Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Skitsvårt att fuska med plastidip oavsett underlag, du behöver 4-5 heltäckande lager för att få en beständig ogenomskinlig hinna. Detta är enkelt på småsaker men på en större yta kommer det bli svårt att få det jämnt och det kommer se fläckigt ut. Behövs en färgspruta för att täcka större ytor bra.

Absolut - om det gäller att måla över en grundfärg. Att täcka en transparent yta ifrån "fel" håll borde däremot inte kräva lika mycket.

Jag har en skvätt över sen jag målade min verktygslåda, skulle kunna testa på en plastburk eller nåt och se. Golvskyddet ifrån IKEA är väl dessutom "frostat" (eller nåt sånt?), vilket gör det ännu mindre märkvärdigt att måla.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Absolut - om det gäller att måla över en grundfärg. Att täcka en transparent yta ifrån "fel" håll borde däremot inte kräva lika mycket.

Jag har en skvätt över sen jag målade min verktygslåda, skulle kunna testa på en plastburk eller nåt och se. Golvskyddet ifrån IKEA är väl dessutom "frostat" (eller nåt sånt?), vilket gör det ännu mindre märkvärdigt att måla.

Du kan ju prova och se men lovar dig att om du har mindre än 4 lager så kommer det inte hålla, du kanske får färgen att se bra ut men det kommer inte hålla i längden utan börja släppa på sina ställen och se fult ut. Mycket lättare och bättre att foliera, bara gå till en firma som pysslar med foliering av bilar o fråga om man kan köpa en bit, borde inte kosta mer än några hundringar. Ska nog testa detta själv med mitt fula ikeaskydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Jag kunde ju läst hela inlägget och sett vad som var felet. Ett
sånt här kanske. Lite annorlunda både i färg och material.
Såg ganska bra ut hemma hos en kompis.
Dyrt tyckte jag då men nu är det extrapris.
Finns en mindre och billigare också.

Riktigt snyggt, tack! En sån får det bli

Jag har funderat på utan också då jag egentligen är ganska lätt och så.. men "better safe than sorry".. (yes är ganska pedant).

Tack till alla andra förslag i tråden

Edit: Köpte den "lilla" för övrig. 600:- är ändå rimligt.