Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Har fått alla delar förutom skruvarna till topphatten, i övrigt OK, kvalitén var grym och det fanns endast ett par mindre brister men inget som är värt att anmärka på.

Står i valet och kvalet om jag skall bygga i detta, älskar chassit : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Har fått alla delar förutom skruvarna till topphatten, i övrigt OK, kvalitén var grym och det fanns endast ett par mindre brister men inget som är värt att anmärka på.

Står i valet och kvalet om jag skall bygga i detta, älskar chassit : )

Mvh

vad ska du annars göra med det?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

vad ska du annars göra med det?

Blir nog att sälja det annars, bättre någon annan får glädje av det.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hej, även jag hämtade ut ett paket igår. Men i min låda fanns bara en låda till, dvs chassit. Men på följesedeln står det att min tophat ska vara med också.

Tolkar jag följesedeln fel eller har dom faktiskt packat fel? jag vet ju att folk får spridda paket men har inte läst om att båda delarna står med på följesedeln i försändelsen då.

http://forumbilder.se/H8VPS/skarmklipp

Visa signatur

i7 8700k | GTX 1080ti | Alienware AW3418DW | Asus rog swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjolkis:

Hej, även jag hämtade ut ett paket igår. Men i min låda fanns bara en låda till, dvs chassit. Men på följesedeln står det att min tophat ska vara med också.

Tolkar jag följesedeln fel eller har dom faktiskt packat fel? jag vet ju att folk får spridda paket men har inte läst om att båda delarna står med på följesedeln i försändelsen då.

http://forumbilder.se/H8VPS/skarmklipphttp://forumbilder.se/H8VPS/skarmklipp

har du kollat igenom kartongen ordentligt? vet inte hur det sett ut när man fått chassi + hat men när det bara kom hattar så har man nästan kunnat tro att paketet varit tomt då hatten legat under ett lager kartong "dubbel botten"

Permalänk
Medlem

Captech dellevererar ordrar. Följesedeln du fick är på hela din order men tophatten kan levereras separat, alt. kolla den "dolda" bottnen.

Permalänk
Medlem

Fick mitt igår och började direkt bygga. Inga direkta defekter på mitt vad jag kunnat hitta än så länge

Ska försöka få klart det idag. En sak som jag dock inte riktigt greppade, är att skruvarna som följde med mina tophats är för korta om man också använder den plattform som kom med Chassit. Någon annan som har samma problem? Kan också vara jag som missuppfattat hur man ska skruva fast dessa.

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk
Medlem

@Icaruz: Tyvärr har fabriken monterat gänginsatserna för djup i chassit vilket gör att skrivarna är för korta. Om jag kommer ihåg rätt så passar M3x8mm bra till top-hattarna.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haibane:

@Icaruz: Tyvärr har fabriken monterat gänginsatserna för djup i chassit vilket gör att skrivarna är för korta. Om jag kommer ihåg rätt så passar M3x8mm bra till top-hattarna.

Stämmer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

@kribol01: Tråkigt att man inte testar innan man tillverkar alltihop och skickar iväg det kan jag tycka.. får vi andra skruvar eller behöver man springa & köpa?

Permalänk
Medlem

Jag vill varna ifall det finns nån där som tänker använda combon Cryorig C7 + Cryorig AM4 kittet + Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI. Jag stötte på patrull när jag började sätta ihop komponenterna pga. de delar jag valt. Man behöver modda backplaten som följer med AM4 kittet.

Så jag fick såga i backplaten så den passade (se bild).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@kribol01: Tråkigt att man inte testar innan man tillverkar alltihop och skickar iväg det kan jag tycka.. får vi andra skruvar eller behöver man springa & köpa?

Det är ju extremt oklart för tillfället. Louqe har ju gått ut med en utfästelse om att alla felaktigheter ska åtgärdas, men när och i vilken omfattning är helt okänt.

För oss som har 1080ti ftw3 och som nu har upptäckts inte alls passar trots vad Louqe har sagt så är det ju nästan helt nya chassin som ska ut.. Och det gäller ju egentligen alla chassin i så fall, då vem som helst borde ha rätt kunna uppgradera till ftw3.. Så vi får väl se var louqe lägger ribban.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@kribol01: Tråkigt att man inte testar innan man tillverkar alltihop och skickar iväg det kan jag tycka.. får vi andra skruvar eller behöver man springa & köpa?

