Permalänk
Glömsk

S.C.S.I: Jag tycker det är en jävligt bra idé. Guld värt om du kunde fixa en funktion som kan jämföra en databas med en annan och spotta ut låtar som saknas (skillnaden alltså). Jag kan då jämföra min samling med [insert favoirtgenre här] med någon annans och se vad jag glömt (är tokig i tv-spels soundtracks).

Ett litet system för att se vilka låtar man backat upp skille vara praktiskt också, exempelvis att låt X ÄR backuppad och förutom på hårddisken även ligger på skiva Y.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
S.C.S.I: Jag tycker det är en jävligt bra idé. Guld värt om du kunde fixa en funktion som kan jämföra en databas med en annan och spotta ut låtar som saknas (skillnaden alltså). Jag kan då jämföra min samling med [insert favoirtgenre här] med någon annans och se vad jag glömt (är tokig i tv-spels soundtracks).

Det låter intressant, kan bli riktigt användbart. Har dock svårt att se framförmig hur det ska fungera i praktiken. Några idéer?

Citat:


Ett litet system för att se vilka låtar man backat upp skille vara praktiskt också, exempelvis att låt X ÄR backuppad och förutom på hårddisken även ligger på skiva Y.

Samma här, hur skulle det fungera i praktiken? Det enda jag kommer på är att varje gång du bränner en CD så ska man "arkivera" den, och att det då skapas en separat databas för varje enskild skiva. Sedan när man markerar en låt från huvuddatabasen, så måste den söka genom alla cd-databaser, och kolla om den existerar där... Kan bli lite segt om man har många skivor?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
själv har man ett så pass välsorterat MP3-arkiv, att jag vet precis var varje låt ligger

samma här....
Och om jag nu ska söka efter låtar så använder jag Totalcommanders sökfunktion som inte tittar på ide-tags..

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian