Apple Iphone 7 och Iphone 7 Plus drabbas av spoltjut

Permalänk
Medlem

Tråkigt med spoiltjut men iPhone kvalitet är ju inte det bästa tycker jag.
det tråkig med iPhones är väl deras dåliga wifi det måste har sämsta mottagaren ever.
på jobbet har vi 2 med iPhones jag med Android,
de som har iPhones hade ingen mottagning jag fick 10 Mbit/s på min mobil satt på samma ställe då var vi rätt långt ifrån wifinätet. båda jobbar kamratern kommer aldrig köpte iphone igen har de sakt.
vi ska inte tala om batteritid alla med iPhones sitter i med laddare på jobbet jämt. jag bruka klara mig 2 dagar.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mr[M]:

Tråkigt med spoiltjut men iPhone kvalitet är ju inte det bästa tycker jag.
det tråkig med iPhones är väl deras dåliga wifi det måste har sämsta mottagaren ever.
på jobbet har vi 2 med iPhones jag med Android,
de som har iPhones hade ingen mottagning jag fick 10 Mbit/s på min mobil satt på samma ställe då var vi rätt långt ifrån wifinätet. båda jobbar kamratern kommer aldrig köpte iphone igen har de sakt.
vi ska inte tala om batteritid alla med iPhones sitter i med laddare på jobbet jämt. jag bruka klara mig 2 dagar.

Kul att ifåne 6S och frammåt har typ bästa wifi chip som finns men ah.

Sen handlar ju va du gör med din telefon, vilka appar du har och typ 1000 andra olika saker.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att bearbeta samma filmklipp, eller i speed test som öppnar app:ar? Nope, inte det minsta.
https://www.youtube.com/watch?v=pBIPU8aCCgE

Och om du jämför iPhone 7 plus vs note 7 då?☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Nu var det iPhone 6s jag jämförde mot, vilket redan är en ca dubbelt så dyr telefon som min (oneplus3). Ändå verkar den likvärdig i prestanda. Jag har inte kollat på iPhone 7 och andra telefoner så mycket eftersom de dels inte fanns ute när jag köpte och var över min telefonbudget.
Jag kollade nu även ett prestandatest som verkar vara det vanligaste, geekbench. Där är iPhone6s snabbare i enkeltrådade saker och 1+3 är snabbare i flertrådade. Båda är snabba, men då iPhone kostar dubbelt så mycket, pga att företaget tar ut enormt mycket vinst, inte pga att de lägger mer pengar på utveckling eller hårdvara, så gillar jag dem inte. Har som sagt inte kollat på iPhone7 nu, men jag misstänker att det finns någon telefon som kan prestera likvärdigt som den till ett billigare pris eftersom det varit så vid tidigare modeller. iPhone har jättebra telefoner, men också väldigt dyra pga det jag nämnt tidigare. Då tar jag hellre en riktigt bra telefon för halva priset.

Prestanda i flertrådade applikationer är dock inte lika viktigt, eftersom den prestandan sällan eller aldrig utnyttjas.
Vad gäller vinstmarginaler har Apple ungefär samma som Sony och Samsung.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av DasIch:

Prestanda i flertrådade applikationer är dock inte lika viktigt, eftersom den prestandan sällan eller aldrig utnyttjas.
Vad gäller vinstmarginaler har Apple ungefär samma som Sony och Samsung.

Vart hittar man information om att vinstmarginalerna är ungefär samma hos Sony och Samsung? Jag har inte kollat på allt för många ställen, men de jag läst på är det inte ens nära. T.ex. här:
http://fortune.com/2016/02/14/apple-mobile-profit-2015/
Apples telefoner utgör bara en mindre del av hela mobilmarknaden, samtidigt som de drar in nästan all vinst på hela mobilmarknaden. Pga att de tar ut en hög vinstmarginal. Källa Canaccord Genuity. Jag skrev tidigare ett inlägg i tråden om att de har 37 % vinstmarginal på sina telefoner, vilket jag tror var från år 2015.

Jag blir gärna motbevisad, men jag orkar inte googla mer eftersom allt jag sett tyder på att det du säger inte stämmer. Om det skulle ligga till som du säger får jag förstås ändra min uppfattning av Apple och deras telefoner. Fast det kvarstår fortfarande det jag nämnt tidigare att min telefon är ungefär lika snabb som i6s till halva priset, även om de nu inte skulle ta ut mellanskillnaden i vinst utan göra av med de extra pengarna på annat sätt.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

http://pocketnow.com/2016/03/14/sony-smartphone-profits

$23 per telefon ger en vinstmarginal på ca 34%.

