Permalänk
Medlem

LG Smart-TV och dess apputbud

Hej på er!
Tänkte försöka bli lite klokare tillsammans med er då jag inte kommer längre på egen hand. En släkting köpte för ett tag sedan en LG Smart-TV, och vi märkte ganska fort att apputbudet inte var alls lika bra som på våran Sony Smart-TV där hemma. Varken TV3 Play eller TV4 Play finns att hämta på LG TV'n. Är garanterat flera appar som inte finns, men tidigare nämnda appar är det som är aktuellt just nu. Jag har letat som en galning i menyer på LG-TV'n och googlat en massa utan att få fram någon vettig orsak.

Nu slår det mig att problemet gissningsvis kan ha att göra med att det handlar om två helt olika operativsystem? LG kör sitt WebOS som är Linux-baserat, och Sony kör hederligt Android som jag förstår det? Innebär det helt enkelt att TV4 Play appen kort och gott inte är kompatibel med WebOS och därför inte heller visas när man söker efter appen?

Känns i så fall som om någon borde gå tillbaka till ritbordet, en Smart-TV för 10K som inte är kompatibel med etablerade Android-appar känns inte så vidare smart?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

WebOS är snabbare och lättare/enklare att surfa på med hjälp av Magic Remote som kommer till LG. Där är väl största skillnaden. Android är segare, men du har nästintill fri tillgång till "Google Play" och dess appar där. Du kan ladda hem spel osv.

Så man får ju göra en avvägning av vad man vill ha.

De flesta LG-apparaterna kommer även med inbyggd Chromecast, så du kan casta från din mobil/surfplatta, om du vill ha snabbheten/smidigheten med surf via LG-TVn.

Sen utvecklar ju LG sina utbud hela tiden så det KAN ju hända att de släpper TV4 Play också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

WebOS är snabbare och lättare/enklare att surfa på med hjälp av Magic Remote som kommer till LG. Där är väl största skillnaden. Android är segare, men du har nästintill fri tillgång till "Google Play" och dess appar där. Du kan ladda hem spel osv.

Så man får ju göra en avvägning av vad man vill ha.

De flesta LG-apparaterna kommer även med inbyggd Chromecast, så du kan casta från din mobil/surfplatta, om du vill ha snabbheten/smidigheten med surf via LG-TVn.

Sen utvecklar ju LG sina utbud hela tiden så det KAN ju hända att de släpper TV4 Play också..

Ja då förstår jag! Jag köper absolut argumentet att man får göra en avvägning då varje tillverkare har sina fördelar. Men att bygga in en "chromecast" i TV'n för att använda mobilen som "fjärrkontroll" gör ju i min mening att man lite förlorar syftet med smart-TV och användandet av appar i en TV.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd

@YamahaDGX630: be din släkting köpa en https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3922026, eller den billigare om inte 4k är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

@YamahaDGX630: be din släkting köpa en https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3922026, eller den billigare om inte 4k är intressant.

Tror det finns casting-funktion inbyggt i TV'n. Tack för tipset ändå!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd

@YamahaDGX630: okej, då är problemet löst

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630: Det har inte med operativsystem att göra utan det handlar om TV-tillverkarnas avtal med mediebolagen. Apparna kan komma och gå beroende på avtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

@YamahaDGX630: Det har inte med operativsystem att göra utan det handlar om TV-tillverkarnas avtal med mediebolagen. Apparna kan komma och gå beroende på avtal.

Aah okej, i så fall får jag tolka ditt påstående som att LG har ett fruktansvärt kasst avtal med svensk media

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Hej ! Köpte själv en lg tv med web 0s 3.0 i mellandagarna efter nyår. LG:s browser stödjer html 5 och vill man ha tv4play är det bara att surfa dit och sen lägga till som favorit och flytta som genväg till nedre raden så blir det som "app" och funkar utmärkt. Samma gäller för svtplay (som de dock nu har gjort en app för) och andra playtjänster som stödjer html5 kod. Det var bara det jag ville tillägga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Aah okej, i så fall får jag tolka ditt påstående som att LG har ett fruktansvärt kasst avtal med svensk media

Snarare så att de svenska bolagen har gjort ganska dåliga appar som är svåra och dyra att porta.
Focus verkar helt ha legat på att man inte skall kunna skippa reklam m.m.

