iPhone 6 startar inte efter skärmbyte

Permalänk
Medlem

iPhone 6 startar inte efter skärmbyte

Hej, jag har nyss bytt skärm på min iPhone 6:a men har fått lite problem.

Det är så att mobilen inte startar. Har haft den liggandes urladdad i tre månader så vet inte om det kan vara problemet. Själva skärmen verkar fungera då jag kan se den där "ladd-ikonen" och den har startat upp några gånger när jag laddat den men den dör alltid strax efter att apple-logon dyker upp och sen visas ladd-ikonen igen.

Har haft den på laddning nu i snart en timme men den har fortfarande inte startat. Läste att en hard reset kan hjälpa men det har varit utan nån framgång.

Har nån någon idé om vad som kan hjälpa?

Mvh.

Permalänk
Medlem

@LemonLaw: Har du bytt skärmen själv eller har du lämnat in den?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonLaw:

Hej, jag har nyss bytt skärm på min iPhone 6:a men har fått lite problem.

Det är så att mobilen inte startar. Har haft den liggandes urladdad i tre månader så vet inte om det kan vara problemet. Själva skärmen verkar fungera då jag kan se den där "ladd-ikonen" och den har startat upp några gånger när jag laddat den men den dör alltid strax efter att apple-logon dyker upp och sen visas ladd-ikonen igen.

Har haft den på laddning nu i snart en timme men den har fortfarande inte startat. Läste att en hard reset kan hjälpa men det har varit utan nån framgång.

Har nån någon idé om vad som kan hjälpa?

Mvh.

Testa
https://support.apple.com/en-gb/ht201412

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

@Paddglutt: Skärmen har jag bytt själv.

Permalänk
Medlem

@Arcec: Tack! Ska testa det där med iTunes!

Permalänk
Medlem

@LemonLaw: Ok är du säker på att du fått din alla kontakter? har för mig att det är 3 st kontaktställen för batteriet

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO