Carrie Fisher har lämnat oss.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@S-OD: Det jag skrev är hur kan man bry sig om en helt random person när ens egna koppling till personen är via en filtiv karaktär i en film.

Det är ju inte så att ni känner henne personligen.

Tycker ni synd om alla som dör? Idag dog förövrigt sigrid haraldsson 55år i cancer och åke johansson i hjärtinfarkt.

Jag kan inte bry mig mindre, har jag ingen riktig relation till personen i fråga så rör det mig inte i ryggen.

Skulle någon av er som skriver nu dö precis nu så skulle det inte betyda nått för mig. Hårt men sant.

Respekterar din åsikt.Jag träffade Carrie en gång på en turne.Därför har jag Dart Wader i helfigur i mitt vardagsrum.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@S-OD: Det jag skrev är hur kan man bry sig om en helt random person när ens egna koppling till personen är via en filtiv karaktär i en film.

Det är ju inte så att ni känner henne personligen.

Tycker ni synd om alla som dör? Idag dog förövrigt sigrid haraldsson 55år i cancer och åke johansson i hjärtinfarkt.

Jag kan inte bry mig mindre, har jag ingen riktig relation till personen i fråga så rör det mig inte i ryggen.

Skulle någon av er som skriver nu dö precis nu så skulle det inte betyda nått för mig. Hårt men sant.

Fast nu är det inte någon "random" person utan en person som, trots att hon kanske inte känner till allas våran existens, så känner många till henne. Nej ingen här kände henne personligen men vad spelar det för roll? Det är ju inte direkt så att folk som inte kände henne står och bölar. Att skriva RIP och ha någon kort minnesstund är inte direkt samma sak som när en nära vän eller familjemedlem dör.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@S-OD: Det jag skrev är hur kan man bry sig om en helt random person när ens egna koppling till personen är via en filtiv karaktär i en film.

Det är ju inte så att ni känner henne personligen.

Tycker ni synd om alla som dör? Idag dog förövrigt sigrid haraldsson 55år i cancer och åke johansson i hjärtinfarkt.

Jag kan inte bry mig mindre, har jag ingen riktig relation till personen i fråga så rör det mig inte i ryggen.

Skulle någon av er som skriver nu dö precis nu så skulle det inte betyda nått för mig. Hårt men sant.

Respekterar ditt svar

§1
Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Att folk orkar bry sig om någon dör eller inte när deras enda relation till personen är en fiktiv karaktär i en film.

Många har karaktärerna som hjältar och förebilder...något att se upp till.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Fan, 2016 har verkligen varit ett år då många stora namn gått i graven. Alltifrån stora artister som Prince, David Bowie, Leonard Cohen till 2 Star Wars stjärnor: Kenny Baker och Carrie Fisher.
Usch, sorgligt är det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@S-OD: jag respekterar era åsikter med. ☺ Färsöker förstå mig på varför folk blir så till sig när en kändis dör därav diskussionen. ☺

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Det är tragiskt och börjar fundera på om jag är på rätt forum. Ingen bryr sig längre..inte ens om en ikon som henne. men tack till dig som sa något!

Så tragiskt. Växte upp med henne och gänget. Princess Leia kommer bli saknad. Blev sugen att se alla filmer igen,vet inte hur många gånger jag har sett filmerna men blir aldrig trött på dom. Kommer ihåg att på 80 talet så ville många tjejer ha hennes frisyr. Såg bara Rymdimperiet slår tillbaka(del 5)och Jedins återkomst(del 6)på bio Rigoletto på Kungsgatan(Stockholm),var för ung(5år)för att se A new hope(del 4). En stor ikon har lämnat oss. Detta bevisar bara hur skört livet är. Vila i frid Leia. May the force be with you Leia.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

[quote postid="16571615" userid="78955" name="oceanic"]
Så många legendariska personligheter som gått bort det här året... Ali, Prince, Bowie, George Michael och många fler... och nu som det inte vore nog Carrie Fisher!

"to me, she's royalty", Peace!

Håller med.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Trist det här måste vara rekordår för bortgångna artister.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@Hymer: Det är ju frågan om verkliga personer som dör även om de är kändisar. Få känner dem personligen men många har tagit del av t.ex. deras filmer, musik och böcker. Även om man inte alls sörjer dem som sina föräldrar eller barn så är det ju tråkigt om de dör speciellt om de är relativt unga.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p