Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av zekel:

@Hybenos: Jo, jag skulle helst undvika Telia jag med, men dem enda jag kunde hitta där surfmängden är tillräcklig.

Kom på det att det gick inte att beställa via webben, utan man måste ringa deras kundtjänst för "Framtiden nät", dubbelkolla när du pratar med dem så att dem inte har ändrat erbjudandet men enligt den foldern som vi fick hem tidigare skulle det gälla till och med 2016-11-30. Du när kundtjänsten på 020-341240.

Här har du erbjudandet vi fick utskickat i pdf format, är dem inte medgörliga med den extra surfmängden kan du alltid hänvisa dem till den.
http://www.skbnu.se/ladda-hem/Framtidens-Nat.pdf

//zekel

Tack!!! jag får vika mig...får köra på detta och hoppas på att det kommer annan lösning innan 2 år

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

Tack!!! jag får vika mig...får köra på detta och hoppas på att det kommer annan lösning innan 2 år

Jag skulle nog ha tittat på att köra med mast och Teleservice lösning även om masten så hade behövt vara 20 meter. Nog för att man kommer långt på 300GB.

Permalänk
Medlem

Detta ger ju ett jätteläge att skaffa en egen mast och börja med amatörradio!

Ligger bl a en 24-meter hög fackverksmast till bra pris på blocket:
https://www.blocket.se/goteborg?q=fackverksmast&cg=0&w=3&st=s...

Kör en trådlös länk mot närmaste person som har fiber, alternativt den trådlösa lösning du pratat om tidigare.

Permalänk

http://www.net1.se/privat/net1-uppkoppling/steg-1-privat/

Ingen aning om hur de är som operatörer eller hur deras teckning ser ut men såg en annons här för nån vecka sen då de bjöd på 4g router/modemet.

Obegränsad datamängd kör de med iaf för 399:- /månaden

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

Jag bor med min sambo och två barn en liten bit ute på landet. Idag har vi endast kopparledning och ingen annan direkt möjlighet till internet. Därmed är det den enda kontakten vi har idag med resten av världen dvs internet och telefon.Telia har nu beslutat att lägga ner denna station som vi är kopplad till from den sista november 2016. Det är dessutom inte Telia själva som levererat internet/ip telefonin utan det är ett externt företag som hyrt av telia då telia ej vill bygga ut. Telia har därmed hyrt ut till teleservice.net som är lokala företagare. Telia har även vägrat sälja ut detta till just teleservice.net trots att teleservice ville detta för att försörja oss på landet med internet.

Teleservice.net har erbjudit drabbade kunder en alternativ lösning i form av trådlöst bredband (ej att förväxla med mobilt bredband). Tyvärr fungerade inte detta alls då basen kräver fri sikt och det finns ej. Det mobila bredbandet fungerar dåligt här ute oavsett vad operatörerna säger. De hänvisar till täckningskartor m.m men det är inte nära sanningen.

Till min enkla fråga som egentligen inte kräver föregående text

Då jag är en gamer så är detta en liten mardröm om än ett i-landsproblem. Det jag närmst kollat på är Tele2 och deras 100gb abbonemang 4G. Kommer garanterat få sätta upp antenner t ex denna https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/mobi...

Behöver därmed tips på stabil och bra modem för 4G. Den måste ha extern antenn så att jag kan dra ut ovan antenn på tak. Den ska även bara vara pass-through till min R7000 som sitter i huset.

Diskussioner om PTS eller annat är ointressant då jag varit i kontakt med de flesta instutioner men får främst copy-paste svar och andra floskler. De hänvisar till satellitinternet för 1500kr/månad...ingen hjälp finnes.

Undrar även om andra gamers sitter på just 4g och hur det fungerar. Hör vissa "rykten" om att det blir små disconnects ibland vilket gör att spelen stänger ner pga disconnects? erfarenheter?

Säger bara en sak. Www.net1.se

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Fick som sagt tag på telia och ett bra erbjudande. 359kr för 300gb. Har ordnat med två mimo antenner modell svindyra och får max hastighet! så det får fungera tills vidare.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX