Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Internetåtkomst men inget internet!

Permalänk

Internetåtkomst men inget internet!

Tjenare, har byggt en ny dator och har stött på ännu ett problem. Och det är att jag inte får någon internetuppkopplingen, känns det som. Kan vara att den är oerhört seg också.
Vilket fall som helst är det något fel, kan inte ens Googla utan den står bara och laddar och laddar. Det konstiga är att jag har haft internet på den nu tidigare, det bara hände helt plötsligt.

Kortfattat så har jag internet men det är oerhört segt, nästintill ingenting. Även fast det står att jag har internet, vilket iofs stämmer.

Permalänk
Skrivet av HeyyRisee:

Tjenare, har byggt en ny dator och har stött på ännu ett problem. Och det är att jag inte får någon internetuppkopplingen, känns det som. Kan vara att den är oerhört seg också.
Vilket fall som helst är det något fel, kan inte ens Googla utan den står bara och laddar och laddar. Det konstiga är att jag har haft internet på den nu tidigare, det bara hände helt plötsligt.

Kortfattat så har jag internet men det är oerhört segt, nästintill ingenting. Även fast det står att jag har internet, vilket iofs stämmer.

Vad har du för typ av bredband/internetuppkoppling?
Vad använder du för webbläsare?
Wifi eller sladd?
Har du möjlighet att prova med en annan enhet, mobil, dator, platta mm?

Anledningarna till att ditt internet är så segt kan vara många och utan mer information är det väldigt svårt att reda ut vad som är fel.

Ibland kan det hända att mitt internet också blir segt som en snigel och då finns det två saker jag alltid gör varav det ena oftast hjälper... Först brukar jag prova om det helt enkelt är webbläsaren som fått eget liv så provar först med att stänga ner den (firefox) via aktivitetshanteraren, det brukar oftast hjälpa, annars startar jag om routern, och pga att jag har mobilt bredband kollar jag även att det är mottagning och att den kopplar upp sig mot rätt frekvens...

Något av ovanstående hjälper nästan alltid för mig.

Lycka till

Permalänk
Skrivet av macke0010:

Vad har du för typ av bredband/internetuppkoppling?
Vad använder du för webbläsare?
Wifi eller sladd?
Har du möjlighet att prova med en annan enhet, mobil, dator, platta mm?

Anledningarna till att ditt internet är så segt kan vara många och utan mer information är det väldigt svårt att reda ut vad som är fel.

Ibland kan det hända att mitt internet också blir segt som en snigel och då finns det två saker jag alltid gör varav det ena oftast hjälper... Först brukar jag prova om det helt enkelt är webbläsaren som fått eget liv så provar först med att stänga ner den (firefox) via aktivitetshanteraren, det brukar oftast hjälpa, annars startar jag om routern, och pga att jag har mobilt bredband kollar jag även att det är mottagning och att den kopplar upp sig mot rätt frekvens...

Något av ovanstående hjälper nästan alltid för mig.

Lycka till

Har 100/100 sladd.
Problemet var något med nätverkskortet. Gick helt enkelt in och avaktiverade det och aktiverade det igen och nu går det som det ska!

Permalänk

Har fått ännu mer problem, nu funkar det bara att avaktivera och aktivera kanske var 10:e gång.. Så att ha ett nätverkskort som inte fungerar börjar bli lite drygt, då man måste hålla på 5-10 minuter för att få internet.
Någon som har förslag på vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

Prova en grej som låter helt osannolik
Stäng av datorn, koppla ur nätaggregatet från väggen,
Tryck på startknappen i chassit några gånger och vänta sen en minut
koppla in och slå på datorn igen. Prova