Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Funkar det?

Jepp, det låter som en bra plan.

Skrivet av PaChalski:

Ingen sand inte... vi har resonerat såhär: inte praktiskt att placera brunnen på mono-sidan, stör bygget och påverkar vilka CPU-kylare som passar. Att placera ovanför GPU innebär störningsrisker med riser-kabeln och ser helt enkelt inte bra ut.

Ja, så var det ju för tusan (nu minns jag).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi har nu vi ett lösningsförslag till färgfrågorna på plats:

- Ingen ny pledge-nivå
- Ingen extrabetalning sker nu
- färgvalet sker när vi fått de fullständiga proverna från fabrik i slutet av Januari och vi kan visa helheten
- betalning för färg och TopHattar sker i mars
- m.h.a våra provbitar och renderingar kommer vi åskådliggöra färgaltetnativen så gott vi kan just nu.

Funkar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som en perfekt plan.

Slutet av Januari innan man ser kompletta chassin med dom nya färgerna var jag ej beredd på.

Men förstår att det måste få ta sin tid och verkligen bli bra.

Går det att fixa egna skruvar enbart till monteringsplattan så dom ej sitter ihop med topp hatt höljet ?

Så man ej lossar fläktar och eventuella radiatorer när man skruvar bort topp hatt höljet.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Nej, mer som @backfeed säger. Den vi hade med på DreamHack var inte limestone, vi hade endast med oss den ena TopHat-sidan med limestone-behandlingen. De som visas i streamen och som var med på DreamHack liknar mer den nya ofärgade (fortfarande inte bytt namn på den dock) förslag?

Den vita ”Arctic” är anodiserad men med en längre och ”hårdare” anodisering som är mer kostsam. Resultatet blir blankare än de andra två.

Skickades från m.sweclockers.com

Då fattar till och med jag som var den som skrev att jag sett den silvriga/ofärgade/gråa på Dreamhack.

Kommentar: Var inte blyga med blästringen, den som var med på Dreamhack var verkligen skitsnygg. Sabba inte

Färgnamnen bör väl rimligen bli Ash, Arctic och Limestone eftersom det är de namnen ni använt. Skit samma att Limestone inte påminner ett dugg om en vit Rügen-klippa, kalksten kan tydligen se ut lite hur som helst

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Jonas79:

Låter som en perfekt plan.

Slutet av Januari innan man ser kompletta chassin med dom nya färgerna var jag ej beredd på.

Men förstår att det måste få ta sin tid och verkligen bli bra.

Går det att fixa egna skruvar enbart till monteringsplattan så dom ej sitter ihop med topp hatt höljet ?

Så man ej lossar fläktar och eventuella radiatorer när man skruvar bort topp hatt höljet.

Nja, det går teoretiskt att "korsdra" skuvarna, två försänkta som håller nere monteringsplattan och två som håller nere hatten, men sakerna kommer inte sitta lika bra då.

Monteringsplattan kommer dock inte åka av för att du lossar hatten, den sitter med magneterna och kommer dessutom att försänkas i gavlarna så den bäddas in i frästa spår enl. uppdateringslistan. Jag tror inte att detta kommer vara ett problem om jag förstått frågan rätt. När väl hatten är av kan man dra ut sidorna förbi monteringsplattan.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av KAD:

Då fattar till och med jag som var den som skrev att jag sett den silvriga/ofärgade/gråa på Dreamhack.

Kommentar: Var inte blyga med blästringen, den som var med på Dreamhack var verkligen skitsnygg. Sabba inte

Färgnamnen bör väl rimligen bli Ash, Arctic och Limestone eftersom det är de namnen ni använt. Skit samma att Limestone inte påminner ett dugg om en vit Rügen-klippa, kalksten kan tydligen se ut lite hur som helst

Den du såg på DreamHack är den nya limestone, den hade den grundare blästringen, eller missförstod jag något? Vi kan dock komma att kalla den något annat även om kalksten kan vara lite olika, mest för att förtydliga ändringen.