Hellre än vänta hade jag sprungit ner till närmaste bygghandel och köpt skruvar för 20 spänn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haibane:

@Icaruz: Tyvärr har fabriken monterat gänginsatserna för djup i chassit vilket gör att skrivarna är för korta. Om jag kommer ihåg rätt så passar M3x8mm bra till top-hattarna.

Okej, tackar så ödmjukast. Får jag springa och köpa lite skruv helt enkelt

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk
Medlem

Äntligen fått hela chassit! Får kolla imorgon om allt ser bra ut

Permalänk
Medlem

Mitt ekwb m.2 kit till min ssd passade ej. Med Ab350n position för m2 och louqe krockar. Enbart m2 funkar åtminstone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icaruz:

Okej, tackar så ödmjukast. Får jag springa och köpa lite skruv helt enkelt

Hade så otrolig dyngröta att jag hade 4 st skruvar av rätt längd och dimension liggande hemma, de må vara guldfärgade och philips-fattning men de fungerar!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag vill varna ifall det finns nån där som tänker använda combon Cryorig C7 + Cryorig AM4 kittet + Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI. Jag stötte på patrull när jag började sätta ihop komponenterna pga. de delar jag valt. Man behöver modda backplaten som följer med AM4 kittet.

Så jag fick såga i backplaten så den passade (se bild).

https://i.imgur.com/tcx214D.jpg

Just Cryorig kylaren är inte optimal alla gånger,
var "tvungen" att modda den för ett ASUS Z370 moderkort av ITX variant då den annars hade hindrat m2 slotten.
men för storleken så kyler den ändå bra!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kan rekommendera en bra butik att köpa skruvar ifrån? M3x4, M3x6, och M3x8.

Hade varit väldigt tacksam.

Edit: På internet : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Finns det någon som kan rekommendera en bra butik att köpa skruvar ifrån? M3x4, M3x6, och M3x8.

Hade varit väldigt tacksam.

Edit: På internet : )

Mvh

https://www.hobbex.se/sv/artiklar/radiostyrt/tillbehr-2/tillb...

Det är väl så nära du kan komma, för M3x4 kan du ta en längre skruv och knipsa av med avbitare och fila/slipa lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Finns det någon som kan rekommendera en bra butik att köpa skruvar ifrån? M3x4, M3x6, och M3x8.

Hade varit väldigt tacksam.

Edit: På internet : )

Mvh

http://www.sifvert-skruv.se lätt bästa! bara maila in!

http://www.sifvert-skruv.se/wp-content/uploads/2012/09/Sifver...
där har du katalog. de har ganska mycket skruv.

edit: en till rcsida
http://procar.se/sv/c/d4e1f81e35de4faa9f5ba69e00dc2006

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

En kartong på 59cm och 0.8 kg skickad nu..

Permalänk
Medlem

@ormey: En TopHat...S kanske?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

@pellen: Jepp, förmodligen.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med sin koppargrill? Är märken mitt på toppen på den :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Någon annan som har problem med sin koppargrill? Är märken mitt på toppen på den :/

Märken som i hack, eller är det fläckar?

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Jag fick alla mina top hats levererat i ett paket med "falsk botten". Så verkar vara ok. Hoppas dem är raka bara =D. Chassit verkar faktiskt vara i bra skick vad jag kan se än så länge. Kanske märker något i kombination med top hats.

Permalänk
Medlem

Jag fick just världens största låda, som var tom. Som tur var hittade jag tophat och koppargrill under den s.k dubbelbotten. Captech verkar ju va grymma på att paketera saker!

Pangaea va inte så grön som jag hoppats på (mer lite grön-grå-guld-ig) men verkar rätt cool ändå. Dock oklart om det passar med koppartoppen, som f.ö ser bra ut. Det är inga märken på som någon annan här hade.

Hoppas jag får resten av chassit snart...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har märkt att tophatten (iaf min) böjer sig olika mycket beroende på hur hårt man skruvar åt de frya skruvarna som håller tophatten ihop. Har jag skruvarna hårt åtskruvade så blir sidorna på tophatten konkavt. Och löst blir konvex. Det här kan säkert variera från tophat till tophat. Men beroende på om man märker att det blir ojämt i kombination med sidopanel och tophat, så kan man prova att lätta lite eller dra åt på skruvarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

@Shinzou: Hack / Djupare repa