Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med uppgradering av dator [Acer Aspire M5910]

Permalänk
Medlem

Hjälp med uppgradering av dator [Acer Aspire M5910]

Tjena,
Efter ett par år så har jag bestämt mig för att ta ner datorn från hyllan och börja lira lite ibland igen därför undrar jag om någon kunnig skulle kunna ge mig råd angående vad som behöver förnyas och vad som isåfall skulle behöva förnyas. Datorn jag har atm är en Acer Aspire M5910 (https://www.komplett.se/product/631834#technical-details) specs och annat. Det jag egentligen gör på datorn är spelar cs go ibland med vänner, lirar dock oftast på lägsta kvalité då jag föredrar det. Efter ungefär en veckas spelande så börjar datorn att frysa helt ibland, så min fråga är egentligen vad som behöver uppdateras eller om det räcker att blåsa ut datorn och uppgradera till windows 10?
(Har också 2 skärmar när jag gibbar om det nu skulle göra någon skillnad)

Tacksam för seriösa svar,
Erik

Permalänk

Antar att det bara är blåsa ur och uppdatera till win10, kanske byta till ssd också, men utöver det så är den ovärd att uppgradera då cpun är rätt dålig för att märka nån förbättring. Menar inte att den är kass, men ska du uppgradera gpu tex så kommer du knappt märka skillnad då cpun kommer hålla tillbaka denna generationens gpus

Visa signatur

|Asus Rampage V Extreme|i7 5930k @4Ghz 1.152V|G.Skill Ripjaws4 4x4GB 2666Mhz|Samsung 840 pro 512GB|Gigabyte G1 Gaming GTX 970|EVGA 850W Supernova G2|Corsair 750D|Corsair H110|WD Red 3TB|

Permalänk
Hedersmedlem

@erikggg *Tråd flyttad, rubrik förtydligad*

Välkommen till Sweclockers! Jag flyttade tråden till rätt forumdel och passade samtidigt på att uppdatera rubriken åt dig (§3.1).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...