Betald skuld till inkasso, vad gör jag nu?

Permalänk
Medlem

Betald skuld till inkasso, vad gör jag nu?

Hej!
Fick i torsdag ett brev med delgivningskvitto från kronofogden som jag skrev på och postade i fredags. Ringde till inkassoföretaget och betalade hela summan igår samt så skickade jag ett mail på kvittot till dem.
Idag när jag ringde så hade de ej fått in betalningen, men mailet på kvittot hade kommit fram, tänkte ringa imorgon och fråga om betalningen kommit in.

Om de fått in den imorgon, meddelar de kronofogden själva att den är fullbetald och återkallar den eller måste jag göra det? Skickade ett mail till kronofogden igår att skulden är fullbetald och hade med all information som skulle va med.

Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

Skulle tippa på att du får vänta dig 2-3 dagars behandlingstid, allt går inte på dagen efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Skulle tippa på att du får vänta dig 2-3 dagars behandlingstid, allt går inte på dagen efter

Okej! Men ska jag göra något mer nu eller har jag gjort det jag ska?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inkassobolaget sköter kontakten med KFM, så den delen behöver du inte lägga energi på när du väl fått bekräftat att skulden är slutbetald.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Inkassobolaget sköter kontakten med KFM, så den delen behöver du inte lägga energi på när du väl fått bekräftat att skulden är slutbetald.

Okej! Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inkassobolaget sköter kontakten men det är ändå bra att kolla så att det är återkallat. Hoppas att det har löst sig till det bästa för dig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide