Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Skrivet av elp:

CyberGhost
NordVPN
Bahnhof

Valde själv NordVPN

Funkar amerikanska netflix med NordVPN?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Klicka på Netflix-appen så kommer den att känna av vilken TV du har och ge dig 6 fria månader.

Om man redan har netflix kan man inte ge till någon annan?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Om man redan har netflix kan man inte ge till någon annan?

Nej, det är kopplat till din TV.
De 6 månaderna kommer att räknas som ett tillgodohavande på ditt konto

Permalänk
Medlem

@Kevlarheart: Om du vill ångra ditt köp så ångras både mobil + abonnemang då de är sammankopplade i 1 order. Du borde klickat i rutan "jag har redan abonnemang" och köpt bara telefon!

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

Ingen större förlust. Lenovo har gått ner sig ordentligt sedan IBM-dagarna.

Nja, snarare att dom släppt fler billiga modeller till konsument, vilket väl IBM hade rätt få av. Med konsekvensem att nån som köpten en budgetmodell för typ 5000 kr säger typ att "alla Lenovos laptops är skit", det är dom inte. Däremor är en dator för 5000 kr normalt klart sämre än en för 35 000 kr. Sen verkar iof alla "det var bättre förr" människor ha köpt IBM ThinkPad också på den tiden det begav sig

Best laptop brands 2017

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Philips Fidelio X2 för 444kr på Elgiganten I Valbo/Gävle I helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan inte stämma, måste ha blivit något fel.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Verkar som kemikalie-skatten gjort spår utav sig under BF Bästa dealen var den där keyboard för 99 kr.

Annars var det inte så mycket att hänga i granen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

Ingen större förlust. Lenovo har gått ner sig ordentligt sedan IBM-dagarna.

Jag hade hellre haft en IBM Thinkpad än en Lenovo, ja. Och det är sant att en hel del Lenovos är i en klass som är som andra bärbara idag, i.e. skit. Med det sagt, deras Thinkpad-linje håller stilen rätt bra. Ideapad, Yoga osv, allt är skit, men deras Thinkpads är fortfarande militärklassade, fortfarande i en magnesiumkomposit, spillsäkra och med bland de bästa tangentborden som finns på bärbara. Jag skulle aldrig kunna tänka mig en annan bärbar PC, kanske en Elitebook, annars inte.
De senaste tio åren har jag haft två datorer, båda Thinkpads. Skulle rent fysiskt kunna ha kvar dem längre, men jag har inte haft råd tidigare att köpa feta specs så själva hårdvaran upplevs som seg efter fem år. Nu har jag köpt en bättre speccad, för på Thinkpads är själva det fysiska bygget inte en flaskhals. Min tredje ska jag ha i sju år - vilka andra bärbara PCs håller i fem-sju år? Inom tre år är de ihopskrynklade plastbitar som knappt håller ihop. Jag säljer mina för ett bra andrahandsvärde efter fem år. Thinkpads dominerar laptops på PC-sidan.

Permalänk

Vilken jäkla router ska man köpa då? Asus är bäst för dom kommer med uppdateringar? Kommer köra 500/100 lina snart.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

MSI är bättre på alla punkter vad gäller specs i alla fall. Sen verkar den betydligt tjockare också, så beroende på vad du tycker är viktigt så får du välja

Japp, gillar 16gb ram på MSi. Dessutom hittade jag den för 11599 kr nu på dustin.
https://www.dustin.se/product/5011055672/gt72vr-7rd-dominator...

Dock så är Asus laptopen grymt mycket snyggare i min utsago, men egentligem kan ju det kvitta då det egentligen är insidan som är viktigast.

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Ahh då är de ju en riktigt bra deal, 2017 års modell va?

Japp

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Olivre:

vart var detta och när måste ju varit ngt med detta eller

Fått svar? Är det ens legit? Jag köper på en gång om det finns.

Visa signatur

AsRock z87 Extreme3 ATX, Samsung SSD 120GB, 3TB Toshiba HDD, 16GB Crucial 1600Mhz, MSI Radeon 7950 Twin Frozr,
i5 4670K, be quiet! 680W 80+ Gold Modulär, Fractal Design R4,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddyboy:

Fått svar? Är det ens legit? Jag köper på en gång om det finns.

Tror det besvarades tidigare och det var tydligen något från tidigare i år.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Jag hade hellre haft en IBM Thinkpad än en Lenovo, ja. Och det är sant att en hel del Lenovos är i en klass som är som andra bärbara idag, i.e. skit. Med det sagt, deras Thinkpad-linje håller stilen rätt bra. Ideapad, Yoga osv, allt är skit, men deras Thinkpads är fortfarande militärklassade, fortfarande i en magnesiumkomposit, spillsäkra och med bland de bästa tangentborden som finns på bärbara. Jag skulle aldrig kunna tänka mig en annan bärbar PC, kanske en Elitebook, annars inte.
De senaste tio åren har jag haft två datorer, båda Thinkpads. Skulle rent fysiskt kunna ha kvar dem längre, men jag har inte haft råd tidigare att köpa feta specs så själva hårdvaran upplevs som seg efter fem år. Nu har jag köpt en bättre speccad, för på Thinkpads är själva det fysiska bygget inte en flaskhals. Min tredje ska jag ha i sju år - vilka andra bärbara PCs håller i fem-sju år? Inom tre år är de ihopskrynklade plastbitar som knappt håller ihop. Jag säljer mina för ett bra andrahandsvärde efter fem år. Thinkpads dominerar laptops på PC-sidan.

