Permalänk

Namn för Gmail... HELP!

Tjenare!

Så jag tänkte byta ut min gamla email-adress då den är väldigt omogen. Jag vill använda mig utav Gmail men det flesta namn är upptagna.

Vi säger att jag heter Emil Andersson och vill ha min email Emil.Andersson eller E.Andersson, vilket såklart är upptagna. Först tänkte jag lägga till en initial men tycker att det ser hemskt ut, sen tänkte jag använda staden jag bor i, men det är bara dumt... Sedan trodde jag att jag var smart genom att lägga till SE/SWE i slutet för att sedan inse att det ser så förbaskat barnsligt ut.

Så jag har verkligen inga fler idéer och när man inte har några idéer vänder man sig till Sweclockers.
Siffror är även det uteslutet. Skulle kunna tänka mig att skaffa en egen domän, men först vill jag se om ni har några tips till mig.

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Sjukt svårt med namn över allt nu blir oftast siffror på slutet

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Det enda jag kommer på är:

AnderssonEmil<födelseår/skonummer/gatunummer/annat nummer>@gmail.com

Tyvärr med nummer.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

DenEndaEmilAndersson@gmail.com

Permalänk
Medlem

Addera initialer och punkter?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Själv använder jag föräldragårdens namn efter mitt eget. Du har kanske något liknande du förknippas med? Men!!! Vi måste ju få reda på din nuvarande omogna adress
andreas.majangen@gmail.com

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

email.andersson? ;P

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

Lägg till initialerna för ev mellannamn

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
99:e percentilen

Känner en familj där alla har till<namn>@gmail.com, till exempel tillemil@gmail.com osv. Så det kanske kan hjälpa att försöka tänka utanför boxen.

Själv sitter jag i en otroligt tråkig sits när det kommer till e-postadress. Försökte för flera år sedan registrera förnamn.efternamn@gmail.com, men råkade på något sätt knyta den som sekundär adress till mitt gamla P12-konto, vilket inte alls var min avsikt. Tyvärr är det helt omöjligt att "få loss" den adressen, så den är för evigt förstörd. Istället fick jag nöja mig med efternamn.förnamn@gmail.com.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Näbbdjuret:

Addera initialer och punkter?

Punkter "räknas inte" på Gmail, så det hjälper inte. emil.andersson är samma användarnamn som emilandersson.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Använd inte gmail eller andra internet giganters tjänster, använd https://protonmail.com/

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem

emil_andersson
emil-andersson
Eller om du är riktigt äventyrlig emilpunktandersson
Om inget av dem fungerar så skulle jag nästan säga köp egen domän eller hitta en annan tjänst.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 32GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Systemlagring: WD Black SN750 1TB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd

xXemilanderssonXx@gmail.com

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

andersson.emil@gmail.com
emilandersson_@gmail.com
andersson.gmil@gmail.com
gmilandersson@gmail.com

nossrednalime@gmail.com
moc.liamg@nossrednalime

okej, jag vet inte.

Permalänk
Medlem

bokstav för mellannamn, siffror känns onaturligt att beskriva om och om igen över telefon eller i handstil..
Så emil.x.andersson emilxandersson blir dessutom samma till gmail

Permalänk
Medlem

Tjugofem_cm_plus@gmail.com

Som kidsen födda på 80 talet skaffade sig

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Som en annan redan tipsat: satsa på Protonmail istället.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Skaffa en egen domän?

Ganska enkelt kostar inte många kronor, 30-40 i månaden.

Detta ger mig Förnamn@Efternamn.com

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Inaktiv

Jadu, som du säger är det svårt att få till ett bra namn... För egen del slutade det med: namn.efternamn.initialer@gmail.com.

Permalänk
Medlem

Enklast nog att byta efternamn till något som ingen annan har. Kostar 1800kr.

Edit: Förnamn är ännu billigare. 250kr. Som hittat. Du sparar in kostnaden för en domän på 9 månader.

Permalänk
Medlem

Jag kör med förnamn.andranamn.efternamn@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Edit: Förnamn är ännu billigare. 250kr. Som hittat. Du sparar in kostnaden för en domän på 9 månader.

Hmm, funderar faktiskt på att göra detta, enda anledningen jag kommer på att inte göra det är vad föräldrarna skulle tycka. =/ Har dock en egen domän redan, gillar den dock inte.

Off-topic:
Nu när vi ändå är inne på namn. Mitt namn ser ut såhär: "Namn1 Namn2 Efternamn" där Namn2 är det namn som är mitt tilltalsnamn och förnamn. Vad är Namn1 tekniskt sätt? Ett extra förnamn? Mellannamn? Och ja, det kommer före mitt tilltalsnamn, det är inte i mitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Hmm, funderar faktiskt på att göra detta, enda anledningen jag kommer på att inte göra det är vad föräldrarna skulle tycka. =/ Har dock en egen domän redan, gillar den dock inte.

Off-topic:
Nu när vi ändå är inne på namn. Mitt namn ser ut såhär: "Namn1 Namn2 Efternamn" där Namn2 är det namn som är mitt tilltalsnamn och förnamn. Vad är Namn1 tekniskt sätt? Ett extra förnamn? Mellannamn? Och ja, det kommer före mitt tilltalsnamn, det är inte i mitten.

De kan ju också byta efternamn?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Off-topic:

Det är ett andranamn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gropenator:

Ett tips här är ju att registrera e-post adressen INNAN man byter namn. Lite jobbigt att byta namn till Staffan Solstråle och sedan upptäcka att nån annan filur redan har snott den adressen.

Permalänk
Medlem

jag reggade upp mig på massa olika när hotmail.se släpptes så jag har namn.efternamn@hotmail.se samt tvärtom.

Tycker Em(a)il.Efternamn@ va lite kul som någon ovan skrev.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Tackar för era svar och tips. Var är det bästa stället att köpa en domän? G-Suite, är det något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Tackar för era svar och tips. Var är det bästa stället att köpa en domän? G-Suite, är det något att ha?

Finns en hel del olika registrarer som säljer .se och .com domäner
https://se.godaddy.com/
är en av de största.

Både G-Suite och Office365 kan vara värt att titta på, du behöver köpa minst 1 licens, prisskillnaden på billigaste G-Suite och Office365 licensen är minimal. Vad som egentligen borde avgöra lär vara Onedrive mot Google Drive.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

En egen domän ser mycket proffsigare ut, kommer gynna dig senare i livet. Men det kan bli svårt om man har ett vanligt efternamn som andersson. Då måste du likt förbannat ha med en siffra eller något.

Vi har ett väldigt ovanligt efternamn så farsan köpte den domänen för några år sedan. namn@efternamn.se

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Byt efternamn till Pussyslayer!