Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Aktivera Windows för reparerad dator

Permalänk
Medlem

Aktivera Windows för reparerad dator

Hejsan!

Jag har idag fått tillbaka min PC som varit på reparation för trasigt moderkort och när jag fick tillbaka den idag så sa personen som jobbade där att jag skulle behöva aktivera mitt Windows 10 igen efter eftersom att det var moderkortet som ersattes. Jag kan inte aktivera mitt Windows 10 nu p.g.a ett problem med Felkod:0x80070422 kommer upp, men mannen som jobbade där sa även att jag skulle behöva återställa eller omformatera datorn för att det ska gå att aktivera Windows igen. Jag har hittat min productkey och har den sparad och ska jag bara fabriksåterställa min dator igen nu för att kunna aktivera Windows igen? Eller kan det hända något dumt som gör att jag inte kommer kunna aktivera det igen? Har redan kollat upp på en annan hemsida och där står det också just om detta med att jag kommer behöva göra en ren installation eller nåt sånt. Jag tänker bara på att återställa datorn med hjälp av inställningarna här på datorn och inte göra nån ren installation med skiva eller usb-sticka eftersom att jag inte kan det själv.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Gör en ren installation.med usb sticka.
Starta datorn med usb stickan i så startar installationsprogramet.
Alt. Hamra på delete och välj sedan i bios att boota usb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Gör en ren installation.med usb sticka.
Starta datorn med usb stickan i så startar installationsprogramet.
Alt. Hamra på delete och välj sedan i bios att boota usb.

Skickades från m.sweclockers.com

Går det också att göra så som jag skrev? Att man bara återställer datorn utan att göra en ren installation? För jag har också haft Windows Update inaktiverat eftersom jag inte har velat ha dem här nya uppgraderingarna. Men kommer jag att kunna uppdatera mitt Windows även fast jag inte har det aktiverat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

Går det också att göra så som jag skrev? Att man bara återställer datorn utan att göra en ren installation? För jag har också haft Windows Update inaktiverat eftersom jag inte har velat ha dem här nya uppgraderingarna. Men kommer jag att kunna uppdatera mitt Windows även fast jag inte har det aktiverat?

Det går säkert, är.väll bara prova
Själv är jag allergisk mot "återställning" och vill köra allt "rent"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Testat att aktivera över telefon? Alltså WIN + R > slui.exe 4 eller aktivera över telefon i Inställningar?