Av ren nyfikenhet, vilka Thinkpads har du ägt tidigare och vilken är den senaste som du köpt?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Det kan inte stämma, måste ha blivit något fel.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket fynd för 444 kr, dessa är ju ett jättefynd även för 800 kr som de har kostat ibland.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

ACER Aspire 3 (NX.GNVED.007) För 3333kr på mediamarkt.
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_acer-aspire-3-nx-gnved-0...

Kan man hitta någon bättre för samma/liknande pris? Hur är AMD A4 processor, är det som en celeron eller bättre?

EDIT: Hur mycket sämre är denna? http://cdon.se/black_friday/dator_och_kringutrustning/hourdea...

Jag har en 128GB SSD disk för laptop liggandes så den byter jag ut direkt ändå.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grand03:

Jag slog till på denna dyrgrip men dock nästan 50% rabatt

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hemmabio-och-soun...

Hoppas den gör sitt. Tipsa gärna om en bättre om någon har något förslag.

Ser bra ut, letar dock efter något som är lite billigare. Hur mycket tror du man får lägga minst för att få något bra? 6k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Funkar amerikanska netflix med NordVPN?

Vet ej.
Faktum är att jag varit i kontakt med kundtjänst o åberopat refund då jag enl deras egna mätningar fick ut ~60/50 på min 250/100 lina
😞
Tillbaka på ruta ett.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Vilken jäkla router ska man köpa då? Asus är bäst för dom kommer med uppdateringar? Kommer köra 500/100 lina snart.

Finns ju några olika beroende på behov. Men ASUS RT-AC68U är ett bra router för 1190 på bl.a. Webhallen och MediaMarkt just nu. Vill man ha en värstingrouter finns även ASUS RT-AC88U men ligger på 2799 på Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vilken jäkla router ska man köpa då? Asus är bäst för dom kommer med uppdateringar? Kommer köra 500/100 lina snart.

ASUS RT-AC58U
599 kr Netonnet
1136 Prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddyboy:

Fått svar? Är det ens legit? Jag köper på en gång om det finns.

Nix inget svar tyvärr

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Frågan har kanske ställts förut, men tycker svaren varit lite luddiga så frågar igen. Samsung S8 som kunde köpas hos tele2+valfritt abb. Kan man ångra endast mobil abbonnemanget och slippa betala dom där 199kr (1gb/mån)? för det är ju skillnad på att säga "jag vill ångra" och "jag vill säga upp".

undrar också detta.

Skrivet av Snackbox:

@Kevlarheart: Om du vill ångra ditt köp så ångras både mobil + abonnemang då de är sammankopplade i 1 order. Du borde klickat i rutan "jag har redan abonnemang" och köpt bara telefon!

Man måste vara kund hos Tele2 för att kunna endast beställa mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

Tänk på strömkontakten bara!

Permalänk

Står fast att dom måste ha suttit fel pris. Eller så var det en lockvara...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av elp:

Vet ej.
Faktum är att jag varit i kontakt med kundtjänst o åberopat refund då jag enl deras egna mätningar fick ut ~60/50 på min 250/100 lina
😞
Tillbaka på ruta ett.

Aj då alla vpn tjänster verkar suga hårt, ingen som håller vad dom lovar.. Mullvad då?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil:

I början på året dök dessa lurar upp med lokala prissänkningar ner mot 6-700 kr istället för 995 kr som på hemsidan. Tror att Gävle var en av butikerna som sänkte sina mer än hemsidan då också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrB:

Japp, gillar 16gb ram på MSi. Dessutom hittade jag den för 11599 kr nu på dustin.
https://www.dustin.se/product/5011055672/gt72vr-7rd-dominator...

Dock så är Asus laptopen grymt mycket snyggare i min utsago, men egentligem kan ju det kvitta då det egentligen är insidan som är viktigast.

Priset på dustin.se visas exklusive moms! Kolla dustinhome.se istället.

Permalänk

Produkt: Presonus Studio One 3 Artist
Länk: https://emusic.se/product/47420/Presonus-Studio-One-3-Artist
Prisjakt:
Pris: 480kr

Produkt: Presonus Studio One 3 Professional
Länk: https://emusic.se/product/47414/Presonus-Studio-One-3-Profess...
Prisjakt:
Pris: 1820kr

Produkt: Mixcraft 8 Pro Studio
Länk: https://www.acoustica.com/mixcraft/buy-mixcraft-pro-studio.ph...
Prisjakt:
Pris: 99USD