Hej Inet. Behöver hjälp med min RMA.

Permalänk
Avstängd

Hej Inet. Behöver hjälp med min RMA.

Beställde en Shield TV Pro 500gb utav er för någon vecka sedan; jag hade själv en handkontroll liggandes så jag körde med den för att få igång allting snabbt (antog att jag annars skulle behöva ladda den nya), men nu efter ett par veckor så tänkte jag lira med en polare och laddade den nya kontrollen, men till min häpnad gå det inte starta den.

Jag gjorde en RMA om detta och det gick såklart igenom, men då vill ni att jag ska skicka in själva konsolen också? Ni har ju inga på lager och det finns ju i princip inga i Sverige eller världen just nu, så är det verkligen rimligt att jag ska behöva vänta i kanske månader innan jag kan använda min Shield TV bara för att handkontrollen är sönder?

Är det verkligen så svårt att bara göra RMA på en handkontroll, jag menar om det är handkontrollen som är sönder så byter väl nvidia knappast ut själva spelaren också, så konsolen kommer ligga på ert kontor tills en ny handkontroll kommer för att sedan skicka tillbaks den med mediaspelaren?

Detta måste ju gå att lösa bättre, eller ska jag helt enkelt vänta tills ni får in nya shield TV pro och göra en RMA då? Jag vill knappast vänta veckor eller månader på att få en ny mediaspelare...

Skriver här eftersom ni inte ens brydde er om att svara på mitt mail när jag ifrågasatte detta för 2 dagar sedan.

Permalänk
Medlem

får du inte igång kontrollern alls, den lyser inte när du kopplar in sladden för att ladda eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

får du inte igång kontrollern alls, den lyser inte när du kopplar in sladden för att ladda eller?

Själva startknappen på kontrollern verkar vara ur funktion; det går att ladda kontrollen och en orange liten lampa lyser, men den går inte att starta.

Oavsett så verkar inet inte vilja hantera ärendet med en gnutta respekt eller förståelse för att jag inte vill vara utan mediaspelaren i en längre period, väldigt tråkig situation då jag alltid använt mig utav inet för mina större inköp & förut haft bra erfarenhet utav deras support.

Permalänk
Medlem

Ta det med dem direkt, står ju att dessa ärenden inte hanteras i forumet.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Mail fungerar aldrig. Det är bäst att ringa istället.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med subforumreglerna*

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i forumdelen Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid frågor om exempelvis en specifik order, leveranstider eller returärenden är det bättre att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...