Kommer jag finna GPU/CPU/MOBO från 2016 billigare på Black Friday? Är det värt att vänta?

Permalänk
Medlem

Kommer jag finna GPU/CPU/MOBO från 2016 billigare på Black Friday? Är det värt att vänta?

Ska bygga ny dator.

EVGA GTX 1070 SC ---- Intel Core i5 6600k ---- MSI Z170A GAMING M3 ---- 2x8GB G.SKILL Ripjaws V Series ---- SanDisk SSD Plus 480GB

Just nu ser det ut som det blir nätköp från Netonnet och Komplett då båda dessa hade bra priser och fri frakt. Kan någon ge mig råd om huruvida det är värt att vänta till Black Friday (eller "Cyber Monday") för dessa relativt nyutsläppta komponenter? Med andra ord, är det mest förra generationens hårdvara som säljs till nedsatt pris eller kan jag förvänta mig att hitta t.ex. en GTX 1070 lite billigare?

Och kommer jag ha samma möjligheter till att spara pengar online som i de fysiska affärerna, eller måste jag ge mig ut i kaoset för att få de riktiga klippen?

Funderar just nu på att beställa allt, sen vänta in den 28:e och se om jag hittar något billigare och eventuellt lämna tillbaka de tidigare beställda grejerna.

Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkke:

Ska bygga ny dator.

EVGA GTX 1070 SC ---- Intel Core i5 6600k ---- MSI Z170A GAMING M3 ---- 2x8GB G.SKILL Ripjaws V Series ---- SanDisk SSD Plus 480GB

Just nu ser det ut som det blir nätköp från Netonnet och Komplett då båda dessa hade bra priser och fri frakt. Kan någon ge mig råd om huruvida det är värt att vänta till Black Friday (eller "Cyber Monday") för dessa relativt nyutsläppta komponenter? Med andra ord, är det mest förra generationens hårdvara som säljs till nedsatt pris eller kan jag förvänta mig att hitta t.ex. en GTX 1070 lite billigare?

Och kommer jag ha samma möjligheter till att spara pengar online som i de fysiska affärerna, eller måste jag ge mig ut i kaoset för att få de riktiga klippen?

Funderar just nu på att beställa allt, sen vänta in den 28:e och se om jag hittar något billigare och eventuellt lämna tillbaka de tidigare beställda grejerna.

Tack för svar.

Jag skulle säga att du kan vänta, för att rätta så du inte missar det roliga så är Black Friday den 25e i år :). Ska själv slänga ihop en liknande dator då men om det bara blir lite billigare så är det iaf bättre än betala fullpris;) Från vad jag såg så brukar dom lägga ut både nytt och gammalt, vill minnas från sommar rean att det var runt 15% på ett 1070 och liknande på andra saker och skulle gissa att Black Friday ligger på ungefär lika eller eventuellt mer men det kan jag förstås inte lova. Komplett brukar ha samma på nätet som i butik men till exempel Elgiganten brukar kunna ha speciella internet deals som inte finns i butiken. Annars är det ett tips att köpa ett demo kort från Komplett då man kan spara ganska typ 500kr bara för att kartongen vart öppnad utav någon anledning och sen kan det vara så att det är ett utbyteskort som dom lägger ut som demo osv.

Hoppas detta hjälpte lite med ditt beslut

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO