Permalänk
Medlem

Nostalgitripp med CyriX CPU

Liten nostalgitripp för oss som minns och kanske till å med hade CyriX CPU:er som en annan.
Ni som inte minns, History Lesson incoming

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

NHL 97 dödade Cyrix för mig, gick inte att starta spelet då det krashade ut i DOS4/GW i fyra rutor på skärmen hehe. Fick byta CPU direkt, det var otänkbart att inte kunna spela NHL 97!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

@warh0g: jag minns inte riktigt varför jag bytte till en Intel P90mhz, jag har min CyriX 5x86 100GP kvar, det är förövrigt den i min Avatar

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv

Min första PC hade en Cyrix DX40, skönt med lite nostalgi

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

@warh0g: jag minns inte riktigt varför jag bytte till en Intel P90mhz, jag har min CyriX 5x86 100GP kvar, det är förövrigt den i min Avatar

Jag minns att jag gick från en P90 till en Cyrix på kanske 120 eller 150Mhz och tänkte nu kommer det bli grymt. Men det var bara kaos haha. Det blev sen en P150, tror jag det var, som funkade kanon hehe. The memories!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Har ägt en cyrix media GMX på 266mhz. Usch vad gammal man känner sig nu helt plötsligt 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Hade nog nån cyrixburk och en IDT i routern

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv

Såklart jag minns dem, jag får tacka för återblicken.
Nå som de säger: Det finns bara 2 sorters människor, de som har ägt en Cyrix och de som inte har ägt någon.

Permalänk
Medlem

Cyrix 486 DX2 80 tror jag det var jag hade en gång.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Jag hade en Cyrix dx4-66 en gång i tiden. Jag var en sån noob då att jag inte fattade att jag hade en Cyrix förrän jag skrotade datorn och plockade loss kylflänsen. "Jag trodde det var en Intel!"

Skickades från m.sweclockers.com