Permalänk
Medlem

Vad är det för färg på detta chassi? Gunmetal grey? Eller är detta vad ni kallar limestone?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi har nu vi ett lösningsförslag till färgfrågorna på plats:

- Ingen ny pledge-nivå
- Ingen extrabetalning sker nu
- färgvalet sker när vi fått de fullständiga proverna från fabrik i slutet av Januari och vi kan visa helheten
- betalning för färg och TopHattar sker i mars
- m.h.a våra provbitar och renderingar kommer vi åskådliggöra färgaltetnativen så gott vi kan just nu.

Funkar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut! Vitt låter lockande.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Vad är det för färg på detta chassi? Gunmetal grey? Eller är detta vad ni kallar limestone?
http://louqe.com/img/img/ext/ext/GPU5.JPG

Undrar med, den färgen är riktigt läcker!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Btw, vet inte om ni fått tag på hardwarecanucks än, annars kanske ni ska slänga iväg ett meddelande till https://twitter.com/dimitry49

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

@PaChalski: Btw, vet inte om ni fått tag på hardwarecanucks än, annars kanske ni ska slänga iväg ett meddelande till https://twitter.com/dimitry49

Både Hardware Canucks och Linus Tech Tips säger sig vägra recensera produkter som ännu inte är i produktion. Louqe har fått nej från båda om jag minns rätt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@backfeed: LTT vet jag vägrar, de har tom. nämnt det i någon video vid något tillfälle. Men inte hört/läst något om att hardwarecanucks skulle vara så känsliga.

Permalänk
Medlem

@PaChalski: finns det möjlighet för öppet hus eller bara spontant dyka förbi er för att spana in färgerna?
Med den vita åter med i mixen känns det sjukt svårt att göra val baserat på foton över internet, min skärm ör garanterat icke färgkorrekt

Permalänk

@PaChalski hur gick det med sammanfattningen av streamen?

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Icte:

Vad är det för färg på detta chassi? Gunmetal grey? Eller är detta vad ni kallar limestone?
http://louqe.com/img/img/ext/ext/GPU5.JPG

Skrivet av Carl Eriksson:

Undrar med, den färgen är riktigt läcker!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är den uppdaterade ”Limestone” ni ser där.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av elBenko:

@PaChalski: Btw, vet inte om ni fått tag på hardwarecanucks än, annars kanske ni ska slänga iväg ett meddelande till https://twitter.com/dimitry49

DONE! HWC har varit lite oklar... inte gett oss några tydliga svar och framför allt inte gett oss någon adress att skicka till. Dave Lee har ett ex.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av BasseBaba:

@PaChalski: finns det möjlighet för öppet hus eller bara spontant dyka förbi er för att spana in färgerna?
Med den vita åter med i mixen känns det sjukt svårt att göra val baserat på foton över internet, min skärm ör garanterat icke färgkorrekt

Vi har fått OK från webhallens försäljningschef att ställa dem i deras butik i Bergshamra så fort vi får dem. Eventuellt ställer vi en av de vi har dör innan också. Just för att ni ska kunna se dem i verkligheten. Vi funderar även på att ha öppet hus på kontoret, kanske i mellandagarna. Känn ingen stress gällande TopHats eller färger nu. Kommer finnas god tid att bestämma sig.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Dubbelklabbe:

@PaChalski hur gick det med sammanfattningen av streamen?

Den är klar, tänkte skicka ut den igår men det var redan mycket att ta in igår så vi väntar till strax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi har fått OK från webhallens försäljningschef att ställa dem i deras butik i Bergshamra så fort vi får dem. Eventuellt ställer vi en av de vi har dör innan också. Just för att ni ska kunna se dem i verkligheten. Vi funderar även på att ha öppet hus på kontoret, kanske i mellandagarna. Känn ingen stress gällande TopHats eller färger nu. Kommer finnas god tid att bestämma sig.

Sweet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Skulle gärna vilja se ett prestanda test med 120 mm fläkten från Noctua på L12 kylaren.

