Permalänk
Medlem

HP omen 870-250no PSU?

Halloj!

Jag har snubblat över ett erbjudande som elgiganten har (se länk nedan) det verkar vara en bra deal men är inte super insatt längre

den frågan som jag har är att när jag kollar upp specsen för denna dator så påstår HPs hemsida att datorn har en PSU på 300W, det känns inte som att detta är tillräckligt för en dator med dessa komponenter, min fråga är nu om det är värt att köpa datorn och stoppa i en starkare PSU själv? (väl medveten om att all garanti drar åt h-vete om jag pillar själv)

Länk till Elgigantens hemsida :
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Länk till HPs hemsida :
https://support.hp.com/se-sv/document/c05536611

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Den datorn klarar sig galant på 300W. Sen lär det vara 300W av ganska dålig kvalitet, men ändå.

Sen med en låst i5-7400 tycker jag inte den är värd pengarna till att börja med. Att köpa den för att sen direkt byta delar i den låter riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Ja okej, då kan ja välja bort den och plocka ihop någe annat direkt istället, tack för svar!

Permalänk
Skrivet av Slajs:

@Andreaz1: Ja okej, då kan ja välja bort den och plocka ihop någe annat direkt istället, tack för svar!

Tjo.

Som du ser på HP's sida, kan köra samma psu och uppgradera till en Intel Core i7-7700 (Kabylake) 3,6 GHz Quad Core om du sedan vill.
Dock som tidigare postare påpekade, om prestandan inte räcker till för ditt syfte, är det knappast någon idé att köpa den för börja byta delar direkt.

Köpte en sådan till min son som fyller år nu på söndag, så jag har inte fått testat den än.
Fick den för 9990kr, då det var det priset Elgiganten gick ut med i måndags morgon.
Den har enbart 8gb ram, men tack vara god hjälp här på forumet, har jag fått köpt en till 8gb sticka av samma typ som sitter i för under 500kr inklusive frakt.

Med vänlig hälsning,
S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Omen 870-250no: Du säger att; "köpt en till 8gb sticka av samma typ som sitter i för under 500kr inklusive frakt." Var då någonstans? Är tacksam för svar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P3DD4:

@Omen 870-250no: Du säger att; "köpt en till 8gb sticka av samma typ som sitter i för under 500kr inklusive frakt." Var då någonstans? Är tacksam för svar?

Det var inga problem, för ett halvår sen låg priserna på en bättre prisnivå och du kunde få 16GB DDR4 3000MHz minnen för under 1500kr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|