Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Men min fundering är varför slide down gpu cover på insidan ?

Ger detta någon fördel mot den klassiska lösningen ?

Uppdatering #26: Såg riktigt intressant ut gör detta att monteringsplattan för fläktar och radiatorer ej kolliderar med sidopanelen ?

Tillsammans med #17: Gör detta att man kan montera bort topp hatt och fortfarande ha monteringsplattan fastskruvad och komma åt sidopanelen ?

Alla förändringar dom föreslår innan produktion
http://louqe.com/img/GhostS1FinalUpdates.pdf

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Vzano:

Hur kommer det sig att ni väljer att köra med torx skruvar och inte philips?

Torx är bättre

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Jonas79:

Men min fundering är varför slide down gpu cover på insidan ?

Ger detta någon fördel mot den klassiska lösningen ?

Uppdatering #26: Såg riktigt intressant ut gör detta att monteringsplattan för fläktar och radiatorer ej kolliderar med sidopanelen ?

Tillsammans med #17: Gör detta att man kan montera bort topp hatt och fortfarande ha monteringsplattan fastskruvad och komma åt sidopanelen ?

Alla förändringar dom föreslår innan produktion
http://louqe.com/img/GhostS1FinalUpdates.pdf

Slide down GPU cover plate är främst en estetisk ändring. Den klassiska lösningen har aldrig funnits på Ghost så den inte stansas, vi har alltså inte möjligheten att vika ner en "läpp". Så som GPU:n nu är monterad gör att den sitter berghårt, något som inspirerat JayzTwoCents att göra en video om GPU sag

Sidopanelerna har alltid kunnat passera monteringsplattan, och monteringsplattan har alltid gått att skruva fast utan hatt så ingen nyhet här egentligen. Alltid och alltid, dessa uppdateringar ändrar inte detta, fanns redan innan.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad är motiveringen till att kunna skruva fast grillen? Var tyvärr ett ganska kraftigt nedköp utseendemässigt 😑 Magneterna borde väl räcka gott och väl till och med om man skulle nyttja det vertikala stödet?

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hur kommer kabeldragningen för strömförsörjning till grafikkortet påverkas när man monterar en SSD bakom agget?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Geeks Gaming

Kan montera in en två fläktar I bottnen med en liten tophat och klämma in en ssd bur? Vill gärna få bra luft över grafikkort och processor med luft in under och ut i toppen. Har även två ssd jag behöver få in utöver en m.2. Går det tex att få fästen för ssd bur i bakkant eller under psu?

Permalänk
LOUQE
Skrivet av kribol01:

Vad är motiveringen till att kunna skruva fast grillen? Var tyvärr ett ganska kraftigt nedköp utseendemässigt 😑 Magneterna borde väl räcka gott och väl till och med om man skulle nyttja det vertikala stödet?

Detta är den punkt som fått mest kritik. Motiveringen är att kunna säkra insidan för de som inte vill att andra lätt ska kunna öppna, att under transport säkra grillen, att skapa fästpunkter för handtag och ”vertical stand”. Kan det vara att den är så inzoomad som ställer till det? Innan i våra Aff-ons renderingar, där den uppdaterade modellen användes, var det ingen som reagerade. Kika även där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Vzano:

Hur kommer kabeldragningen för strömförsörjning till grafikkortet påverkas när man monterar en SSD bakom agget?

Utrymmet för kablar kommer halveras

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
LOUQE
Skrivet av TheMadPanda:

Kan montera in en två fläktar I bottnen med en liten tophat och klämma in en ssd bur? Vill gärna få bra luft över grafikkort och processor med luft in under och ut i toppen. Har även två ssd jag behöver få in utöver en m.2. Går det tex att få fästen för ssd bur i bakkant eller under psu?

Det går om du skruvar Ssd-vaggan i fläkten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av PaChalski:

Det går om du skruvar Ssd-vaggan i fläkten

Skickades från m.sweclockers.com

Coolt! Blir att testa

Permalänk
Geeks Gaming

Kommer det finnas fläktfilter för botten också eller är det tredjepart som gäller där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Detta är den punkt som fått mest kritik. Motiveringen är att kunna säkra insidan för de som inte vill att andra lätt ska kunna öppna, att under transport säkra grillen, att skapa fästpunkter för handtag och ”vertical stand”. Kan det vara att den är så inzoomad som ställer till det? Innan i våra Aff-ons renderingar, där den uppdaterade modellen användes, var det ingen som reagerade. Kika även där.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan mycket väl vara att bilden sätter fokus på just skruvhålen som gör att man reagerar. Om de möjliggör vertical stand är jag för! 😀

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Enligt mig så slits ej Torx ut lika fort som stjärnskruv så en fördel för min egen del.

