Lumia 950 extra pris, värt att hoppa från android?

Permalänk
Medlem

Lumia 950 extra pris, värt att hoppa från android?

Såg precis att cdon har extra pris på denna telefunk. Då jag sitter på en sketen Sony xperia E4g rutten jäkel. Så undrar ja om de kan va värt att byta till denna? Kameran verkar ju prisvärd då i princip det är det viktigaste för mig.

Men alla snackar ju om detta app utbud, men svårt å veta om man ska bry sig om det då man inte vet vilka som inte funkar. exempelvis BankID eller Swish sådana saker, eller om de bara gäller spel etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Såg precis att cdon har extra pris på denna telefunk. Då jag sitter på en sketen Sony xperia E4g rutten jäkel. Så undrar ja om de kan va värt att byta till denna? Kameran verkar ju prisvärd då i princip det är det viktigaste för mig.

Men alla snackar ju om detta app utbud, men svårt å veta om man ska bry sig om det då man inte vet vilka som inte funkar. exempelvis BankID eller Swish sådana saker, eller om de bara gäller spel etc.

Kan säga som så att jag själv kört windows phone/lumia 3 gånger och tycker de har vart bättre än android varje gång på alla sätt å vis speciellt flytet som va som natt och dag jämfört med Android.

Men apputbudet är det som alltid tagit mig tillbaka till Android samt tangentbordet! Kör med swiftkey och måste säga att tangentbordet i Windows Phone är skit jämfört med swiftkey!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Avipt:

alla de nödvändigaste appar finns, så som swish, bankid, bankappen osv. Finne en del andra appar som inte finns med. För övrigt så är 950 en bra pryl.

Permalänk
Medlem

@Avipt:

Jag har en WP-telefon och CDON vill ha ~2900kr för 950. För dom pengarna får du en Nexus 5 eller liknande.

Jag hade avstått.

Permalänk
Medlem

Extra dyrt pris då, inget extrapris. WP-mobiler brukar väl ha samma hårdvara som android, eller ofta snapdragon 400, 200 bland de billigare, så inget extra där, precis. Sen om man gillar OSet är en annan sak. Ser inget fel i det, bara att jag har lite lättare med en Linux-baserat OS och att det finns fler appar. Det är väl allt.

Permalänk

Hej!

Jag är väldigt nöjd med min 950 XL. Dom flesta apparna finns, förutom snapchat då. Swedbank har inte heller en app men det finns en app som heter bankappen som ersätter den och den appen har fått väldigt bra betyg. Länsförsäkringar har en app, nordea och handelsbanken.

Permalänk
Medlem

Har en 950 och är jättenöjd. Kunde haft lite bättre batteri och varit vattentät.
Saknar inga appar förutom en riktig app från swedbank.
Gillar Windows mer än Android. Fungerar så mycket smidigare och får inga hängningar eller omstarter.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Rent skräp. Vi har fått lämna tillbaka nästan alla på jobbet pga olika problem. Har aldrig själv haft en telefon med så dålig mjukvara och så mkt problem.

Undvik är mitt råd.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd

Har en till salu i stockholm på marknaden om du vill få bra-bra pris.

Visa signatur

lolclockers