Ert måste till datorn?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drwlz:

Jag är nöjd så länge jag får spela över huvud taget. Har verkligen inga "måsten", men det är såklart ett plus om barnen sover utan att vakna stup i kvarten. Bortsett från det så är det alltid nice med ett glas coca-cola zero och en massa is.

Skulle kunna sitta på golvet (vilket jag gjorde i nån vecka när vi flyttade in) bara för att få min speltid . Livet.

Färgpressad lime till Zero är svårslaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Färgpressad lime till Zero är svårslaget

En skiva citron är inte heller helt fel, men jag gillar nog lime bättre (brukar dock alltid köra skivor och inte saften)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Om man tänker rent prylmässigt på vad som förhöjer min spelupplevelse så är det:

3. TrackIR 5.

4. Saitek x52.

Har också tänkt på TrackIR 5, men alltid funderat på om det verkligen är värt det. I guess att det är relaterat till vilka spel man kör så därför undrar jag vad använder du den till för några?

Visa signatur

Skicka PM eller citera för svar

Permalänk
Medlem

Någon att slå på.

Permalänk
Medlem

morgonrock och fårskinnstofflor.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

En relativt tjock matta under skrivbordet så fötterna får något mjukt att vila på samt håller bort kylan under vinter som annars förs över från golvet(bor på bottenvåningen).

Permalänk
Inaktiv

Bongen! (Lagligt där jag bor, så inga moraltanter tack)

Permalänk
Medlem

Fårskinsstofflor och ett stort glas Pepsi Max, så kallt att det krävs ett underlägg för att förhindra runda kondensfläckar på skrivbordet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Pimmp:

Sovande barn och terminal glasögon, börjar bli påmind om åldern

Femto-Lasik. Bort med glasögonen (hade 2x -2,5) Speciellt om man har flera monitorer. Nu får man bara grämas att man gjorde inte detta tidigare.

Permalänk
Medlem

Ett trådlöst headset med extra laddningsbara batterier, aldrig mer trådat. Så skönt när man kollar på en serie eller dylikt samtidigt som man spelar, kunna gå till kyl eller toa och fortfarande hänga med i dialoger.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Svärburken så nära som möjligt! Vem vill inte tjäna pengar på att spela?

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

En kall nocco

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Skön och egonomisk stol (kör Kinnarps), skärm i ögonhöjd (då man sitter upprätt) och bakgrundsbelysning bakom skärmen är min komforttrio

Stor högupplöst skärm har traditionellt varit viktigt, men i dagsläget kanske jag hade klarat en nedgradering från 27 till 24 tum utan större problem, I alla fall i somliga spel. Kan tänka att steg ned från 144hz hade varit jobbigt dock. Mus med många knappar är också nice, speciellt en ringfingerknapp och ett par extra tumknappar, min G600 har väl 24 knappar eller något, hade väl klarat mig med hälften egentligen men 5 är på tok för få.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellman.f:

Har också tänkt på TrackIR 5, men alltid funderat på om det verkligen är värt det. I guess att det är relaterat till vilka spel man kör så därför undrar jag vad använder du den till för några?

Ursäkta för sent svar!

Men spelen är så många att det bör passa alla.

Jag älskar det.

Här TrackIR Enhanced Games har du en länk på alla spel

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kinnarpsstolar!
Sambon hade någon Markus eller liknande från IKEA innan och den gav ju inget svankstöd alls så hon fick mer och mer ont i ryggen vid datorn. Vi köpte varsin ny Kinnarps på deras outlet direkt vid fabriken. Så grymt mycket skönare än allt annat jag provat.

Handledsstöd!

Jag har kört med "sportarmband" i många år, men de som finns i sportaffärerna brukar vara one-size och sitta för tight, så det har varit svårt att hitta några bra på sistone, så jag har skaffat en Steelseries QcK heavy som hela tangentbordet får plats på och så har jag den som extra stöd.

Det är ju en rejäl tygmatta med gummi på 6mm i tjocklek. Skaffade en på jobbet också, samt en mindre Steelseries QcK mass, dock med samma tjocklek, för musen

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Trådlösa lurar så att jag inte missat något på Discord när jag tar toabreak. Tveklöst det viktigaste.

Med mikrofonen på?

Permalänk

En skön gamingstol. Bra högtalare. En fotpall. Snus. Coca-Cola. Mjukisbyxor. Barfota. En mysig tröja.

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

dagens ungdom...
tryck win-key och skriv nightlight så kommer det upp. Annars är det väl under display i settings.

eller "nattläge om du har win10 på svenska

Permalänk
Medlem

Statens telegrambyrå

nuförtin så
snus
cigg
askkopp
coca cola eller te.

Permalänk
Skrivet av jonnyutanh:

eller "nattläge om du har win10 på svenska

Vem har windows på svenska :S?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Avstängd

En skön gamingstol! Bekvämligheten är viktig!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Skrivet av hunkaboy86:

Jag behöver en skärm när jag spelar annars ser jag inget 👍

Personligen tycker jag skärm hör till cheats, det blir för lätt helt klart ... Vissa säger att dom behöver det för att kunna surfa samtidigt som dom spelar, men det är bara en dålig ursäkt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

STOR tv att koppla datorn till! Har använt tv som skärm sedan platt-tv slog igenom (runt 2005) och går aldrig tillbaka till en liten monitor där man sitter framåtlutad med gamnacke för att se vad som händer på skärmen.

Sitter just nu 1,8m från en 4K 65" vilket var det största som fick plats där jag har datorn just nu, men när mer plats finns blir det större tv. Helt jävla underbart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Kaffe, snus och 144hz ^^

Permalänk
Medlem

Sprit

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

minst 27 tums skärm

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Vem har windows på svenska :S?

haha han som fråga?

jag har det för att det är skönt
tänker inte på det

Permalänk

Dubbla skärmar, du kommer löpa genom alla netflix filmer medans du gamear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Med mikrofonen på?

Givetvis, man vill ju dela med sig av sina stunder

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Proffsmobbare

Vettiga högtalare är klar nummer ett, andraplatsen går till en (stor) bra IPS-skärm.

När stationära ligger utspridd i tusen delar under längre tider brukar jag gå över till laptopen. Det första som direkt saknas, och kopplas in, är alltid ljud.