Permalänk
Medlem

Hjälp, min mus fungerar inte

Hej.

Min muspekare har försvunnit. Jag uppdaterade en drivrutin för min mus och nu är pekaren borta. Musen får ström för knapparna lyser. Ingen annan mus fungerar heller. Har provat min gamla och den till min bärbara dator. Datorn känner igen att något kopplas in, känner igen att det är en mus, men jag har ingen muspekare. Funkar inte att högerklicka, så det är inte bara pekaren som är borta.

Har varit inne i BIOS, där fick jag en pekare som fungerade med den försvann när jag startade om datorn. Jag har provat felsäkert läge, inget hjälp. Har startat om datorn många gånger, både med och utan mus USB kopplad. Har av installerat den drivrutin som orsakade, men vill fortfarande inte fungera som innan.

Jag vet inte vad mer jag kan prova. Jag behöver min dator för att kunna jobba.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

har du provat avinstallera drivrutinerna? koppla bort musen och stoppa tillbaka den igen

Permalänk
Medlem

Testa om det hjälper att stänga av USB 3.0 (och högre) i BIOS. Möjligt, nästan troligt att du måste använda en USB port som inte har den blå kontakten efter det.
Jag har ingen aning om varför, men jag har råkat ut för att det varit någon konflikt mellan mus, och USB 3.0 som ställt till det. Om det fungerar efter att man stängt av USB 3.0 så "brukar" det fungera att hämta ned, och installera tillverkarens USB drivrutiner, och sen aktivera dem, för att till sist installera dem utan fungerande mus. Vid nästa boot, fungerar musen. För det mesta.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Testa om det hjälper att stänga av USB 3.0 (och högre) i BIOS. Möjligt, nästan troligt att du måste använda en USB port som inte har den blå kontakten efter det.
Jag har ingen aning om varför, men jag har råkat ut för att det varit någon konflikt mellan mus, och USB 3.0 som ställt till det. Om det fungerar efter att man stängt av USB 3.0 så "brukar" det fungera att hämta ned, och installera tillverkarens USB drivrutiner, och sen aktivera dem, för att till sist installera dem utan fungerande mus. Vid nästa boot, fungerar musen. För det mesta.

Jag provade, fungerade inte. Provade att byta till framsidans USB men ingen lycka.