Digitalkod från Uplay fungerar ej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daskedennis:

Doh, nej. Men det är jävligt märkligt att spel och seasonpass är reggade på samma konto på Uplay och ändå inte fungerar tillsammans. Köpt i olika butiker bara, varför skulle det INTE fungera?

Han har köpt basspelet på Steam och har licens att ladda ner det från Steam.
Han måste köpa seasonpass på Steam för att få licens att ladda ner det från Steam.

Varför Ubisoft valt att göra så med just detta spel kan jag inte svara på men dom har nog sina anledningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Han har köpt basspelet på Steam och har licens att ladda ner det från Steam.
Han måste köpa seasonpass på Steam för att få licens att ladda ner det från Steam.

Varför Ubisoft valt att göra så med just detta spel kan jag inte svara på men dom har nog sina anledningar.

Om jag kommer ihåg rätt är det för att det finns två olika licenser av ett spel på Uplay: ett som är Steam licens och ett som är uplay licens. Dvs, köper man ifrån Steam så får man en Steam-licens, en licens som bara syns ifrån Steam, men annars inte på uplay-kontot. Steam-licensen är inte kompatibelt med uplay-licenser av dlcer/season pass

Någon får rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Han har köpt basspelet på Steam och har licens att ladda ner det från Steam.
Han måste köpa seasonpass på Steam för att få licens att ladda ner det från Steam.

Varför Ubisoft valt att göra så med just detta spel kan jag inte svara på men dom har nog sina anledningar.

Tycker de låter logiskt de du säger, MEN, om han ger koden till sin kompis kommer inte han få precis samma problem då? För hans steam tror väl inte heller att han har någon licens då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Tycker de låter logiskt de du säger, MEN, om han ger koden till sin kompis kommer inte han få precis samma problem då? För hans steam tror väl inte heller att han har någon licens då?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte om denne har köpt bas-spelet via Uplay? Eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ddog:

Tycker de låter logiskt de du säger, MEN, om han ger koden till sin kompis kommer inte han få precis samma problem då? För hans steam tror väl inte heller att han har någon licens då?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du läser vad jag skrivit över så är licens och nyckel olika saker.
Han måste köpa det från Steam för att få en "download licens" aktiverat på sitt konto.

Nyckeln spelar ingen roll, den aktiveras i Uplay.
Alltså, köper man ett Uplay spel på Steam så kommer inte nyckeln aktiveras på sitt Steam konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Inte om denne har köpt bas-spelet via Uplay? Eller?

@PWR-RST som detta, var det jag tänkte på. Om hans kompis nu köpt de på steam också. Men Nardds borde ha knäckt nöten åt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.