Är det här något att ha? (Steelseries Microsoft IntelliMouse EXPLORER 3.0 IE)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Är det här något att ha? (Steelseries Microsoft IntelliMouse EXPLORER 3.0 IE)

Älskade min Microsoftmus när jag var yngre. Hängde med länge och jag köpte två sist.
Men tyvärr gick de sönder (diverse raseriuppmuntrande spel) och har nu kört på Zowie EC1.
Dock är det en dyr mus och har tittat lite på alternativ. Sprang på detta på internet:

https://www.aliexpress.com/popular/microsoft-steelseries-mous...

Tydligen finns denna i god utsträckning i asien. Undrar dock om kvallitén är sig lik? Känslan osv.
Någon som har testat? Eller ska man våga chansa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jun 2013

400dpi kommer bli ganska jobbigt om du kör 1080p eller högre. Även om du ökar mushastigheten till max så kommer du märka att den hoppar över pixlar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

inte för 30$, kanske om den kostade under 10$

Moderkort: MSI Z270 M3 Gaming CPU: I7 7700K (4,9)
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Corsair H100i Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI Geforce RTX 2080 Duke OC Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: NZXT H440 Rött Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Rival 700

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Intellimouse är en legendar när det kommer till pekdon, aldrig haft någon skönare modell
Dock inte värd 30$

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@diddedraker:
"Jag chansade", dock är den billigare på e-bay (runt 20 pengar) och finns ju i trevliga kulörer!

Funkar utmärkt på kontoret, känns som en äkta IE3.0 (på kontoret, inte provat den hemma på riktiga skärmar/spel).

Angående upplösning så är det rätt enkelt att räkna ut om det "hoppar" eller inte.

Upplösningen på skärmen är runt 96 dpi, så din "skärmbredd / musmattan <400" ger om det kommer "hoppa över" pixlar eller inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Tack för alla trevliga svar.
Jag höll mig och dagen efter sänkte proshop priset på zowie ec1 med 300kr.
Blev en sådan till istället.

Sant med upplösningen, kommer säkert inte att uppskatta om den hoppar lite för mycket. Får fortsätta hålla koll på Zowie EC1 (då den kommer närmst enligt mig) och köpa upp ett lager på reorna.