Premade MM med olika ranker - möjligt?

Permalänk
Medlem

Premade MM med olika ranker - möjligt?

Hej!

Tänkte köpa CSGO till min lillebror för att kunna spela med honom. Om vi vill spela MM tillsammans, är det möjligt efter att han har spelat klart sina 10 matcher? Eller måste man vara exakt samma rank för att kunna spela tillsammans? Tacksam om någon kan förklara premade systemet funkar.

Permalänk
Medlem

Om ni är 5st i en premade så fungerar det oavsätt rank.
Annars måste ni vara inom liknande ranker för att köa med varandra.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@finally: Det är egentligen inga problem. Om ni vill spela ihop innan han spelat sina 10 placement-wins så krävs det att ni är full premade. När han väl fått rank har jag för mig att det kan vara högst 5-6 olika rankers differens mellan spelare i samma lobby för att det skall gå.

Något som kan vara värt att notera är att det alltid går att köa full premade, oavsett ranker på spelarna i lobbyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muklimatic:

@Azzz1: Det är egentligen inga problem. Om ni vill spela ihop innan han spelat sina 10 placement-wins så krävs det att ni är full premade. När han väl fått rank har jag för mig att det kan vara högst 5-6 olika rankers differens mellan spelare i samma lobby för att det skall gå.

Något som kan vara värt att notera är att det alltid går att köa full premade, oavsett ranker på spelarna i lobbyn.

Det går även att vara premade och spela med folk utan rank om du är Gold Nova 2 eller lägre.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Om ni är 5st i en premade så fungerar det oavsätt rank.
Annars måste ni vara inom liknande ranker för att köa med varandra.

Skrivet av muklimatic:

@Azzz1: Det är egentligen inga problem. Om ni vill spela ihop innan han spelat sina 10 placement-wins så krävs det att ni är full premade. När han väl fått rank har jag för mig att det kan vara högst 5-6 olika rankers differens mellan spelare i samma lobby för att det skall gå.

Något som kan vara värt att notera är att det alltid går att köa full premade, oavsett ranker på spelarna i lobbyn.

Skrivet av FZL:

Det går även att vara premade och spela med folk utan rank om du är Gold Nova 2 eller lägre.

Tack för svar! Jag är LE-LEM så vi kommer få ranka upp honom så vi kan spela själva.