SVT har gjort en app som följer HbbTV 1.5 standarden som följs av alla stora tillverkare.
Den är fortfarande i beta.
Finns en tråd på minhembio för den som vill veta mera om den:
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=329157

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat en 55" B7.
Jag har två hårddiskar med innehåll kopplade via USB till min router. Jag kommer åt dem på datorerna i nätverket men ser dem inte på TVn. TVn verkar bara visa vad som är kopplat till dens egna USB-portar.
Finns det någon app eller sätt jag missat att komma åt nätverkshårddiskarna?
Jag vill inte behöva ha någon strömslukande dator igång för detta utan vill ha det via routern.

Det är ett Telia router/modem (MediaAccess TG799vac) kopplat till Fiber. Den har SAMBA och DLNA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Jag har skaffat en 55" B7.
Jag har två hårddiskar med innehåll kopplade via USB till min router. Jag kommer åt dem på datorerna i nätverket men ser dem inte på TVn. TVn verkar bara visa vad som är kopplat till dens egna USB-portar.
Finns det någon app eller sätt jag missat att komma åt nätverkshårddiskarna?
Jag vill inte behöva ha någon strömslukande dator igång för detta utan vill ha det via routern.

Det är ett Telia router/modem (MediaAccess TG799vac) kopplat till Fiber. Den har SAMBA och DLNA.

Jag är nyfiken på exakt samma sak! Har du funnit någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strunten:

Hej ! Köpte själv en lg tv med web 0s 3.0 i mellandagarna efter nyår. LG:s browser stödjer html 5 och vill man ha tv4play är det bara att surfa dit och sen lägga till som favorit och flytta som genväg till nedre raden så blir det som "app" och funkar utmärkt. Samma gäller för svtplay (som de dock nu har gjort en app för) och andra playtjänster som stödjer html5 kod. Det var bara det jag ville tillägga.

skumt, jag gjorde precis så: surfade till tv4play, loggade in men när jag försökte spela något så blev det bara gråbild. Tänkte att det var flash eller nåt som saknades.
Får prova igen.

har lg old 55c7 med webOs, osäker på version..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Jag har skaffat en 55" B7.
Jag har två hårddiskar med innehåll kopplade via USB till min router. Jag kommer åt dem på datorerna i nätverket men ser dem inte på TVn. TVn verkar bara visa vad som är kopplat till dens egna USB-portar.
Finns det någon app eller sätt jag missat att komma åt nätverkshårddiskarna?
Jag vill inte behöva ha någon strömslukande dator igång för detta utan vill ha det via routern.

Det är ett Telia router/modem (MediaAccess TG799vac) kopplat till Fiber. Den har SAMBA och DLNA.

Skrivet av Loumark:

Jag är nyfiken på exakt samma sak! Har du funnit någon lösning?

Har nyligen skaffat en 65" B7, har inga USB-diskar kopplade till min router men väl en NAS (LaCie 5big NAS Pro) med mängder av media på. Använder jag LG:s app "Foto & Video" så poppar NAS:en upp direkt där och jag kan spela upp mina filmer utan problem via nätverket (kör trådat till TV:n).

NAS:en är en ren filserver utan några speciella mediafunktioner, har bara igång SMB och UPnP/DLNA.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxied:

skumt, jag gjorde precis så: surfade till tv4play, loggade in men när jag försökte spela något så blev det bara gråbild. Tänkte att det var flash eller nåt som saknades.
Får prova igen.

har lg old 55c7 med webOs, osäker på version..

Fått det att funka? Jag har exakt samma problem.
Funkar inte heller att casta från TV4 Play appen. Kanske ej stöder miracast?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en Sony 8005 nånting 4k tv 55". Jag har netflix på den men kan inte ha dom andra så som Viaplay, HBO eller nåt annat, visst ja har SVT play men vafan liksom, man förväntar sig att kunna ha dom i TVn o slippa casta allt.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strunten:

Hej ! Köpte själv en lg tv med web 0s 3.0 i mellandagarna efter nyår. LG:s browser stödjer html 5 och vill man ha tv4play är det bara att surfa dit och sen lägga till som favorit och flytta som genväg till nedre raden så blir det som "app" och funkar utmärkt. Samma gäller för svtplay (som de dock nu har gjort en app för) och andra playtjänster som stödjer html5 kod. Det var bara det jag ville tillägga.