Håller helt med... enda problemet är att jag bara har torx till skruvdragare... Får väl köpa lite nya verktyg... XD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
LOUQE
Skrivet av TheMadPanda:

Kommer det finnas fläktfilter för botten också eller är det tredjepart som gäller där?

Skickades från m.sweclockers.com

Botten och sidor ingår i kitet

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Skonky:

Håller helt med... enda problemet är att jag bara har torx till skruvdragare... Får väl köpa lite nya verktyg... XD

Skickades från m.sweclockers.com

Vi skickar naturligtvis med en LOUQE T-10:a

Permalänk
Medlem

Håller med om att torx är ett bättre val för skruvar. Sålänge man har rätt storlek på bit:sen så är det iprincip omöjligt att förstöra skruvskallarna. Samt så sparas ofta eventuell färg på skruvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi skickar naturligtvised en LOUQE T-10:a

Love this!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas alla ser till att ha täckning på sina kort imorgon, grattis LOUQE till en fantastisk kampanj!
Snubblande nära förra försökets pledgemål nu

Permalänk
Skrivet av d_m_r:

Hoppas alla ser till att ha täckning på sina kort imorgon, grattis LOUQE till en fantastisk kampanj!
Snubblande nära förra försökets pledgemål nu

Håller helt med GRATTIS
Ser fram emot att få chassit framåt April

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Botten och sidor ingår i kitet

Aha, då är det redan planerat att fläktfiler kommer att medfölja? Hade ni ett mailutskick/uppdatering angående fläktfilter som jag missat?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Aha, då är det redan planerat att fläktfiler kommer att medfölja? Hade ni ett mailutskick/uppdatering angående fläktfilter som jag missat?

Tror han menar att om man köper till fläkt filter så ingår sidor och botten. Den ingår inte från början i alla paket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Hoppas alla ser till att ha täckning på sina kort imorgon, grattis LOUQE till en fantastisk kampanj!
Snubblande nära förra försökets pledgemål nu

Ingen fara alls.

Har dom öppnat upp för original backers igen så dom kan få det lägre priset ?

Inte att jag kan nyttja detta men vet att det efterfrågats och sagts att dom ska få en till chans

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Ingen fara alls.

Har dom öppnat upp för original backers igen så dom kan få det lägre priset ?

Inte att jag kan nyttja detta men vet att det efterfrågats och sagts att dom ska få en till chans

Jag är en av dom så hoppas på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Ingen fara alls.

Har dom öppnat upp för original backers igen så dom kan få det lägre priset ?

Inte att jag kan nyttja detta men vet att det efterfrågats och sagts att dom ska få en till chans

Skrivet av Bewise:

Jag är en av dom så hoppas på det.

Skickades från m.sweclockers.com

jag vill minnas de redan varit. de har sagt ett datum. men tror du kan välja en annan o sen få de priset om du bevisar de hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Jag är en av dom så hoppas på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en kommentar på Kickstarter om att om man använder samma konto så kommer dom att se det och ge det bättre priset. Om det kommer funka i praktiken är förstås en öppen fråga. Kasst om dom inte har kommunicerat det direkt till de som kunde dra nytta av det.

Permalänk

Inet kör kampanj på Fractals S24 som verkar vara den bästa AIOn för detta chassiet: https://www.inet.se/produkt/5320078/fractal-design-celsius-s2...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

@Mookachacka: Min s24 kom igår och har installerat. Första intrycket är bra. Den kyler bra och är ganska tyst med medföljande fläktar. Jag bytade dock fläktarna mot ett pr gamla noctua och dem är klart tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mookachacka:

Inet kör kampanj på Fractals S24 som verkar vara den bästa AIOn för detta chassiet: https://www.inet.se/produkt/5320078/fractal-design-celsius-s2...

Tackar för tipset, helt klart lockande. Men jag vore dum om jag inte testade med min L12 först.

Skrivet av alexander_s:

Den kyler bra och är ganska tyst med medföljande fläktar. Jag bytade dock fläktarna mot ett pr gamla noctua och dem är klart tystare.

Kan tänka mig det för Fractals fläktar är jag inte imponerad av, men det var förstås länge sedan jag testade en senast. De kanske har blivit bättre (t.ex. om de har bytt OEM).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Hur går det med fler videos på Youtube? Vet ju att iaf Jayz har ett, men ser ni till att fler videos kommer ut innan kampanjen är över? Även om målet är nått är det ju såklart oerhört trevligt om kampanjen säljer ännu mer