Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Var köpa stabilizer grease / lube / smörja / silikonfett i Sverige?

Permalänk

Var köpa stabilizer grease / lube / smörja / silikonfett i Sverige?

MaxGaming har slut i lager.

Det är det fettet man sätter på t.ex. mellanslagstangenten för att dämpa stöten i stabilisatorerna.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

@HolyFather: Jag brukar köra på SuperLube silikonfett med teflon; lättillgängligt (jag köper det i en båttillbehörsaffär i stan), förhållandevis billigt och funkar prima.

Permalänk
Skrivet av Khers:

@HolyFather: Jag brukar köra på SuperLube silikonfett med teflon; lättillgängligt (jag köper det i en båttillbehörsaffär i stan), förhållandevis billigt och funkar prima.

Gäller att man vet var det finns i stan då så man slipper åka runt och leta. Tänkte webbutik annars.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

@HolyFather: Hjertmans har en webbutik, men de är hyfsat dyra så om du inte bor så du kan svänga förbi hade jag handlat någon annanstans, typ här.

Permalänk
Medlem

Kolla PTFE-fett/smörja, det är det de ovan länkat.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Varda-din-cykel/PTFE-fe...

Vi hade en PTFE-spray förra jobbet. Glashalt blev det

Finns på mekonomen, jula och andra butiker

**
Redigerar så man inte lurar på någon en spray istället för ett fett.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@moonblase: Nästan, men jag hade inte använt en silikonspray att smörja stabilisatorer med, ett fett funkar mycket bättre och hamnar där du tänkt dig istället för över hela tangentbordet.

Permalänk
Medlem

@Khers:
Ändrade så att jag inte lurar på någon icke ont anande stackare ett spray som gör alla tangenter glashala

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Khers:

@HolyFather: Jag brukar köra på SuperLube silikonfett med teflon; lättillgängligt (jag köper det i en båttillbehörsaffär i stan), förhållandevis billigt och funkar prima.

Köpte Jafo Armaturfett. OK v.g. frätning och korrosion?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Förlåt att jag frågade, köpte, och tog en bild. Det var inget. (Det är bara jag som är otålig/vänder mig hit för expertis!)

Svaret för de som undrar samma sak är att denna typ av fett är safe, transparent, skulle kunna vara något mer viskost men är OK, och att man ska sätta en liten klick på alla rörliga delar där plast möter metall eller plast. Här sätter en informativ kille en klick på några av de punkterna.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.