Det fungerar inte längre tyvärr tv4 play säger bara att ja moste ha den senaste variationen av antingen Chrome, Firefox och någon mer webbläsare. Har en LG Oled c7v

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

jag skulle rekommendera en Nvidia shield. man köper inte en tv för dess smart funktion det är som att köpa en daim glass för den lilla chokladbiten i botten av struten. köp en 200g marabou istöllet så bliru nöjd me de menar jag alltså en extern mediespelare :), jag köpte en sådan till morssan till ena av hennes tvs som inte hade smart funktion och hon tycker det är bättre än hennes sony tv med smart tv som hon spenderat mkt pengar på :p. du kan ju alltid returnera innom 14 dagar om du inte e nöjd

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jag skulle rekommendera en Nvidia shield. man köper inte en tv för dess smart funktion det är som att köpa en daim glass för den lilla chokladbiten i botten av struten. köp en 200g marabou istöllet så bliru nöjd me de menar jag alltså en extern mediespelare :), jag köpte en sådan till morssan till ena av hennes tvs som inte hade smart funktion och hon tycker det är bättre än hennes sony tv med smart tv som hon spenderat mkt pengar på :p. du kan ju alltid returnera innom 14 dagar om du inte e nöjd

Jag tyckte exakt som du innan jag skaffade min LG 65" OLED. Nu använder jag enbart min dockade Surface Pro 4 när jag ska kolla på HBO Nordic, allt annat kör jag med TV:ns inbyggda funktioner. Då menar jag: SVT Play, Viaplay, Netflix, Spotify, Youtube, Amazon Prime och filmer från min NAS mm.

Flera av apparna i TV:n har funktioner som inte stödjs av min Surface 4 Pro (4K och HDR).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Tacksam för instruktion lägga till favoriter flytta till nederkant, ta bort LG Web-OS 4,0

@Strunten: Hej

Hur gör man detta, ursäkta dum fråga. Har LG 49UJ750V web-OS 4,0 (tror jag).

Går man in på webläsaren där nere i färgade fälten på startsidan där apparna ligger.
sen t.ex. :

www.öppetarkiv.se, (SVT många fantastiska saker finns där)
www.tv4play.se TV4-play
www.dplay.se D-play (kanal 5, 9, 11)

Hur lägger man till favoriter?
Hur flyttar man sen favoriterna till nederkanten
Hur tar man bort ev tillagda i bederkanet? Oavsett om det är appar eller favoriter?

Har aldrig använt webläsaren, köpte TV:n i vvåren 2018 (2017 års modell) verkar mycket bra för mig som inte är kräsen, fick bra betyg allmänt och kostade "bara" 6500 kr på kampanj. Säljs även nu på CDON för 6500 kr.

Tacksam för tydliga instruktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av al72a:

@Strunten: Hej

Hur gör man detta, ursäkta dum fråga. Har LG 49UJ750V web-OS 4,0 (tror jag).

Går man in på webläsaren där nere i färgade fälten på startsidan där apparna ligger.
sen t.ex. :

www.öppetarkiv.se, (SVT många fantastiska saker finns där)
www.tv4play.se TV4-play
www.dplay.se D-play (kanal 5, 9, 11)

Hur lägger man till favoriter?
Hur flyttar man sen favoriterna till nederkanten
Hur tar man bort ev tillagda i bederkanet? Oavsett om det är appar eller favoriter?

Har aldrig använt webläsaren, köpte TV:n i vvåren 2018 (2017 års modell) verkar mycket bra för mig som inte är kräsen, fick bra betyg allmänt och kostade "bara" 6500 kr på kampanj. Säljs även nu på CDON för 6500 kr.

Tacksam för tydliga instruktion.

För att lägga en sida som bokmärke så trycker du på sjärnan brevid där du skriver in webbadressen.
När jag skapar ett bokmerke på min tv så frågar den om jag även vill lägga den på "hem menyn" samtidigt och att man kan ha max 5st.
För att ta bort/årdna om i "hem menyn" så har jag för mig att det alternativet finns längst till höger i "hem menyn" för det.
Svt Öppet arkiv finns i svt play appen till tvin som du kan ladda ner genom tvins appbutik.
"hem menyn" = Färgade fältet

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

LG TV app utbud öppetarkiv mm

@Mega-Dark: Hej

Tack för svar. skall testa framöver när jag har tid.
Ok inte svårare än på dator då? Ibland kan det skilja sig då det inte är samma webläsare.

Har redan SVT-playappen i TV:n från början men det finns program som , vad jag förstod det som, inte finns där som tillhör Öppet arkiv.