Ps. Räknat på Galaxy S7.

Permalänk

TobiasStockholm

Skrivet av DasIch:

http://pocketnow.com/2016/03/14/sony-smartphone-profits

$23 per telefon ger en vinstmarginal på ca 34%.

Ps. Räknat på Galaxy S7.

Med tanke på att deras ASP står listat som ~230$ så blir det väl knappast 34% vinstmarginal om de gör 23$ vinst per telefon?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av DasIch:

http://pocketnow.com/2016/03/14/sony-smartphone-profits

$23 per telefon ger en vinstmarginal på ca 34%.

Ps. Räknat på Galaxy S7.

Hur räknade du då? Kostar Samsung mobiler verkligen bara 68 $??

Då verkar min länk jag skickade här sist stämma. Samsung är den enda (som finns med i listan) som gör någon märkbar vinst. Med de 23 $ per telefon verkar det vara runt 10 %, vilket känns mer rimligt. Andra aktörer går kring +-0 eller vissa går till och med back. Samsung sticker ut med sina ca 10 % (men ändå en normal vinst) och Apple sticker ut ändå mer med sina 34 %.

Edit:

Skrivet av DasIch:

Ps. Räknat på Galaxy S7.

Såg nu att du skrivit så här och kollade priset på S7 och då verkar det bli ca 3 - 4 %. Det är förstås mycket längre än iPhones 34 %, men man bör kanske räkna med samtliga deras mobiler och då kommer de upp i runt 10 % vinst. Därför skrev jag som jag gjorde här ovanför.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

My bad, jag måste varit jävligt morgontrött när jag räknade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Almtom:

Nu förstår jag inte vad du pratar om??? Iphone 7 har 30% högre CPU prestanda och 50% högre GPU än de du listar... hur är det samma? Som att jämföra en i5 2500k och en i7 6700k i prestanda och säga att dom är likvärdiga?

http://uk.pcmag.com/smartphones/84555/news/the-iphone-7-is-th...
http://bgr.com/2016/09/13/iphone-7-vs-iphone-6s-vs-galaxy-not...

Det här med superprestanda i telefoner är nått som jag inte har förstått. Vad är det ni gör med telefonerna?
Själv har jag en gammal oneplus one, inget spoltjut och den exploderar inte när man laddar den.
Jag lyssnar på musik (Hörlursuttag) surfar, kollar lite youtube och ibland spelar man nått spel, allt funkar utan problem.
Om jag spenderar 10k på en ny iphone vad är det som jag kan göra då som jag inte kan göra nu?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se att det här skulle vara något stort problem. För det första så verkar det inte drabba särskilt många och dessutom har Apple erkänt problemet och byter ut drabbade enheter utan kostnad.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Det här med superprestanda i telefoner är nått som jag inte har förstått. Vad är det ni gör med telefonerna?
Själv har jag en gammal oneplus one, inget spoltjut och den exploderar inte när man laddar den.
Jag lyssnar på musik (Hörlursuttag) surfar, kollar lite youtube och ibland spelar man nått spel, allt funkar utan problem.
Om jag spenderar 10k på en ny iphone vad är det som jag kan göra då som jag inte kan göra nu?

Under de förutsättningarna kommer det inte göra någon skillnad.

Jag tycker inte heller prestandasiffror är så värst intressanta, annat än hur telefonen känns att använda till dagligdags. Spelar inget på telefonen och vill jag redigera foto och film gör jag det på datorn hemma. Vissa i tråden har dock anfört att iPhone har medioker prestanda, vilket inte är sant. Den har tvärtom riktigt bra prestanda. Om det sen spelar roll i valet av mobil är en annan sak.

Permalänk
Skrivet av Almtom:

Nu förstår jag inte vad du pratar om??? Iphone 7 har 30% högre CPU prestanda och 50% högre GPU än de du listar... hur är det samma? Som att jämföra en i5 2500k och en i7 6700k i prestanda och säga att dom är likvärdiga?

http://uk.pcmag.com/smartphones/84555/news/the-iphone-7-is-th...
http://bgr.com/2016/09/13/iphone-7-vs-iphone-6s-vs-galaxy-not...

Jag har en Nexus 6P och frugan en iphone 7, båda upplevs lika snabba. Min har dock mer RAM minne vilket märks, den stänger inte apparna lika ofta.

Så du är en sådan som bara stirrar dig blind på hårdvaran och inte hur de fungerar i praktiken?

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag vilja modda och pilla med någon telefon? Jag behöver inte mer än ett bra sätt att göra saker på. Pillande och moddande för pillandet och moddandets egen skull saknar värde för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Varför skulle jag vilja modda och pilla med någon telefon? Jag behöver inte mer än ett bra sätt att göra saker på. Pillande och moddande för pillandet och moddandets egen skull saknar värde för mig.