Skulle också vara intressant att se XS vs S top hat med 2 st 120 slim Noctua fläktar i tempskillnad.

Skrivet av PaChalski:

Efter AIO-testerna imorgon kommer vi göra ett test med olika TopHat-konfigurationer men då begränsa testet till en CPU-kylare.

Hur har det gått med testet med S topp hatt + 2 ST 120 mm slim Noctua och även 120 mm*25 Noctua i botten på Xs chassit ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Jonas79:

Hur har det gått med testet med S topp hatt + 2 ST 120 mm slim Noctua och även 120 mm*25 Noctua i botten på Xs chassit ?

Idag gör vi AIO testerna, möjligen hinner vi även göra hattesterna, men det är lite jobb med rapporterna förstås.

En snabb fråga, är det bättre att vi kör med real bench för de kommande testerna. kommer vara mindre jämförbart mot det första AIR testet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Idag gör vi AIO testerna, möjligen hinner vi även göra hattesterna, men det är lite jobb med rapporterna förstås.

En snabb fråga, är det bättre att vi kör med real bench för de kommande testerna. kommer vara mindre jämförbart mot det första AIR testet.

Bara en fundering kommer luft kylaren Noctua Nh-L12 med önskade fläktar vara med i testet ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

En snabb fråga, är det bättre att vi kör med real bench för de kommande testerna. kommer vara mindre jämförbart mot det första AIR testet.

Bäst vore väl om ni kunde köra båda, men måste jag välja en så föredrar jag samma test som förra gången för jämförbarhetens skull.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
LOUQE

Visst har ni sett detta?

Custom loop projektet är igång!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1501740-louqe-ghost-s1...

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Jonas79:

Bara en fundering kommer luft kylaren Noctua Nh-L12 med önskade fläktar vara med i testet ?

Du menar som referens till AIO-kylarna, vi har tagit med L12:an i testet ja

Skrivet av backfeed:

Bäst vore väl om ni kunde köra båda, men måste jag välja en så föredrar jag samma test som förra gången för jämförbarhetens skull.

Vi valde att köra RealBench den här gången. L12 är som sagt med som referens för att göra testen mer jämförbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Du menar som referens till AIO-kylarna, vi har tagit med L12:an i testet ja

Vi valde att köra RealBench den här gången. L12 är som sagt med som referens för att göra testen mer jämförbara.

Tror han menar L12 med noctuas 15mm 120 fläkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Du menar som referens till AIO-kylarna, vi har tagit med L12:an i testet ja

Vi valde att köra RealBench den här gången. L12 är som sagt med som referens för att göra testen mer jämförbara.

Ser ingen S hatt med mina önskade fläktar i detta test alls.

Skrivet av jazon:

Tror han menar L12 med noctuas 15mm 120 fläkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vara kul och se 120x15 mm Vs 92x25 mm i prestanda skillnad.

Nu kom Aio testet men enbart XS med 120*25 mm bottenfläkten.

http://louqe.com/img/GhostCPU_AIOTest.pdf

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
LOUQE

Kommer, hattester och lyftteater... Datan Finns nu, ska bara packeteras lite tjusigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

S24 ser lockande ut, om det blir en AIO till slut så är den först på min lista!

LiHeats riser känns lite som en no-brainer, ett bättre val på i princip alla punkter som har någon verklig betydelse, som det ser ut.

Skrivet av PaChalski:

Kommer, hattester och lyftteater...

Ah, vem regisserar och var sätter ni upp pjäsen? (Förlåt stavningsnazismen men jag tyckte det var lite för kul för att låta bli )

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Kommer, hattester och lyftteater... Datan Finns nu, ska bara packeteras lite tjusigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gick det med att sammanfatta detta ?

Kommer det under dagen ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Administrativ avgift

@PaChalski: Fick aldrig riktigt svar på om man kunde specialbeställa en egen färg ? Dvs om den går att tillverka på ett bra sätt mot en bra kostnad. Tack för att ni säger vart ni ställer ut dom , var inte förvånade om ett chassi saknas

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3