På surfplattan är svt play - appen .. där finns öppet arkiv men inte alla saker jag vill ha. Kör därför via hemsida i webläsare för att koma åt detta.

NOTERA: Te.x Komediserien sjukan är/var INTE inlagd i appen (än) enligt SVTplays kundservice, utan då måste man gå via den länk jag skrev, dvs www.öppetarkiv.se (samma på stationär dator) - egen hemsida. Detta svar fick jag i somras alltså. Alltså väldigt begränsat än så länge.

https://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/Sjukan/

Kanske ett tips för andra som saknar vissa saker söker men inte hittar - kanske kan hitta det på webläsarsidan.. då allt inte är inlagt än. Hela öppetarkiv finns alltså inte i SVTs app även om ÖA "finns där" i appen. De visste inte när den skulle läggas in, kunde ta tid.. konstigt nog det är ju bara att länka om, lägga till länk till materialet.

Får göra likadant med URplay då de saknar App helt och ej finns alltid under SVTplay-appen (uppe nu i 4 redan).. ja just det Cmore.. 5.. redan fullt om det bara är 5 platser.

Därav önskas inte bara SVTplay-appen i hemmenyn, utan resten av de gamla kulturskatterna.

Tack ännu en gång

Permalänk
Medlem

Tack fungerade perfekt och lätt

@Mega-Dark:
Hej
tack för hjälpen, det fungerade lätt smidigt. Sen hur man tar bort dem har jag inte testat/hittat.

Är det Max 5 man kan lägga till. Är det för personliga eller totalt, dvs:

Om jag sen tar bort appar från leveransen av TV (förinstallerade) t.ex. Amazon Prime Video och Blockbuster, blir det 7 då eller bara 5 ändå som kan läggas till = personliga?

Har inte vågat testa och som sagt inte hittat ta bort. Tänkte man ev skulle få upp alternativ när man pekade på dessa.

Fick in:

SVT öppet arkiv
UR play (Kunskapskanalen)
D-play
TV-play
Cmoore

Permalänk
Medlem
Skrivet av al72a:

@Mega-Dark:
Hej
tack för hjälpen, det fungerade lätt smidigt. Sen hur man tar bort dem har jag inte testat/hittat.

Är det Max 5 man kan lägga till. Är det för personliga eller totalt, dvs:

Om jag sen tar bort appar från leveransen av TV (förinstallerade) t.ex. Amazon Prime Video och Blockbuster, blir det 7 då eller bara 5 ändå som kan läggas till = personliga?

Har inte vågat testa och som sagt inte hittat ta bort. Tänkte man ev skulle få upp alternativ när man pekade på dessa.

Fick in:

SVT öppet arkiv
UR play (Kunskapskanalen)
D-play
TV-play
Cmoore

Det där med max 5 var nog bara för antalet bokmarken om man skälv lägger i menyn kanske och inte appar. Men kör på tills det tar stopp bara, så får man ju se helt enkelt.
Skälv har jag inte samma tv som du har så det kan ju kanske skilja sig lite mellan de.

För att ta bort appar (bara vissa går tyvärr ) så går du längst till höger i huvud menyn där det finns ett vitt alternativ med en penna på (har jag för mig) Klickar du på den så ska du få upp alternativen för att kunna flytta och ta bort appar och annat.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tack

@Mega-Dark:

Tack för svar

Aha så även i webläsaren kanske det inte går med fler än 5 favoriter (om man inte godkände i hemmenyn). Trodde det hade göra med antalet platser i hemmenyn, men kunde ha lika många nästan på som på datorn, i alla fall kanske 30-50st. Det är ju bara text så det tar ju inte mycket minne - länkarna.

Jaha så allt går inte alt bort ??? :-(. Dum fråga... men varför, kanske du vet? Varför skulle LG göra så mot vissa företag ?
Blockbuster, Amazon är ju bara skit, troligen mest för amerika men det är en svensk TV-version.

På min Samsung surfplatta ligger det inne appar för någn Amerikansk tidning Time o annat skräp som inte är för den svenska marknaden. Konstigt att även de lägger in sådant för nordiska apparatversioner.

Permalänk
Medlem

@al72a: Vet inte varför. Men tror De betalar säkert MYCKET till LG för att få vara där. Och för att spara pengar så bygger LG samma till alla länder säkert.