Att ha flera möjligheter gör att chansen att det finns en metod som passar dig väl ökar, vilket gäller även utan att man måste modda in möjligheterna. Personligen tycker jag t ex att iOS har ett klumpigt sätt att navigera i gränssnittet då det saknar vissa konstanta aktioner (för mig är det lite som att surfa med en mus med bara två knappar) så där uppskattar jag att jag har några olika alternativ på plattformen jag använder. Jag ställer mig dock inte i leden i tillverkarkriget så jag är helt öppen för att andra tycker olika än jag, men det är ju också kärnan i min poäng om valmöjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Att ha flera möjligheter gör att chansen att det finns en metod som passar dig väl ökar, vilket gäller även utan att man måste modda in möjligheterna. Personligen tycker jag t ex att iOS har ett klumpigt sätt att navigera i gränssnittet då det saknar vissa konstanta aktioner (för mig är det lite som att surfa med en mus med bara två knappar) så där uppskattar jag att jag har några olika alternativ på plattformen jag använder. Jag ställer mig dock inte i leden i tillverkarkriget så jag är helt öppen för att andra tycker olika än jag, men det är ju också kärnan i min poäng om valmöjligheter.

Jag spelar inte på chanser i den frågan, utan kollar på hur gränssnitten funkar och väljer det som passar mig bäst. Extra valmöjligheter blir därmed ointressant när jag har ett som jag tycker fungerar överlägset bäst, utan krångel. Kort och gott: Jag gillar hur iOS fungerar. Utöver det föredrar jag ett välintegrerat och välfungerande system där allting fungerar enhetligt.
Den som tycker annorlunda kan förstås välja Android, och det är ju bra att de finns så vi kan gilla olika. Problemet är dock föregående talare som inte förstår att man kan värdesätta olika saker, samt sprider förolämpningar och skriker som en arg femåring om det.

Kan tycka det är läge för någon moderator att rensa och strössla lite varningar.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har rensat bort lite diskussioner som var överdrivet brott mot §1.5

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Angående vinstmarginaler har jag en fundering.. Noll koll då jag inte undersökt, men en tanke som slog mig.

Apple har en hög avkastning på varje telefon, med sämre hårdvara men dyrare skal etc.. så den känns mer exklusiv.
Android telefoner har oftast ett billigare plastskal, men mer påkostad hårdvara och borde därför vara dyrare att framställa. En lyxigare Androidtelefon med mer påkostad hårdvara, blir ju per automatik dyrare att framställa.

Sen kommer vi till det här med licenspengar för olika patent.. hur ligger det till där? Vem har patenten och hur mycket licenspengar betalas ut från företagen?
Det påverkar ju också vinsten per telefon..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

På vilket sätt har Apple sämre hårdvara? De presterar ju perkele-bra i tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

På vilket sätt har Apple sämre hårdvara? De presterar ju perkele-bra i tester.

Ja, men det beror på mjukvaran...

Apple envisas med två och nu på senaste modeller tror jag det är 4-kärninga processorer, medans konkurrenterna kör med 8-10-kärniga.
De har 2GB RAM, medans konkurrenterna har 4-6GB...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Ja, men det beror på mjukvaran...

Apple envisas med två och nu på senaste modeller tror jag det är 4-kärninga processorer, medans konkurrenterna kör med 8-10-kärniga.
De har 2GB RAM, medans konkurrenterna har 4-6GB...

Antal kärnor spelar så liten roll, är ingen liten server du ska driva.

Flesta saker i en mobil belastar 1 kärna hårt, därför 4+4 designen fungerade riktigt dåligt och 2 kärnor är bättre (4 är något överdrivet), tänk också på du är tvungen att hålla ner värmen (trottlar fort under belastning annars).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Antal kärnor spelar så liten roll, är ingen liten server du ska driva.

Flesta saker i en mobil belastar 1 kärna hårt, därför 4+4 designen fungerade riktigt dåligt och 2 kärnor är bättre (4 är något överdrivet), tänk också på du är tvungen att hålla ner värmen (trottlar fort under belastning annars).

Dock så är konkurrenternas OS sämre optimerade och kräver därför kraftigare hårdvara.. mer RAM för att hålla jämna steg.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Ja, men det beror på mjukvaran...

Apple envisas med två och nu på senaste modeller tror jag det är 4-kärninga processorer, medans konkurrenterna kör med 8-10-kärniga.
De har 2GB RAM, medans konkurrenterna har 4-6GB...

