joomla 2.5 funkar inte i php7 vad ska jag göra för att använda en annan version php i Linux?

Permalänk
Avstängd

joomla 2.5 funkar inte i php7 vad ska jag göra för att använda en annan version php i Linux?

Hej,

Jag använder den nya php 7.0 och joomla 2.5 stöder denna inte så jag undra hur jag ska göra för att gå tillbaka någon version där allt funkar?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Hej!
Tyvärr inte svaret du ville ha, men varför ska du använda version 2.5 när det slutade supportas i december 2014?

https://docs.joomla.org/What_version_of_Joomla!_should_you_us...

Antar (dålig på Linux) att du kan avinstallera php och installera en äldre version på samma sätt som du installerade PHP 7.

Skrivet av superegg:

Hej,

Jag använder den nya php 7.0 och joomla 2.5 stöder denna inte så jag undra hur jag ska göra för att gå tillbaka någon version där allt funkar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Magnetize:

Hej!
Tyvärr inte svaret du ville ha, men varför ska du använda version 2.5 när det slutade supportas i december 2014?

https://docs.joomla.org/What_version_of_Joomla!_should_you_us...

Antar (dålig på Linux) att du kan avinstallera php och installera en äldre version på samma sätt som du installerade PHP 7.

Har inte den tiden att uppdatera joomla och har inte gjort så jätte mycket sen 2014 med den.

Vad jag vet så tar dom bort så att man inte kan få äldre version på Linux om jag inte miss fel.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk

Det går att installera flera versioner av PHP, Läs på deras sida hur man gör.

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Artichost:

Det går att installera flera versioner av PHP, Läs på deras sida hur man gör.

Vad jag förstod så kan man bara ha en åt gången men får göra en till VM där jag har bara har php5.6 och apache2.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!