Amazon prim och Netflix har ju till och med varsin fysisk knapp på min fjärrkontroll, och inte kan man programmera om det knapparna till typ Youtube och SVT Play heller vad jag vet

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tack för svar

@Mega-Dark:

ok .. jaha ännu mer funktioner att upptäcka kanske börjat blir för avancerat ha ha

ser nu det finns två knappar på fjärren Netflix och AMazon som du säger, har inte blivit av att testa dem. Antingen hänger de fast ihop med apparna i menyn eller kan man kanske ta bort dem. då knapparna finns.. Har fjärr MR650A magic.

Skiljer sig tydligen från MR650.. den kostar 699 kr på teknikkompaniet i Malmö.. kommenterade hur de kunde vara så dyra, för en 650A kostar 299 kr på netonnet.. trodde det var samma..

Permalänk

LG Smart Share

Hej jag har en 4K TV LG med webOS 3.8.0. Den inbyggda casting enheten som nämnts här tidigare skulle jag vilja slå ett slag för. Vet inte hur det är med andra LG apparater men min har 4K upplösning via casting enheten. Casta allt man kan tänka sig från exempelvis en androidlur eller surfplatta utan problem. Då till det bästa, installera LG Smart Share på laptopen eller annan dator och vips så har du access till alla filmer, serier eller musikfiler direkt i tv:n med fjärrkontrollen. Sen till smart funktionerna så tror jag LG är inne på fel spår med webOS och borde fundera på att byta till Android som operativsystem istället. Själv använder jag enbart ett fåtal appar på tv:n. Typ bara YouTube eller SVT Play. Mitt tips är att via Smart Share programmet dela ut exempelvis download mappen på datorn om man har en sån, då kommer man alltid åt dom senaste serierna eller filmerna m.m. Ett par tryck på fjärren bara. Ska även säga att inbyggda castingenheten till och med är bättre än Chromecast då den spelar upp allt man matar den med vilket inte Chromecast gör. Så ni med LG TV, ta en titt på programmet Smart Share som LG har utvecklat så kommer ni förstå vad jag menar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starzinger81:

Hej jag har en 4K TV LG med webOS 3.8.0. Den inbyggda casting enheten som nämnts här tidigare skulle jag vilja slå ett slag för. Vet inte hur det är med andra LG apparater men min har 4K upplösning via casting enheten. Casta allt man kan tänka sig från exempelvis en androidlur eller surfplatta utan problem. Då till det bästa, installera LG Smart Share på laptopen eller annan dator och vips så har du access till alla filmer, serier eller musikfiler direkt i tv:n med fjärrkontrollen. Sen till smart funktionerna så tror jag LG är inne på fel spår med webOS och borde fundera på att byta till Android som operativsystem istället. Själv använder jag enbart ett fåtal appar på tv:n. Typ bara YouTube eller SVT Play. Mitt tips är att via Smart Share programmet dela ut exempelvis download mappen på datorn om man har en sån, då kommer man alltid åt dom senaste serierna eller filmerna m.m. Ett par tryck på fjärren bara. Ska även säga att inbyggda castingenheten till och med är bättre än Chromecast då den spelar upp allt man matar den med vilket inte Chromecast gör. Så ni med LG TV, ta en titt på programmet Smart Share som LG har utvecklat så kommer ni förstå vad jag menar

Skickades från m.sweclockers.com

Android i tv apparater är guds sämsta uppfinning någonsin. Fyfan vad jag hatar det, det är slött som sirap, segt och bara allmänt värdelöst. Väljer Samsungs och LGs egna alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Android i tv apparater är guds sämsta uppfinning någonsin. Fyfan vad jag hatar det, det är slött som sirap, segt och bara allmänt värdelöst. Väljer Samsungs och LGs egna alla dagar i veckan.

Nu har jag bara pillat med Android-TV och LG, och dessutom många till antalet. Med det sagt är jag övertygad om att Samsung är överlägset det mest responsiva alternativet. Dock så har jag fått familjens Android-TV från 2015 riktigt rapp, genom att stänga av diverse appar och tjänster, och snabbat upp animationerna något. Dom ser dagligen på Netflix och Viaplay via SMART-tv och det fungerar riktigt bra. Ur den aspekten förstår jag inte åsikterna kring att SMART-tv generellt är något negativt skräp som tillverkarna väljer att implementera. Jag tycker att det är helt underbart att gemena man kan njuta av streaming i alla dess former utan att behöva ha en dator kopplad. Det ökar möjligheten för alla i slutändan! Numera sitter t.om. min mormor och streamar Netflix utan problem, det borde vara kvitto nog

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless