Permalänk
Medlem

LG UH770v 60" Backlight bleed

Hej!

Köpte Tvn hörom veckan som är nämnd i rubriken. Då är min fråga, är detta för mycket backlight bleed?

Inställningarna på bilden nedan:

Kontrast:80
Bakljusstyrka:30

https://imgur.com/a/odJMw

Inställningarna på bilden nedan:

Fabriksinställningar
https://imgur.com/a/LoG5h

Självklart får man räkna med en del ljussläpp, men min uppfattning är att detta är lite väl mycket. Vad tycker ni kunniga sweclockare?

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Weibull:

Hej!

Köpte Tvn hörom veckan som är nämnd i rubriken. Då är min fråga, är detta för mycket backlight bleed?

Inställningarna på bilden nedan:

Kontrast:80
Bakljusstyrka:30

https://imgur.com/a/odJMw

Inställningarna på bilden nedan:

Fabriksinställningar
https://imgur.com/a/LoG5h

Självklart får man räkna med en del ljussläpp, men min uppfattning är att detta är lite väl mycket. Vad tycker ni kunniga sweclockare?

Mvh

katastrof, sett liknande med kompisens tv. Hade försökt lämna tillbaka den och satsat på en OLED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

katastrof, sett liknande med kompisens tv. Hade försökt lämna tillbaka den och satsat på en OLED.

Detta är så jävla pinsamt, men jag har slängt kartongen. Med flytt och allt blev det stressat och jag ville bara bli av med all kartong som existerade i bostaden. Hade varit förståeligt om admin stänger av mitt konto, helt galet vad dumt det var av mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Det har hänt att min tidigare arbetsplats tagit tillbaka produkter utan kartong, men då fick kunden ej tillbaka det fulla beloppet.

Edit: Jisses vilken bleeding!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

KRÄV pengarna tillbaka, den där är ju förfan deffekt

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Det har hänt att min tidigare arbetsplats tagit tillbaka produkter utan kartong, men då fick kunden ej tillbaka det fulla beloppet.

Rätt säker på att vid reklamation krävs inte originalförpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Rätt säker på att vid reklamation krävs inte originalförpackning.

Jag beskrev allmänt om kartongbiten. Att kunden i det här fallet bör reklamera och givetvis kan göra så utan kartong stämmer förstås.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Jag beskrev allmänt om kartongbiten. Att kunden i det här fallet bör reklamera stämmer dock.

Även rätt säker på att man inte kan göra avdrag på produkten vid en reklamation även om originalförpackning saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Även rätt säker på att man inte kan göra avdrag på produkten vid en reklamation även om originalförpackning saknas.

Det skrev jag inte heller. Men säg att du har en produkt som du har slängt kartongen till, då tog vi i vissa fall tillbaka produkten inom öppet köp-perioden om kunden samtyckte till att inte få tillbaka fullt belopp. Vi sålde sedan produkten till reducerat pris utan kartong, alternativt köpte in en ny kartong.

Givetvis skillnad mellan ärenden i reklamation och öppet köp.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Det skrev jag inte heller. Men säg att du har en produkt som du har slängt kartongen till, då tog vi i vissa fall tillbaka produkten inom öppet köp-perioden om kunden samtyckte till att inte få tillbaka fullt belopp. Vi sålde sedan produkten till reducerat pris utan kartong, alternativt köpte in en ny kartong.

Givetvis skillnad mellan ärenden i reklamation och öppet köp.

Okej, trodde inte tråden hade något med öppet köp att göra därför antog jag att din kommentar handlade om reklamation.

Permalänk
Medlem

Tack för era inputs, det verkar vara som jag misstänkte, för mycket. Är det någon som har varit med om något liknande och kört garantiärende? Har ni några erfarenheter av hur diverse tillverkare vill skylla bleeden/clouding som en åkomma man får räkna med när man köper LCD/LED?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A