 4GB mer prisvärt och kommer nog prestera bättre i just BF1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Du har rätt, det är mycket bättre att betala 800kr mer för en lite bättre kylare.

Du är medveten om den ordinarie metoden för ett återköp, alltså att kontakta företaget ifråga, få en färdigskriven fraktsedel (där man eventuellt betalar returfrakten som är betydligt lägre än 250:-), plutta på fraktsedeln på paketet och sedan skicka tillbaka det? I Inets fall behöver man inte ens prata med en människa om man ogillar sådant, bara att logga in på sitt konto och fylla i, en process som säkerligen tar uppåt 60 sekunder.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Passiv kylning på VRM, kylaren är värdelös..

Värdelös är ett starkt ord. Den är nog däremot troligen väldigt overkill för det här kortet.
Vare sig core, minnen eller VRM svettas, trots överklockning. +200 core / + 700 minne.

Skrivet av Hymer:

ovärt som fan. Finns Fury kort för samma pris.

Ville komma ifrån AMD då jag haft Radeon kort sedan 4890, men vi får se.

Skrivet av UsAndThem:

Det dumma var ju att köpa ett 1060.
Om BF1 som har stöd för DX12 är intressant så är ju ett RX480 4GB mer prisvärt och kommer nog prestera bättre i just BF1.

Vi får se, har ju 14 dagars öppet köp. Hoppas på lite 480 reviews från tredjepart snart.
Haft Radeon sedan lång tid tillbaka, både singel och crossfire, så därför jag blev sugen på detta.

Får över 3100 poäng i Valley ExtremeHD(1080p), nästan en fördubbling mot mitt 7950.