Byta mapp för sms bilder android

Permalänk
Medlem

Byta mapp för sms bilder android

Jag har en samsung galaxy s5 uppdaterad. För ett tag sen efter en uppdatering blev jag ombedd att välja vart man ska ta bilder ifrån när man väljer att infoga en bild från telefonen i sms eller mms. Dumt nog valde jag foton istället för galleri och jag har nu inga bilder att välja på. Hur återställer jag detta så att telefonen vill välja från galleri istället? Jag har inga inställningar för det i sms delen.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Hittar inte heller någon bra funktion för detta på min Samsung A5, kanske kan du testa att gå till (system-) Inställningar > Programhanterare > Foton > Ange som standard > Rensa standard

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Det funkade! Tack.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Suveränt

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10