Forumdelen sponsras av

Är detta väggfäste bra? (KNMA-MFM30W)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Är detta väggfäste bra? (KNMA-MFM30W)

http://www.konigelectronic.com/sv_se/550538039

Edit,
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv-tillbehor/vaggfa...

Nackdel, dyrt.

Fördel, det enda jag hittade som såg någorlunda vettigt ut i nästan realistisk prisklass.

(De skall sitta i mitt finrum, så helst INTE som ser för plastigt ut eller ser ut som ett hopsvetsat fyrkantsrör eller (synliga) bockade plåtprofiler, ser skitfult ut på väggen där jag skall ha det annars... )

Jag behöver 2 st.

Andra förslag på fästen som inte är gjorda av för mycket plast eller ser ut som hopsvetsade fyrkantsrör och bockade plåtprofiler?

Helst med gjutet eller sänksmitt väggfäste, samt aluminiumarmar som är gjutna och inte är svetsade, gärna utan plast eller för simpla profiler.

Bör klara minst 10-15 kg, gärna mer.

Ingen särskild prisnivå, men ser gärna att det blir så billigt som möjligt men utan att inkräkta på kvaliteten.

Jag behöver, som sagt två st.

Det skall sitta en 24" skärm på dessa, som har VESA 100 x 100, men skulle vilja att det går att byta skärmen till en något större TV eller liknande i framtiden som kan väga mer.

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Skjut Gräv Tig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Jag lägger hellre på litet för att få bra grejer än enbart billigast.

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Skjut Gräv Tig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

24" passar inte på fästet. Enligt specsen.

GPU Gigabyte 1070 TI Kylning Corsair Hydro H110i
Moderkort Asus Z87-DELUXE Intel Z87 CPU 4790K
Minne Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO Nätagg Corsair AX860i
Chassi Corsair Carbide Air 540 Skärm Asus Swift PG278Q [2] Samsung SA950
SSD Samsung SSD PRO 850 256&2*128GB Hårddisk Western Digital Red 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Ok, vad skiljer fästena åt?
(Fick ingen riktig klarhet när jag tittade på sprängskisserna, måtten verkar samma)

Skjut Gräv Tig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Mizzarrogh:

Ok, vad skiljer fästena åt?
(Fick ingen riktig klarhet när jag tittade på sprängskisserna, måtten verkar samma)

Det du får kolla är vad du har för fästen på din skärm.
100x100, 100x200, 200x200, 400x200, 400x400 det är dom vesa fästet klarar av från netonnet.
Vad ska du sätta det på för vägg?

konig fästet har bara 75X75 vesa

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: HyperX FURY Black Series 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: I7-6700K, Kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, Mus: RGB Glaive, Tangentbord:
Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT , Monitor: Acer XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Nokia 8
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

VESA 100 x 100, som jag skrev i nedersta raden i första inlägget.

En slät vägg, nära ett hörn så att det går att vika in den improviserade TVn mot väggen i 90 graders vinkel när den inte används så att den andra väggen blir fri.

Den behöver sticka ut en bit då det sitter en väggast hylla över den vägg där den skall vara när den är utvikt då man tittar på den.

Jag vill kunna fälla in den så att den ligger hyggligt plant mot väggen så att den inte syns så mycket eller blockerar hyllan.

Skjut Gräv Tig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Vet inget om just detta fäste, men jag har använt fästen av det märket tidigare. Det jag tyckte då var att det var väldigt tunt och vingligt. Fick ingen kvalitetskänsla alls av det. Men det var ett par år sen, så det är förhoppningsvis bättre nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Har funderat på detta först, men jag hittar det inte någonstans... (elgigantens nya fästen är skitfula, så dessa går bort...).

Skjut Gräv Tig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Tydligen är det två olika typer av fästen, det mindre huvudet är för mindre modeller, det med "vingar" är för större modeller, men armen verkar densamma...

Skjut Gräv Tig.