De har färre men snabbare kärnor. Det kan ju inte gärna betraktas som sämre hårdvara.
Vilken är tex bäst mellan min i7 5820k och en 7700k? Den senare är ju klart snabbare med färre trådar, medan den förra är klart snabbare med fler trådar.

3Gb RAM i plusen, men visst - Androiderna har mer internmimne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

De har färre men snabbare kärnor. Det kan ju inte gärna betraktas som sämre hårdvara.
Vilken är tex bäst mellan min i7 5820k och en 7700k? Den senare är ju klart snabbare med färre trådar, medan den förra är klart snabbare med fler trådar.

3Gb RAM i plusen, men visst - Androiderna har mer internmimne.

Lite som jag diskuterade förut med trollet...

Jag jobbar snabbare med min iMac när jag redigerar foton, än vad jag gjorde på min dator som numera är HTPC i sign. 4-kärnig i7:a mot en 8-kärnig 5960X.
Den 4-kärniga i7:an är högre klockad och ger mer i de program jag jobbar i.

Men frågan är om jag skulle kalla 5960X för sämre än en 6700K trots det..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Vad det gäller patent så ligger ju Apple rätt hyffsat till.. var en lång lista bara i år.

http://stks.freshpatents.com/Apple-Inc-nm1.php

Samsung har också en lång lista, men den kantas även av andra produkter än telefoner.

http://stks.freshpatents.com/Samsung-Electronics-Co-Ltd-nm1.p...

Snubblade även över denna länken som gav mig ett gratis garv..
http://www.svd.se/samsung-anvande-apple-watch-bilder-i-patent...

HTC
http://stks.freshpatents.com/Htc-Corporation-nm1.php

Sony
http://stks.freshpatents.com/Sony-Mobile-Communications-Inc-n...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Lite som jag diskuterade förut med trollet...

Jag jobbar snabbare med min iMac när jag redigerar foton, än vad jag gjorde på min dator som numera är HTPC i sign. 4-kärnig i7:a mot en 8-kärnig 5960X.
Den 4-kärniga i7:an är högre klockad och ger mer i de program jag jobbar i.

Men frågan är om jag skulle kalla 5960X för sämre än en 6700K trots det..

5960x (oklockad iaf) är sämre i lätt trådade applikationer, och bättre i multitrådade applikationer. Det är ju inte mycket konstigare än så egentligen. Vilken som är bäst beror på amvändningsområde.

Så är det ju med mobiler också, förutom att mobilappar tenderar att vara lättare trådade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Ja, men det beror på mjukvaran...

Apple envisas med två och nu på senaste modeller tror jag det är 4-kärninga processorer, medans konkurrenterna kör med 8-10-kärniga.
De har 2GB RAM, medans konkurrenterna har 4-6GB...

Det är ju inte så det fungerar. Antal kärnor säger absolut ingenting när du pratar om två helt olika CPU designer. Kärnorna i Apples CPU:er är ju mycket större (många fler transistorer) än de i exempelvis Snapdragon. De har mycket högre IPC. Antal kärnor säger bara något om prestandan om det är CPU:er med samma typ av kärnor. Apples SoC A10 är utan tvekan kraftfullare konkurrenternas.

Kan ju lägga till en länk till GSMArenas precis släppta recension av iPhone 7. Som synes så är A10 helt överlägsen allt annat på marknaden just nu. De ligger en generation före med sin SoC helt enkelt:
http://www.gsmarena.com/apple_iphone_7-review-1497p5.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kul att ifåne 6S och frammåt har typ bästa wifi chip som finns men ah.

Sen handlar ju va du gör med din telefon, vilka appar du har och typ 1000 andra olika saker.

http://i.imgur.com/uyHZMiK.png

7:an får ännu mer fart 😃

https://www.dropbox.com/s/gqpxc7ffjfm37p0/Foto%202016-09-20%2...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bergvan:

Sen är väl inte Note 7:an den bästa androidtelefonen?
Samt, inte enbart prestandan som spelar roll.. Vill man vara fast i Apples OS och ha begränsningar? Sure, upp till varje individ men jag skulle inte vilja det iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=cP6JPN0BwlA

Vilken video ska man lita på? Kan man bara länka en youtube-video och bevisa vilken lur som är bäst enbart genom att starta upp några program?

Nej vad man tycker är bäst är upp till en själv men snabbast processor, bäst grafikkrets, ramhantering och lagring går till iPhone.
Så om du tycker om att spela på din mobil så får du mest fps och bäst optimerade spel/appar till iPhone.
Kamera och skärm vinner samsung, friast OS är android.